oz
door ozanay Jun 30, 2014 om 15:21
Elektronica & tv

Vaatwasser Siemens twee weken over garantie

> Hallo alleen,

> Ik heb een vaatwasser van Siemens die een fout melding geeft na afloop van de wasbeurt.
>
> Na googelen van deze melding kwam ik erachter dat het verwarmings element niet naar behoren werkt. Dat bevestigd ook de koude was na afloop van een wasbeurt.
>
> Machine is precies twee weken over wettelijke 2 jaar Siemens garantie. Afgelopen zaterdag heb ik gebeld met Siemens en de situatie uitgelegd en meteen een afspraak gemaakt voor een service monteur welke morgen langs komt ( €59 voor voorrij en onderzoek kosten). Volgens Siemens bepaald de monteur of de reparatie nog onder de garantie valt.
>
> Ik was benieuwd naar jullie ervaringen en of dit normaal is dat het verwarmings element van een vaatmachine van €590 binnen 2 jaar defect kan gaan?

878 2 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jun 30, 2014 om 16:06
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als u een beroep wilt doen op de wettelijke garantie (dat is dus niet de fabrieksgarantie) waarbij er wordt gekeken wat je mag verwachten van een product op grond van de overeenkomst moet u bij de verkoper zijn.

Een verwarmingselement moet het na 2 jaar nog gewoon doen, maar u moet de machine ook goed hebben gebruikt. Mocht dat laatste het geval zijn dan kunt u via de verkoper kosteloos herstel vragen. Daar horen ook de voorrijkosten bij.

klik HIER

ki
door kippendief - Jun 30, 2014 om 16:12
7 Antwoorden / 11 Vragen

Net zoals bij de senseo antwoordt geldt hier ook dat je naast de vaste garantie ook een verwachtingswaarde garantie hebt. Dat heet de "wet op de product aansprakelijkheid". Is het een goedkoop apparaat of een duur apparaat. Van het laatste mag je meer verwachten dan van het eerste. Beroep je hierop, succes ermee