baronie
door baronie Jul 18, 2012 om 18:24
Auto & vervoer

Verkoop auto

28-12-2010 heb ik mijn opel agila verkocht via marktplaats, de vraagprijs was € 1500,00 uiteindelijk is die verkocht voor
€ 1200,00. omdat ik echter een sleutel van de auto in Austria had liggen wilde de koper € 200,00 terug hebben, die heb ik hem gezien de dreiging dus via de bank ook nog eens terug betaald. Uiteindelijk kwam die weer terug naar twee maanden, en wilde hij € 450,00 terug hebben omdat die de auto een grote beurt had gegeven en er volgens hem diverse mangkementen waren, die heb ik niet betaald, nu twee jaar na de verkoop komt de koper dat die € 250,00 wil hebben omdat er geen serviceboekje bij de auto zat. gezien de dreiging weet ik niet wat ik nu moet doen. de auto was 9 jaar oud eerste eigenaar en had slecht 68.000 km gereden, als dit zo doorgaat leg ik geld bij. wie weet raad..

1926 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 18, 2012 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

waarmee wer je bedreigd dan?

ve
door verwijderd - Jul 18, 2012 om 18:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo baronie,

Verkocht = verkocht.

Als je 'bedreigd' wordt doe je aangifte bij de politie.
Zou zeker geen geld (meer) teruggeven!

Sterkte

ve
door verwijderd - Jul 18, 2012 om 18:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welke "dreiging"?

Koop = koop. Als particulier heb je echt zeer weinig verantwoordelijkheden over je verkoop, en alles wat een koper had kunnen zien, ben jij niet verantwoordelijk voor (zeker na 2.5 jaar niet; wie weet wat ie zelf met het boekje heeft uitgespookt).

ve
door verwijderd - Jul 20, 2012 om 00:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had hem die eerste 200 al niet teruggegeven. Het moet hem bij de aankoop al duidelijk zijn geweest dat er een sleutel ontbrak en dat had hij op dat moment moeten aankaarten en niet na de aankoop en betaling van de auto.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2012 om 06:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die vent is niet goed bij z'n hoofd!

Geld terug vragen waar het een particuliere verkoop betreft?
Kan helemaal niet!

En TS, u laat zich toch niet zo ringeloren!

Het is ordinaire afpersing en iets om mee naar de politie te gaan als ie dit blijft doen!

ve
door verwijderd - Jul 20, 2012 om 09:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Baronie,

ik geloofde mijn ogen niet. U laat zich gewoon bedreigen, afpersen e.d.?
Die 'koper' heeft, zo te lezen, een gewillig slachtoffer gevonden, die steeds verder gaat met bedreigen e.d.

U moet absoluut naar de politie gaan en daar, in ieder geval, melding van maken. Ga, samen met de politie, bekijken of er mogelijk strafrechtelijk wat aan gedaan kan worden, indien dit figuur u langer lastig blijft vallen.

(Een alternatief is, om uw bankrekeningnummer en pincode aan hem te geven, zodat hij naar believen wat kan opnemen van uw rekening..............)

Als u er niets aan doet, blijft hij doorgaan. Heeft u die bedreigingen op papier (email)?

ve
door verwijderd - Jul 20, 2012 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op woensdag 18 jul 2012, 18:27: waarmee wer je bedreigd dan?

Onbeperkt erwtensoep eten.

empyria schreef op vrijdag 20 jul 2012, 06:36:
Geld terug vragen waar het een particuliere verkoop betreft?
Kan helemaal niet!

Het kan dus wel. Dit verhaal bewijst het. Op het moment dat vraagsteller er in mee gaat, maakt hij zich al kwetsbaar voor meerdere pogingen tot afpersing. Zolang hij betaald zal hier geen einde aan komen, dus stappen ondernemen om het een halt toe te roepen.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2012 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

@linoga, ik was niet de enige met die draag, hoor. Maar die erwtensoep is prima, hoor.

@baronie, doen wat hutch aanraadt: er werk van maken, dit is echt niet normaal.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2012 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

vraag sorry

ve
door verwijderd - Jul 20, 2012 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

baronie...gewoon aangiften doen van bedreiging en afpersing anders kom hij over een tijdje met andere dingen die niet goed zijn...

ve
door verwijderd - Jul 20, 2012 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had 2 jaar geleden al aangifte gedaan.....

ve
door verwijderd - Jul 20, 2012 om 21:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

nergens op reageren.
en geen cent terug betalen u bent al veelste goed geweest.
laat die vent de hik krijgen.
wees niet bang en doe inderdaad aangifte van afpersing.
google zijn naam eens en kijk wat u op het scherm krijgt.
als u bewijs van die dreigingen heeft moet u er zuinig op zijn en aan de politie in laten zien.
mischien heeft hij die auto al niet eens meer.
volgende keer komt hij klagen omdat de deur niet van goud is.
echt niet meer naar hem reageren en gewoon dood zwijgen.