sc
door scholtb Jan 30, 2007 om 14:21
Huishouden & energie

Verkoop na faillisement

Wij hebben op 21-12-2006 een bed bij Royal Sleeptrend gekocht. Hierbij hebben wij een aanbetaling van EUR 275,- gedaan. Het bed zou begin februari geleverd worden. Na een paar keer geprobeerd te bellen over de definitieve datum maar geen gehoor, ben ik op internet gaan zoeken en blijkt dat Royal sleeptrend per 13-12-2006 failliet is verklaard. Hoe kan het dan dat ik op 21-12-2006 nog een bed heb kunnen kopen. Mag dit eigenlijk wel? Waarschijnlijk heeft de verkoper terwijl hij wist wat er boven zijn hoofd hing, ons toch een aanbetaling laten doen. Wij zijn erg boos op sleeptrend!

1571 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 30, 2007 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag scholtb,

Ik zou in uw geval ook een bezoekje brengen aan de politie en daar een proces verbaal laten opmaken van deze oplichting. Wellicht bent u niet de enige en kan er iemand hoofdelijk aansprakelijk worden gesteld.

Vriendelijke groet, Read.

ve
door verwijderd - Feb 1, 2007 om 22:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Scholt,

Het is al verwonderlijk dat op 21 december sowieso de deuren nog open waren. Het is een bedrijf verboden handel te drijven al vanaf het moment dat het faillissement is aangevraagd!

Neemt u ten allen tidje a.u.b. contact op met de curator, Mr. Quint via via telefoonnummer 038-4259200.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - May 22, 2008 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

op 2 maart 2008 heb ik een bed gekocht bij Sleeptrend in het alexandrium. De verkoop gaat dus gewoon door, ver na het failliet verklaren.
Nu 12 weken later is er niet geleverd. Telefonisch is Sleeptrend onbereikbaar dus ben ik langs gereden.
Winkel is gewoon open, zelfde dame nog steeds aanwezig. Ze vertelde mij dat ze (Sleeptrend) faiiliet is gegaan nadat ik mijn bed heb gekocht. Mijn telefoonnummer staat op de aankoopbon, dus ik vroeg haar waarom ik niet geinformeerd was. Dat wist zij niet omdat "ze" bezig zijn met een doorstart, en dat zij alleen maar op de winkel past (???). Zi vroeg mij over 2 weken terug tekomen omdat "ze" dan waarschaanlijk weer in bedrijf waren. Ik heb de aktie omgedraaid en de dame heeft beloofd mij te bellen over 2 weken.

Nu lees ik op internet dat deze toko al ruim een jaar eerder failliet is verklaard. Volgens mij is dit dus oplichting en ga ik een aanklacht indienen.
Ik heb de woonmall geinformeerd over deze zaak en hoop dat de winkel snel gesloten wordt voordat meer mensen gedupeerd raken.

ve
door verwijderd - May 22, 2008 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Lennard,

Helaas, een deel van de Sleeptrends was overgenomen door de Boxspring Specialist. Dezen hebben dus geprofiteerd van een doorstart en konden derhalve gewoon de verkoop hervatten. Echter, de Boxspring Specialist is nu ook bijna failliet: op 9 april 2008 staat deze firma onder voorlopige surceance, opgelegd door de rechtbank in Zutphen.

Voor verdere details kunt u contact opnemen met de curator via 038-4215221.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - May 22, 2008 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even verder gezocht, De Boxspring Specialist (en daarmee de Royal Sleeptrend winkels) zijn inmiddels echter geheel failliet per 15/04/2008.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - May 22, 2008 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor de informatie brynnar.

Ik heb net zelf contact opgenomen met de firma la luna, aangezien zij genoemd werden als mogelijke partij om Sleeptrend over te nemen. Kreeg direct de directeur te pakken en hij vertelde me dat zij uiteindelijk Sleeptrend niet hebben overgenomen, maar dat Sleeptrend wel een doorstart heeft gemaakt en opnieuw failliet is verklaard (zoals jij nu ook meldt).

Betekent iig dat de verkoop legaal was, maar ik reken er voorlopig maar niet op dat ik het bed nog geleverd krijg.

ve
door verwijderd - May 22, 2008 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Lennard,

Dat bed kun je idd op je buik schrijven. Het geld naar alle waarschijnlijkheid ook. Edoch zou ik je toch willen aanraden om je vordering neer te leggen bij de curator. Bij het toekennen van de vorderingen staan de banken en de belastingdienst weliswaar vooraan, maar mocht er wat overblijven dan wordt dit naar rato verdeeld onder de overige schuldeisers. Zoals gezegd, de kans is klein, maar niet geschoten......

Mvgr - B