ra
door ravdhout Feb 22, 2013 om 00:33
Computers & telefonie

Ukash Politievirus

Mijn lap top is besmet met het zgn. Politievirus Ukash en is
daardoor volledig geblokkeerd en niet meer te gebruiken.
Kan iemand mij in begrijpelijke taal uitleggen hoe ik dat virus
zelf kan verwijderen? Ik gebruik Windows 7. Bij voorbaat mijn
dank.

2241 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 22, 2013 om 00:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

www.computeridee.nl/workshops/paysafe/ukash-politievirus-verwijderen
Op die site staat ook een filmpje hierover, misschien helpt dit u iets.

Sorry dat ik geen rechtstreekse link kan maken.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2013 om 00:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dochterlief kwam een tijdje geleden ook in paniek haar kamer uit met een zelfde probleem. Gezocht op internet, er zijn onnoemelijk veel oplossingen maar wat bij haar werkte was: systeemherstel en MBAM er overheen laten scannen( in veilige modus). probleem opgelost.

Ik ben geen whizkid, weet dus niet of het bij iedereen zo werkt, bij dochterlief wel....

ve
door verwijderd - Feb 22, 2013 om 01:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk anders ook even hier:

KLIK.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2013 om 01:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

dcz schreef op vrijdag 22 feb 2013, 00:58: Dochterlief kwam een tijdje geleden ook in paniek haar kamer uit met een zelfde probleem. Gezocht op internet, er zijn onnoemelijk veel oplossingen maar wat bij haar werkte was: systeemherstel en MBAM er overheen laten scannen( in veilige modus). probleem opgelost.

Ik ben geen whizkid, weet dus niet of het bij iedereen zo werkt, bij dochterlief wel....

Niet dus

http://blog.pcwebplus.nl/?p=1970

ve
door verwijderd - Feb 22, 2013 om 10:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wittechoco (of winterman of welke andere naam je nog meer gebruikt):

Als je even goed leest wat dcz schrijft, dan lees je dat hij na het systeemherstel met MBAM de malware heeft verwijderd.

En zoals dat blogje van jou aangeeft: "....vaak alleen de laadpunten van de malware in het register worden verwijderd..." en ja, door het systeemherstel voorkom je dus dat de malware wordt opgestart en kun je de computer weer normaal opstarten. En ja, die rommel staat dan nog steeds op je harde schijf, maar kun je daarna dus verwijderen.

Je kan wel weer blijven schoppen naar anderen die een oplossing aandragen, maar zelf loop je alleen maar kritiek te leveren zonder ook maar iets nuttigs bij te dragen.

Freya

ve
door verwijderd - Feb 22, 2013 om 10:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op vrijdag 22 feb 2013, 10:05:
Als je even goed leest wat dcz schrijft, dan lees je dat hij na het systeemherstel met MBAM de malware heeft verwijderd.

Als JIJ even goed leest, dan heeft hij helemaal niets, maar heeft zijn dochter de malware verwijderd met MBAM en nodeloos een systeemherstel uitgevoerd.

Als het al weg is.

Vaak worden alleen de laadpunten van de malware in het register verwijderd. Vaak worden die ook gewoon weer teruggezet. Indien verwijderd hoe kan MBAM dan de juiste verwijzingen vinden?

Als het werkelijk zo simpel is, hoe kan het dan dat op geen enkel forum waar hulp wordt geboden bij dit soort problemen deze simpele toepassing niet wordt geadviseerd, maar mensen allerlei moeilijke acties moeten uitvoeren?

Computerkenners daar helpen mensen dagelijks met dit soort problemen. Laten die mensen allemaal nutteloze handelingen ondernemen, terwijl er zo'n makkelijke oplossing bestaat?

Zolang jij en anderen dit soort slechte adviezen blijft geven zal ik mensen er voor waarschuwen zodat ze goed weten waar ze aan beginnen.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2013 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ik vorig jaar bij 3 bekenden verwijderd. Eigenlijk was het heel simpel. Uit mijn geheugen:
1. Ga naar veiligemodus.
2. Dan msconfig een rare entry (rare naam met rare cijfers) uitvnken bij de opstartitems
3. Je ziet dan ook het pad waar dat rare ding staat. noteer deze.
4. Start PC normaal op. Blokkade is weg.
5. Laat MBAM de PC scannen, hij vindt dan ws. nog een resatant.
6. verwijder (of rename desnoods) die rare entry op de bij 3. genoteerde plek.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2013 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

wittechoco schreef op vrijdag 22 feb 2013, 01:25:
dcz schreef op vrijdag 22 feb 2013, 00:58: Dochterlief kwam een tijdje geleden ook in paniek haar kamer uit met een zelfde probleem. Gezocht op internet, er zijn onnoemelijk veel oplossingen maar wat bij haar werkte was: systeemherstel en MBAM er overheen laten scannen( in veilige modus). probleem opgelost.

Ik ben geen whizkid, weet dus niet of het bij iedereen zo werkt, bij dochterlief wel....

Niet dus

http://blog.pcwebplus.nl/?p=1970

Zoals ik al schreef: geen whizkid, want te oud. Heb de door mij aangegeven oplossing op een pc-site gevonden en uitgevoerd. Hierna geen enkel probleem meer gehad. Als jij van mening bent dat dit niet de oplossing is...soit. Dochter kan gewoon achter de laptop,klaar.
Prettige dag verder.

ve
door verwijderd - Feb 23, 2013 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ik heb ook die Politievirus op mijn PC gehad.Ik ben met dit probleem naar de winkelier gegaan en om dit te verhelpen wordt maar liefts € 50,00 in rekening gebracht.maar ik heb dit uit eindelijk kunnen verhelpen om de PC opnieuw te installeren. de handigheid die je op de pc moet achterhalen is welke opdracht je moet invoeren om de instellingen op te halen. voor mijn computer heb ik de opdracht Alt en F12 gebruikt, en je komt dan in het systeem die je verwijst naar allerlei opdrachten,en moet aanvinken.het is een heel gedoe, maar uiteindelijk is je pc helemaal als nieuw.

ve
door verwijderd - Feb 23, 2013 om 20:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oftewel met een bom een vlieg doodkrijgen.
Beetje overkill.

ve
door verwijderd - Apr 20, 2013 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag kwam een kennis langs met een laptop besmet met dit politievirus.
Helaas was de veilige modus door dit virus nu ook ontoegankelijk gemaakt, waardoor de oplossing die vorig jaar nog wel werkte, nu niet meer mogelijk was.

Ik heb deze oplossing gevonden en die werkte wel: Download Windows Defender Offline, Kies de juiste versie 32 of 64 bit en brandt die op een (evt. wisbare) CD of DVD.

Start de PC vanaf de zojuist gebrande CD/DVD. Hij voert dan automatisch een snelle scan uit. Daarna moet je een volledige scan uitvoeren. Dit duurt ontzettend lang (misschien wel 2,5 of 3,5 uur).
Na afloop (of bij Annuleren scan) toont hij de gevonden bedreigingen. Wis deze allemaal.
Start daarna de PC opnieuw op. Het politievirus was nu weg en de veilige modus werkte weer.

Ik heb toen de laatste MBAM geinstalleerd en laten draaien. Deze vond hier ook nog 1 trojan.

Ik publiceer deze oplossing hier voor het geval mensen via Kassa of Google hier op terecht komen.

Er zijn ook andere rescue CD's op internet te vinden (kaspersky/bitdefender etc), maar die heb ik niet kunnen testen omdat mijn eerste poging met de hierboven beschreven tool al lukte.

ve
door verwijderd - Apr 20, 2013 om 23:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

arnhemcity schreef op zaterdag 23 feb 2013, 19:13: Hallo, ik heb ook die Politievirus op mijn PC gehad.Ik ben met dit probleem naar de winkelier gegaan en om dit te verhelpen wordt maar liefts € 50,00

Dat is toch niet zoveel? Of had de winkelier het gratis moeten doen?