ma
door mar1na Oct 5, 2015 om 16:17
Huishouden & energie

Verkeerden medicijnen van dierenarts

Hallo,

Ik ben 2 weken geleden met mijn hond naar de dierenarts gegaan omdat ze zo te krabben aan haar oren en inderdaad de diagnose was een oorontsteking aan beide oren. ze kreeg "Surolan" voorgeschreven te gebruiken 10 tot 14 dagen maar omdat ze zo erg tegenstribbelden en omdat ze doof was zijn we na een 6 dagen terug gegaan omdat we wilde weten of er geen andere mogelijkheid was dan deze crème.
De dierenarts heeft gekeken en zei ons te stoppen met de medicatie en wat betreft de doofheid dat zou misschien we terug komen maar nu een week later is ze nog steeds doof. Nu ben ik op de bijsluiter gaan kijken en ja ik weet het stom, stom, stom, maar staat duidelijk in dat de bijwerking bij oudere honden doofheid kan zijn en ze is 13 jaar dus begrijp ik niet dat die dierenarts dan toch deze medicatie heeft voorgeschreven ik vind dat toch wel een grove fout. Mijn vraag is nu heeft iemand suggesties heeft wat ik kan doen of ondernemen???

Groetjes Mar1na

4211 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 5, 2015 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou de dierenarts een grove fout hebben gemaakt? Ook bij mensen heb je medicijnen die tegen een bepaalde kwaal werken en als bijwerking dezelfde klacht hebben

ve
door verwijderd - Oct 5, 2015 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u voor de bijwerkingen al eens gekeken op een bijsluiter van een medicijn uit de apotheek?

In de bijsluiter van Surolan staat dat in zeer zeldzame gevallen gehandelijng kan samengaan met doofheid.
Er staat niet bij dat dit blijvend is.
Kan het niet zijn dat de hond doof is door de ontsteking zelf?
Dat de hond flink tegenstribbelt ligt niet aan het medicijn maar dat u in zijn oren bezig bent.
Dus geen verkeerde medicijn van de dierenarts lijkt me.
Wat u kunt doen is rustig afwachten tot uw hond helemaal genezen is.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2015 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Mar1na,
Hier valt het een en ander over Surolan te lezen en wat alternatieven.[url=http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=188360&p=] klik

ve
door verwijderd - Oct 5, 2015 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

U doet er beter aan om uw bezorgdheid een second opinion te vragen bij een dierenartsen.

Besef goed dat de 58 die denken "dierenartsen" te zijn in dit forum, niet geslaagd zijn voor het diploma.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2015 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

jugendstil schreef op maandag 5 okt 2015, 16:58: U doet er beter aan om uw bezorgdheid een second opinion te vragen bij een dierenartsen.

Besef goed dat de 58 die denken "dierenartsen" te zijn in dit forum, niet geslaagd zijn voor het diploma.

Besef ook goed dat de dierenartsen die "wel" zijn geslaagd voor hun diploma niet alles weten. Second opinion bij een andere dierenarts is een goed advies jugendstil. Jij bent geslaagd voor je adviserende rol ;-)

ve
door verwijderd - Oct 5, 2015 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zal toch wel niet de eerste hond zijn in zijn praktijk met oorontsteking.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2015 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

philip36 schreef op maandag 5 okt 2015, 17:14: Het zal toch wel niet de eerste hond zijn in zijn praktijk met oorontsteking.

Misschien wel bij een beginnende praktijk ;-)