er
door erwin88 Jul 8, 2014 om 12:50
Vakantie & reizen

Vakantie maatschappij past vliegtijden aan na betaling

Beste,

Een paar maanden geleden heb ik en mijn vriendin een vliegvakantie geboekt bij Corendon naar Kreta. Vandaag besloot ik om even de vakantie nogmaals te bekijken en kwam ik tot de ontdekking dat de vluchttijden die in mijn factuur staan die ik direct na boeken ontvangen heb, niet overeen kwamen met de tijden die op de website van Corendon staan in 'mijnboeking'. In het factuur staat dat de heenvlucht om 07:30 is en de terugvlucht om 20:15. Op de website onder 'mijnboeking' is de heenvlucht om 06:35 en de terugvlucht om 12:10. Met deze nieuwe tijden missen wij dus een hele dag.

Mijn vraag is of dit zomer mag. Kan Corendon zonder het inlichten van de tijden veranderen?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.

Groet,
Erwin

5167 8 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jul 8, 2014 om 13:02
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Mijn vraag is of dit zomer mag. Kan Corendon zonder het inlichten van de tijden veranderen?

Ja, dit mag, het zijn chartervluchten en geen privé vluchten. En er is niets tegen te doen.

U bent geïnformeerd via "mijn boekingen".

edrick3
door edrick3 - Jul 8, 2014 om 14:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo erwin88,

.....Mijn vraag is of dit zomaar mag. ...
Ja, dat mag zomaar.
Kijk maar eens in je Reisvoorwaarden.
De reisdag wordt trouwens altijd als 'vakantiedag' gezien onafhankelijk van de tijdstippen waarop gereisd wordt.

Vluchttijden

U kunt bij boeking de vluchttijden opvragen, echter deze tijden zijn indicatief, en kunnen dus nog wijzigen. Ongeveer 15 dagen voor vertrek zult u de reisbescheiden ontvangen waar de juiste vertrektijden in staan vermeld.
Wijzigingen

Corendon Vliegvakanties werkt samen met gerenommeerde chartermaatschappijen. In tegenstelling tot lijndienstvluchten kan de dienstregeling van chartervluchten wijzigen. De mogelijkheid om toestellen volgens beschikbaarheid en vereiste capaciteit in te zetten betekent een lagere vluchtprijs en voor u dus een ruimer vakantiebudget. De vluchttijden en routes van chartermaatschappijen worden, zoals tevens op uw boekingsbevestiging wordt aangegeven, altijd vermeld onder voorbehoud en zijn onderhevig aan wijzigingen, zelfs na ontvangst van de vliegtuigtickets of de reisdocumenten. Dit is één van de basiskenmerken van chartervluchten. Dergelijke wijzigingen kunnen geen prijsaanpassing of terugbetaling met zich meebrengen.

Het is mogelijk dat de terugvlucht tijdens uw verblijf wordt gewijzigd. Het is dan ook van belang dat de reiziger 24 uur voor vertrek zelf de vertrekinformatie in de accommodatie raadpleegt, dan wel contact opneemt met de lokale agent of reisleiding. Gebeurt dit niet en de reiziger mist daardoor de transfer naar de luchthaven en/of de terugvlucht dan is Corendon Vliegvakanties niet aansprakelijkheid.

In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat er naar een andere luchthaven wordt terug gevlogen dan vanwaar de heenvlucht is vertrokken. In dat geval zal er door de reisorganisator voor vervoer naar de oorspronkelijke luchthaven worden gezorgd. Maakt men hier geen gebruik van en gaat men op eigen gelegenheid naar de oorspronkelijke luchthaven, dan blijven alle hieraan verbonden kosten voor rekening van de reiziger.
(Bron:Corendon)

Met vr.gr.

do
door donald1 - Jul 9, 2014 om 12:10
28 Antwoorden / 18 Vragen

Dat hebben wij ook ondervonden! Niet alleen dat de vliegtijden drastisch in ons nadeel werden gewijzigd maar ook nog dat we zowel op de heen- als op de terugvlucht!! een tussenlanding hadden waardoor we nóg later op de plaats van bestemming en thuis aankwamen! En ook nog verplicht een heel uur met 2 kleine kinderen in het vliegtuig moeten zitten wachten!!!
Zelfs de gereserveerde én reeds betaalde vliegtuigstoelen werden geannuleerd omdat het nu opeens een combinatievlucht betrof. Bij boeking was hier geen sprake van en werd het als een non-stop vlucht aangeprezen!
We zitten nog steeds op de teruggave van ons geld te wachten.......
Bovendien hadden we zéér weinig beenruimte.
We hadden extra voor Corendon gekozen vanwege de voor ons perfecte tijden.......
Voor ons een goede leer: NOOIT MEER MET CORENDON!!!!!!!!!!

bo
door bornsol - Jul 9, 2014 om 13:16
133 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=donald1 schreef op woensdag 9 jul 2014, 12:10]Dat hebben wij ook ondervonden! Niet alleen dat de vliegtijden drastisch in ons nadeel werden gewijzigd maar ook nog dat we zowel op de heen- als op de terugvlucht!! een tussenlanding hadden waardoor we nóg later op de plaats van bestemming en thuis aankwamen! En ook nog verplicht een heel uur met 2 kleine kinderen in het vliegtuig moeten zitten wachten!!!
Zelfs de gereserveerde én reeds betaalde vliegtuigstoelen werden geannuleerd omdat het nu opeens een combinatievlucht betrof. Bij boeking was hier geen sprake van en werd het als een non-stop vlucht aangeprezen!
We zitten nog steeds op de teruggave van ons geld te wachten.......
Bovendien hadden we zéér weinig beenruimte.
We hadden extra voor Corendon gekozen vanwege de voor ons perfecte tijden.......
Voor ons een goede leer: NOOIT MEER MET CORENDON!!!!!!!!!!

boppe1943
door boppe1943 - Jul 9, 2014 om 13:23
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Zoals u al gelezen hebt: het mag (helaas). Corendon staat hierom bekend, de klachten zijn legio, vooral over afwijkende vluchttijden. Vrienden hadden bij Corendon een vakantie geboekt naar Kusadasi. Hun vliegtuig zou om 05.00 uur vertrekken. Vanwege dit vroege vertrek hadden zij een kamer geboekt in een hotel op Schiphol. Maar de dag voor vertrek kregen ze bericht dat hun toestel om 15.00 uur zou vertrekken. Dat vertrek werd ook nog eens vertraagd en werd samengevoegd met een vlucht naar Izmir. Er kwam dus ook nog eens een tussenlanding bij. Tel daar het tijdsverschil, de tijd van het transfer naar het hotel (langs vele andere) op en ze kwamen na middernacht bij het hunne aan. Het was een all inclusive reis, alle maaltijden dus inbegrepen, maar ze hebben zelf een lunch op Schiphol moeten bekostigen en ook broodjes en koffie in het vliegtuig. Er was geen vriendelijke geste van Corendon om gedupeerden gratis eten en een drankje aan te bieden voor het ongemak. De vrienden hebben het geld van hun hotelovernachting teruggevraagd aan Corendon en ook een maaltijdvergoeding voor die verloren dag. Corendon gaf te kennen dat ze uit "milieu-overwegingen" twee vluchten hadden samengevoegd. Wat nobel! Maar nee, er werd geen cent vergoed. Dat was minder nobel. Dus donald1, u bent niet de enige die leergeld betaald heeft.

labren
door labren - Jul 9, 2014 om 22:50
862 Antwoorden / 0 Vragen

de reisbureau,s hebben geen vat op de vliegtijden , daar gaat de vliegtuigmaatschappijen over , er kan natuurlijk van alles misgaan met die vliegtuigen waardoor je vertraging hebt, maar daar kan een reisbureau helaas niks aan doen

boppe1943
door boppe1943 - Jul 10, 2014 om 12:36
1129 Antwoorden / 98 Vragen

[quote=labren schreef op woensdag 9 jul 2014, 22:50]de reisbureau,s hebben geen vat op de vliegtijden , daar gaat de vliegtuigmaatschappijen over , er kan natuurlijk van alles misgaan met die vliegtuigen waardoor je vertraging hebt, maar daar kan een reisbureau helaas niks aan doen

Corendon is niet alleen een touroperator (reisbureau), maar ook een luchtvaartmaatschappij.

[edit redactie, off topic]

pi
door pieterwolters - Jul 11, 2014 om 12:15
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon zelf een vakantie met een lijnvlucht en hotel/apartement boeken. Dan bepaal je zelf wanneer je vliegt en hoelang de vakantie duurt. De kans is wel dat het duurder is, maar dat is logisch. Kwaliteit krijg je nergens voor niks.