ju
door juf-jojo Jun 16, 2014 om 17:27
Vakantie & reizen

Tent opnieuw lek

hallo!

Ik heb me hier aangemeld voor hopelijk wat advies.

Vorig jaar kochten wij bij een grote kampeerwinkel, een 6 persoons tent.
We zijn er twee weken mee op vakantie geweest. De laatste week bleek tijdens een aantal regenbuien dat de tent lek was op een aantal plekken.
Na de vakantie met de winkel gebeld. We mochten de tent terug brengen. Omdat de tent niet meer geleverd werd kregen we een tegoedbon met het aankoopbedrag.

Begin van dit seizoen zijn we terug geweest met de tegoedbon om een nieuwe tent te kopen. En wat bleek? De tent was toch geleverd! Weinig twijfel, we hebben een nieuwe tent, dezelfde dus, meegenomen.

Gisteren heb ik de tent opgezet. En wat blijkt? Het is helemaal geen nieuwe. Op meerdere plekken van dit exemplaar zijn ook lekkageplekken te zien. En de tent is bij de naden ingetapet. Een gerepareerde tent van iemand anders dus die ook na lekkage de tent hebben terug gebracht.

Vandaag opnieuw met de winkel gebeld. Ze bieden een nieuwe tent aan.
Maar...
1 wie garandeert me dat deze tent wel nieuw is?
2 opnieuw benzinekosten betalen naar de winkel? Twee uur rijden...
3 wie garandeert me dat deze tent niet lekt? Blijkbaar zijn ze behoorlijk lekkagegevoelig met al 2 lekke tenten.

Wat nu?
(Een deel) geld terug wil de winkel niet. En we gaan al bijna weg dus echt tijd om dan een nieuwe te kiezen is er ook niet
Weggaan met deze gerepareerde tent voelt bijna nog veiliger dan met een nieuwe niet getapete tent.
Maar nu hebben we dus fiks betaald voor een tweedehands gerepareerde tent???

Zie ik iets over het hoofd? Wat kan ik doen??

932 3 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 16, 2014 om 17:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo juf-jojo,

Je krijgt een tegoedbon voor een nieuwe tent (ipv geld terug) en krijgt dan een tweedehands tent geleverd.
Dat kan natuurlijk niet.
Dus toch maar terug naar de winkel - zou eerst even telefonisch reageren! - en een NIEUWE tent ophalen.

Fijne kampeervakantie.

tenormin
door tenormin - Jun 16, 2014 om 21:31
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Word wel een dure tent als je er telkens 2 uur voor moet rijden. Kan je niet afspreken: bellen, (dit is toch zo te lezen een 2de hands tent) dat je deze meeneemt op vakantie en hem dan gebruikt terugbrengt en je nieuwe tent komt ophalen? Is wel een beetje gewaagd voorstel (van mij) maar misschien heeft men wel begrip voor de situatie en het heen en weer rijden telkens. Ligt er natuurlijk ook aan over hoeveel tijd jullie op pad gaan: "we gaan bijna weg". Proberen kan geen kwaad, toch?

zoekster
door zoekster - Jun 16, 2014 om 21:58
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het is duidelijk, u wordt gewoon belazerd door deze verkoper. U had al helemaal geen genoegen hoeven nemen met die tegoedbon. Als een product niet kan worden gerepareerd (en dat moet onzichtbaar zijn) of vervangen voor een nieuwe, dan heeft u recht op geld terug. U hoeft geen genoegen te nemen met een tegoedbon. Afijn, u heeft dat geaccepteerd. Dus dat is dan gedaan.

Met die tegoedbon koopt u nu dus een nieuwe tent, dat is een nieuwe deal en heeft niets meer met de vorige overeenkomst te maken. Vervolgens levert deze malloot u een opgelapte tweedehands tent. Niet te geloven toch?

Wat ik zou doen als ik u was, is morgen die winkel bellen en geld terug eisen. Uw vertrouwen is toch helemaal weg? En willen ze niet meewerken, dan maakt u de naam van de winkel hier bekend.
Dan is iedereen gewaarschuwd!