pe
door peterbosmans Oct 21, 2015 om 18:05
Huishouden & energie

Verwarming

beste kassa panel,

ik woon in een flat , en betaal service kosten, daar bij zit ook verwarmingskosten, ik wil daar namelijk vanaf, omdat ik al meer dan 3 jaar meer aan administratie en servicekosten en andere onderhoud moet betalen dan mijn hele jaar verbruik van mijn verwarming , ik betaal daarvoor bijna 150 per jaar , terwijl mijn verwarmings kosten nog geen 90 euro is. ik wil namelijk een gaskacheltje in mijn woning zetten, is dit mogelijk. ik zit met een wao uitkering en kan die 52 euro die maandelijks in de service kosten zitten voor de verwarmingskosten, ook als ik hem niet gebruik in de zomer, zo gaat mijn servive kosten maandelijks ook omlaag.

gr peter
gr peter.

642 6 Rapporteer

getty
door getty - Oct 21, 2015 om 18:07
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Nee, dat kan niet. Dit zit in uw huurovereenkomst opgenomen en is een onderdeel van uw huur.

mahadma
door mahadma - Oct 21, 2015 om 18:10
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Wat denkt u dat aanleggen van een gasleiding kost?

aurora1
door aurora1 - Oct 21, 2015 om 18:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik denk niet dat u zomaar een gaskacheltje in uw woning mag plaatsen.
De servicekosten zijn voor allerhande zaken en die moeten door iedereen worden betaald en is - zoals al gezegd is - onderdeel van uw huurovereenkomst. De verwarmingskosten zullen het gemiddelde zijn van het hele jaar, ook al gebruikt u de verwarming in de zomer niet, net zoals de meeste anderen.

Cookies
door Cookies - Oct 21, 2015 om 18:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........terwijl mijn verwarmings kosten nog geen 90 euro is........

Ik vraag me af of je verwarmingskosten echt maar 90,- euro p.j. is. In de maandelijkse kosten zit waarschijnlijk al een voorschotbedrag voor de verwarming.

Zo te lezen, gaat het hier om blokverwarming. Is dan ook nog maar de vraag of je zo maar weer een gaskachel kunt aansluiten.

Ik verwacht niet dat de wbv daarvoor toestemming geeft, als het praktisch al haalbaar zou zijn. Als je 100% zekerheid wilt, zul je even met de wbv moeten bellen.

getty
door getty - Oct 21, 2015 om 18:26
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Een kacheltje plaatsen mag misschien nog wel, maar meneer zal nog steeds de maandelijkse vaste kosten moeten betalen.

he
door henkhh - Oct 21, 2015 om 19:09
174 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan niet uit uw vraag opmaken of u huurder of eigenaar bent. Als huurder zal de verhuurder u vast kunnen vertellen wat opbouw van de kosten zijn wanneer u eigenaar bent vind u dat terug in de stukken van de Algemene Ledenvergadering. In beide gevallen staan ze vastmet dat verschil dat u als eigenaar stemrecht heeft en dit volgens de daarvoor geldende regels bij de ALV als agendapunt en hamerstuk kunt inbrengen. In beide gevallen bestaan de servicekosten uit vaak meerdere componenten zoals; voorschot verwarming, electra gemeenschappelijke ruimtes, liften etc..
De door u genoemde 90 euro per jaar, ik woon ook in een flat en betaal 77 euro aan voorschot per maand (krijg wel elk jaar iets terug) en ik stook met beleid, kan niet kloppen tenzij u nooit een verwarming aanzet misschien. Kortom vraag eerst eens een duidelijke specificatie misschien komt u er dan achter dat het klopt en niet teveel is. Dit bedrag staat in principe vast. Met een extra kacheltje krijgt u mogelijk meer van uw voorschot terug maar de kacheltjes vreten meestal stroom dus u brengt dan uw besparing gewoon weer naar een andere partij en bent misschien wel duurder uit. Gaskacheltje zal vast niet zijn toegestaan!