aj
door aj-95 Dec 14, 2014 om 12:06
Garantie & verzekeringen

Valt mijn gestolen jas te claimen n.a.v. Mijn verhaal?

Ik was gisteravond gaan stappen. Ik heb mijn jas daar afgegeven aan de mensen die de jassen beheren binnen het uitgaansgelegenheid. Later op de avond blijkt dat zij dat niet goed hebben geregeld en is mijn jas dus onder "zogenaamd toezicht" gestolen. Mijn vraag is dan ook valt dit ergens op te verhalen en zijn hier geen uitsluitingen op? Reactie zou fijn zijn.

1347 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 14, 2014 om 12:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u een bonnetje of zo gekregen, dat u uw jas afgegeven hebt? Dan is die beheerder aansprakelijk.

edrick3
door edrick3 - Dec 14, 2014 om 12:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo aj,95,

Lees eens hier en hier.

Suc6

aj
door aj-95 - Dec 14, 2014 om 12:18
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 14 dec 2014, 12:12]Hebt u een bonnetje of zo gekregen, dat u uw jas afgegeven hebt? Dan is die beheerder aansprakelijk.

Ik heb idd een bon gekregen en nog bewaard

aj
door aj-95 - Dec 14, 2014 om 12:19
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 14 dec 2014, 12:14]Hallo aj,95,

Lees eens hier en hier.

Suc6

Hartstikke bedankt! Dit geeft me al meer hoop want hieruit kan ik opmaken dat ik ze aansprakelijk kan stellen.

tijger1
door tijger1 - Dec 14, 2014 om 12:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wel voor maximaal de dagwaarde.

tenormin
door tenormin - Dec 14, 2014 om 13:46
16835 Antwoorden / 108 Vragen

Vreemd dat in beide links van @edrick3 nergens over een bonnetje word gerept. Zeker nu de TS zo'n bonnetje in bezit heeft. Maar goed, ook zonder bonnetje blijkt het bordje dat men geen aansprakelijkheid bij vermissing erkent, toch die mogelijkheid te zijn. @aj-95, zou nog mooier zijn als u de bon of betalingswijze aan verzekering kon overleggen.

aj
door aj-95 - Dec 14, 2014 om 14:28
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 14 dec 2014, 13:46]Vreemd dat in beide links van @edrick3 nergens over een bonnetje word gerept. Zeker nu de TS zo'n bonnetje in bezit heeft. Maar goed, ook zonder bonnetje blijkt het bordje dat men geen aansprakelijkheid bij vermissing erkent, toch die mogelijkheid te zijn. @aj-95, zou nog mooier zijn als u de bon of betalingswijze aan verzekering kon overleggen.

Ik heb inderdaad nog het bonnetje gehouden voor de zekerheid.

tenormin
door tenormin - Dec 14, 2014 om 16:24
16835 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=aj-95 schreef op zondag 14 dec 2014, 14:28]
Ik heb inderdaad nog het bonnetje gehouden voor de zekerheid.

Ik bedoelde eigenlijk de bon van de jas. Dat u het bewijs van de garderobe nog heeft had ik wel begrepen/gelezen. (Maakt het onderhandelen met verzekering wat gemakkelijker). Succes gewenst trouwens.

tijger1
door tijger1 - Dec 14, 2014 om 16:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De bon van die jas zegt natuurlijk ook niets. Welke jas is er ingeleverd en hoorde die bon bij die jas?

aj
door aj-95 - Dec 14, 2014 om 19:51
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 14 dec 2014, 16:24][quote=aj-95 schreef op zondag 14 dec 2014, 14:28]
Ik heb inderdaad nog het bonnetje gehouden voor de zekerheid.

Ik bedoelde eigenlijk de bon van de jas. Dat u het bewijs van de garderobe nog heeft had ik wel begrepen/gelezen. (Maakt het onderhandelen met verzekering wat gemakkelijker). Succes gewenst trouwens.

Ja de bon van de jas heb ik uiteraard nog. Bedankt hopelijk krijg ik het vergoed.

aj
door aj-95 - Dec 14, 2014 om 19:51
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 14 dec 2014, 16:34]De bon van die jas zegt natuurlijk ook niets. Welke jas is er ingeleverd en hoorde die bon bij die jas?

Ja die hoorde der bij heb het voor de zekerheid niet weggegooid.

alfatrion
door alfatrion - Dec 14, 2014 om 23:20
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je iets betaald? Zo nee, dan kun je niets beginnen. Zo ja, dan wel.

tijger1
door tijger1 - Dec 14, 2014 om 23:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@alfatrion

Dat is dus niet juist. Als die jas afgegeven moest worden of kon worden, dan is dat bewaarneming en is dat bedrijf asnsprakelijk.