do
door dolfijntjes1 May 24, 2015 om 13:51
Computers & telefonie

Update Apple Ipad2

Mijn tablet Apple i pad 2 heeft een update nodig. Zelfs filmpjes worden niet meer ondersteund. Via de ondersteuningssite kom ik er niet goed uit hoe dit in z'n werk gaat. Heb de recente i tunes op de computer gedownload maar hoe nu verder. Kan iemand mij het liefs met een stappenplan verder helpen ?

804 15 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 24, 2015 om 14:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo dolfijntjes1,

Lees eens hier voor het stappenplan.

Suc6

tijger1
door tijger1 - May 24, 2015 om 15:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voor een update van uw I-pad hebt u niet per de de computer nodig.

Die update kunt u ook rechtstreeks op uw padje uitvoeren.

Zorg ervoor dat hij volledig geladen is.

Dan klikt u op het voorblad op instellingen. Daar moet als het goed is een 1tje bijstaan. Klik daarop.

Dan ziet u rechts : Software update, klik daarop, en dan in het volgende scherm : installeren. Daarop klikken.

En dan wachten totdat hij helemaal klaar is. Kan lang duren. Tussendoor er niet mee goochelen.

ph
door philip36 - May 24, 2015 om 15:52
2275 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 24 mei 2015, 15:23]Voor een update van uw I-pad hebt u niet per de de computer nodig.

Die update kunt u ook rechtstreeks op uw padje uitvoeren.

Zorg ervoor dat hij volledig geladen is.

Dan klikt u op het voorblad op instellingen. Daar moet als het goed is een 1tje bijstaan. Klik daarop.

Dan ziet u rechts : Software update, klik daarop, en dan in het volgende scherm : installeren. Daarop klikken.

En dan wachten totdat hij helemaal klaar is. Kan lang duren. Tussendoor er niet mee goochelen.

Volgens Apple support is die mogelijkheid alleen beschikbaar vanaf IOS 5.

tijger1
door tijger1 - May 24, 2015 om 15:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@philip36

Ik weet niet welke IOS de Ts heeft.

ph
door philip36 - May 24, 2015 om 16:08
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@tijger1

Ik ook niet, maar u zegt dat de TS geen computer nodig heeft voor die update.
Dat is inderdaad zo als IOS 5 op de iPad 2 staat.

tijger1
door tijger1 - May 24, 2015 om 16:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien horen we het wel van de Ts. Maar als die I-pad NU een update nodig heeft en dat dat de eerste keer is, zal er geen IOS5 op staan.

macwouter
door macwouter - May 24, 2015 om 18:59
825 Antwoorden / 9 Vragen

Ipad 2 is begonnen met IOS 5 en is op dit moment alleen te upgraden naar IOS 8.3 wat ik niet zal aanraden. Mocht je in het verleden ooit een upgrade hebben gedaan naar IOS 7 dan zal ik daar lekker blijven zitten. De A5 chip die er in zit kan IOS 8.3 bijna niet meer aan met een hoop ergernissen tot gevolg. Ook moet je niet vergeten dat een iPad alleen MP4 video bestanden accepteert. Open een MP4 bestand op de PC met iTunes en indien gesynchroniseerd staat het ook op de iPad.

ph
door philip36 - May 24, 2015 om 19:36
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@macwouter
Naar mijn weten is IOS5 op 12 oktober 2011 uitgekomen na de verkoop van de iPad2 welke in maart 2011 is gestart.

macwouter
door macwouter - May 24, 2015 om 21:13
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=philip36 schreef op zondag 24 mei 2015, 19:36]@macwouter
Naar mijn weten is IOS5 op 12 oktober 2011 uitgekomen na de verkoop van de iPad2 welke in maart 2011 is gestart..

Je hebt helemaal gelijk.

tijger1
door tijger1 - May 25, 2015 om 09:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En? Is het updaten al gelukt? Met of zonder computer?

do
door dolfijntjes1 - May 25, 2015 om 15:56
11 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo mensen. Bedankt voor jullie reacties. Nee het is nog niet gelukt. Begonnen met stappenplan. Linker menu 1 pad 2 enz en dat toont i tunes bij mij niet.
Ik weet niet welke versie er nu opzit maar ik moet toegeven dat we deze tablet al jaren hebben en dat deze nooit een update heeft gekregen. En ben het er trouwens helemaal mij eens dat het een schande is dat apple over alles de regie houdt. Waren daarvan niet op de hoogte. Voor aankoop wel beoordelingen bekeken maar daarover stond niets. Microsoft is op dit gebied ook gevolgd. Mochten er nog suggesties zijn dan hoor ik ze graag.

tijger1
door tijger1 - May 25, 2015 om 17:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar niet geprobeerd op de I-pad zelf?

En waar houdt Apple bij u dan de regie over?

Ik heb ook een I-pad 2. En updaten kan rechtstreeks.

macwouter
door macwouter - May 26, 2015 om 01:41
825 Antwoorden / 9 Vragen

iTunes openen op PC. Aanmelden met je Apple ID wat ook gebruikt word op je iPad. Na je aanmelding bij iTunes sluit je de iPad aan op de PC. Op de PC krijg je de melding dat je op de iPad op vertrouwen moet klikken. Na een vijftal seconden zie je de iPad verschijnen. Kijk hier voor verdere instellingen. Verder moet u op het volgende letten. Zelfde Apple ID Itunes op PC en iPad. Zelfde Wifi netwerk. U krijgt hoog waarschijnlijk een zeer grote update die regelmatig je iPad opnieuw opstart. Houd u PC en iPad constant in de gaten en moet u de iPad helemaal opnieuw configureren. Welke IOS ??? Ga op je iPad naar instellingen, algemeen en dan naar info.

do
door dolfijntjes1 - May 31, 2015 om 15:04
11 Antwoorden / 4 Vragen

Het is eindelijk gelukt. Nieuwste ios is geinstalleerd. Bedankt !!!

edrick3
door edrick3 - May 31, 2015 om 15:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=dolfijntjes1 schreef op zondag 31 mei 2015, 15:04]Het is eindelijk gelukt. Nieuwste ios is geinstalleerd. Bedankt !!!

Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.