sm
door smal Apr 5, 2013 om 11:10
Computers & telefonie

"uitzending gemist" op tablet

Op het gevaar af wederom in een onaangename discussie terecht te komen hierbij nogmaals een vraag die ik eerder stelde en waarop ik toen geen bruikbare reactie kreeg:
Wanneer ik op mijn asus tablet met android 4 een eerder uitgezonden programma via "uitzending gemist" wel bekijken dan krijg ik de mededeling dat ik daartoe eerst Microsoft Silverlight moet installeren. Wil ik dat doen dan krijg ik de mededeling dat ik dat op mijn tablet niet kan downloaden. Mijn vraag is of iemand daarvoor een alternatieve oplossing weet. Bij voorbaat dankend,
smal

5328 11 Rapporteer

bi
door biels - Apr 5, 2013 om 11:13
55 Antwoorden / 0 Vragen

https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.uitzendinggemist

bi
door biels - Apr 5, 2013 om 11:13
55 Antwoorden / 0 Vragen

http://help.publiekeomroep.nl/faqs/geen-silverlight

bi
door biels - Apr 5, 2013 om 11:14
55 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.geek.com/android/moonlight-dev-crew-brings-silverlight-to-android-1342183/

aurora1
door aurora1 - Apr 5, 2013 om 20:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag smal,

Via Google Play kun je apps op je tablet downloaden en installeren zoals Uitzending Gemist en bijv. RTLXL. Om dat te kunnen doen heb je een Google account/\gmail nodig.
Ik las ergens in een eerdere vraag van je dat je geen Google account hebt, lees daarom even dit door: KLIK HIER.
Vervolgens kun je als je een Gmail account/adres hebt de apps van Google Play downloaden en installeren. Ik ga ervan uit dat het icoon van Google Play op je tablet staat.
Lees dit anders ook nog even door: KLIK HIER.
De vraag die je eerder over dit onderwerp stelde kan ik niet terug vinden.

vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Apr 5, 2013 om 20:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Oeps, ik kwam dit nog tegen: KLIK HIER, die vraag gaat over een I-Pad en is door Freya beantwoord.

vr.gr.

bi
door biels - Apr 5, 2013 om 21:49
55 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aurora1 schreef op vrijdag 5 apr 2013, 20:55]
Via Google Play kun je apps op je tablet downloaden en installeren zoals Uitzending Gemist en bijv. RTLXL.

Dag aurora

Waar denk jij precies dat die play.google.com link die ik uren geleden al gegeven heb over gaat?

En hij heeft het nu over zijn Asus tablet.

macwouter
door macwouter - Apr 7, 2013 om 02:47
825 Antwoorden / 9 Vragen

Smal is gaan hemelen anders had ie het fatsoen wel gehad om te reageren. Zulke mensen moet je niet helpen.

sm
door smal - Apr 7, 2013 om 12:48
71 Antwoorden / 105 Vragen

L.S.
Inderdaad heb ik eerder dezelfde vraag gesteld over een Ipod. Deze had ik toen even van iemand te leen maar uiteindelijk is ik mijn keuze gevallen op een Asus tablet.
Ondanks de reacties van Biels en Aurora, waarvoor mijn hartelike dank, is het mij na het dowloaden van flashplayer ed. niet gelukt eerdere uitzendingen van hilversum via "uitzending gemist" te bekijken, wel lukt dat met de RTL uizendingen. Misschien heeftr iemand nog andere suggesties maar ik las dat er meerdere mensen zijn die problemen hebben met de combinatie androidtablet en uitzending gemist.
Aan macwouter kan ik mededelen dat er mensen zijn die nog iets anders te doen hebben als de hele dag achter de computer te zitten.
Met vriendelijke groeten,
smal

diumenge
door diumenge - Apr 7, 2013 om 13:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo smal,

Waarschijnlijk probeer je via de browser te kijken en dat werkt dus niet.

In de antwoorden hierboven is al aangegeven dat je via Google Play de [url=https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.uitzendinggemist][u]Uitzending Gemist[/u][/url] app kan installeren, ik kan me niet voorstellen dat die niet zou werken op een Asus tablet met Android 4.0. Dus heb je dat al geprobeerd?

Je hebt daarvoor wel een Google account nodig, maar die kan je eenvoudig aanmaken.

freya
door freya - Apr 7, 2013 om 13:09
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 7 apr 2013, 13:00]Hallo smal,

Waarschijnlijk probeer je via de browser te kijken en dat werkt dus niet.

In de antwoorden hierboven is al aangegeven dat je via Google Play de [url=https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.uitzendinggemist][u]Uitzending Gemist[/u][/url] app kan installeren, ik kan me niet voorstellen dat die niet zou werken op een Asus tablet met Android 4.0. Dus heb je dat al geprobeerd?
....
Dat mag je toch wel hopen.....? Die oplossing wordt nota bene als eerste antwoord al gegeven.....

Freya

diumenge
door diumenge - Apr 7, 2013 om 13:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gezien deze reactie heb ik daar mijn twijfels over.

=smal schreef op zondag 7 apr 2013, 12:48: ... is het mij na het dowloaden van flashplayer ed. niet gelukt eerdere uitzendingen van hilversum via "uitzending gemist" te bekijken, wel lukt dat met de RTL uizendingen. ...

Flashplayer is niet nodig voor de app en met de app van Uitzending Gemist kan je uiteraard geen RTL terugkijken, dus het lijkt mij dat smal het via de browser blijft proberen.

Dat de juiste oplossing als eerste werd gegeven, wil nog niet zeggen dat TS die ook heeft uitgevoerd. Zeker gezien de eerdere reactie van aurora1 op vrijdag 5 apr 2013, 20:55, waarin het vermoeden wordt uitgesproken dat smal geen Google account heeft.