si
door sigridh Nov 20, 2010 om 17:02
Huishouden & energie

Vanish vlekken in witte broek

Hallo,

Ik had een rosé vlek in mjn witte broek.
Ik heb er vervolgens Vanish op gesprayd. Nu is de rosé vlek er wel uit, maar nu heb ik gelige vlekken van de Vanish in mijn witte broek.

Wat kan ik doen om deze weg te krijgen?

Als ik de broek ga bleken met chloor dan zal hij gelig worden, maar ik wil zowel de vlekken eruit hebben maar ook weer wit.

Alvast bedankt voor je antwoord!
Groetjes, Sigrid

23304 5 Rapporteer

poltol
door poltol - Nov 20, 2010 om 18:48
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Was de broek nogmaals met een speciaal middel voor witte kleding.
Dus niet Vanisch maar een [fijn] wasmiddel bv van Robijn.
Doe het op de juiste temperatuur en probeer de broek even niet te strijken. Mogelijk dat u de wasbeurt zelfs twee keer moet herhalen.
U kunt natuurlijk de broek ook eerst eens één nachtje in het fijnwasmiddel zetten en fijn laten voorweken, daarna dan nat in de machine met het goede fijnwasmiddel.

Succes, poltol

poltol
door poltol - Nov 20, 2010 om 18:51
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Ja, hoor moet ik weer opnieuw beginnen.
Nog steeds geen knop om te herstellen.

Beste Sigrid,

wijn vlekken verwijderen

Lees dit ook even goed door. Rosé = rode wijn.

Vr.gr. poltol

sonjaatje
door sonjaatje - Nov 20, 2010 om 18:56
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet hoe groot de vlekken zijn, maar als ik vlekjes in witte kleding heb dan stip ik het aan met pure chloor en het wordt nooit geel.

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 23, 2010 om 17:36
632 Antwoorden / 58 Vragen

@sigridh

Ik had dat laatst ook met rode wijn, had ik ook oxy-spray (goedkopere variant van vanish) op gespoten, vlek weg, maar een gele vlek in mijn witte legging.
Nadat ik m in de wasmachine had gewassen met robijn stralend wit, zat de gele vlek er nog in.
Ik heb mijn legging een dagje in water met een scheutje bleekwater gezet, daarna goed uitgespoeld en op het wasrekje laten drogen.
De vlek is er nu helemaal uit.

Succes, Wilma.

invalide
door invalide - Nov 23, 2010 om 18:21
787 Antwoorden / 5 Vragen

Hoewel Poltol het beste antwoord gaf, ik had ooit een te lang ingedroogde vlek en door deze te wassen met Rode Wijn ging de vlek wel weg, alleen een iets andere kleur Blouse!

Dus soms is wassen voor 100% vlek de oplossing, maar eerst die van Poltol proberen natuurlijk!