carolyn
door carolyn Nov 16, 2014 om 21:12
Huishouden & energie

Verwijder kras uit plastiekglas?

Hoe verwijder je een kras uit een horloge glas van kunststof

31214 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 16, 2014 om 21:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet. Als u gaat schuren of zo wordt de rest alleen maar dof.

gompy2
door gompy2 - Nov 16, 2014 om 21:55
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Polijsten wil wel lukken, mits de kras niet te diep is.
Zo haalt men ook krasjes van koplampen(plexi)glas.
Tandpasta met schuurmiddel, Brasso koperpoets of Zilverpoets, Commandant cleaner wordt ook wel gebruikt naar het schijnt ,of als je een "officieel " middel wilt gebruiken, klik-> Displex Display Polish Scratch remover

blackjes
door blackjes - Nov 21, 2014 om 12:15
141 Antwoorden / 34 Vragen

Als het een oppervlakkige kras is, dan biedt sigarenas uitkomst. Alle andere (schuur)middelen geven doffe plekken.

Succes gewenst en laat weten of het is gelukt.

Blackjes

he
door hendri lubberts - Nov 21, 2014 om 12:47
3 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon polijsten met een polijstschijf zoals er ook zit op een polijstmachine voor een auto. Let op : moet wel van katoen zijn, niet van wol !

zi
door zilvervlinder - Nov 21, 2014 om 13:03
2 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt ook heel goed koperpoets gebruiken met een zachte doek in en uit wrijven
of tandpasta (witte) ook met zachte doek in en uitwrijven
helpt echt , een te diepe kras van een scherp voorwerp krijg je er nooit meer uit

carolyn
door carolyn - Nov 21, 2014 om 13:35
39 Antwoorden / 15 Vragen

Bedankt voor alle reacties , moet er een tussen zitten die werkt , ik ga aan de slag.
Carolyn.

ha
door hamalikrimida - Nov 21, 2014 om 17:12
17 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Carolyn

Ik heb dit probleem ook gehad, naar bedrijf gegaan waar ze ale soorten schuurpapier verkopen. Bij mij was het een kwestie van héél nat schuren met de kleinste korrel. Kras was weg. Succes.

carolyn
door carolyn - Nov 21, 2014 om 17:17
39 Antwoorden / 15 Vragen

Bedankt alle reacties , heb het probleem opgelost met zilverpoets niet helemaal weg maar wel voor 80 % .

zi
door zilvervlinder - Nov 21, 2014 om 18:45
2 Antwoorden / 0 Vragen

heel veel succes

domantwoord
door domantwoord - Nov 22, 2014 om 01:29
192 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb tientallen horloges met kunststof "glas" gerepareerd.
Schuren met superfijn schuurpapier, bij heel diepe kras beginnen met b.v. 320, dan 400 en vervolgens 600.
schuren net zo lang tot de kras niet meer zichtbaar is en niet schrikken van het matte horloge glas.
daarna poetsen met koperpoets of zilverpoets of b.v. "commandant" cleaner.
nog beter is met speciale diamant pasta maar daar is niet zo makkelijk aan te komen en is erg duur.
maar gewone eenvoudige koperpoets wekt prima.

wel met elke schuurpapier soort schuren tot de krasjes van de vorige soort volledig weg zijn en als allerlaatste met een zachte doek en koperpoets.

tip: kijk wel uit dat de rand (bezel) van het horloge niet boven het glas uitsteekt anders schuur je dat ook mee!!
bij een hoger liggend vlak "glas" kun je het schuurpapier op b.v. een glasplaatje of vlakke tegel plakken en het horloge er in 8 vormige beweging overheen halen.
de rand van het horlohe beschermen door het met tape te bedekken is een goed idee en regelmatig kijken of je deze rand niet raakt ook.
bij een bol glas is alles wat moeilijker maar ook wel te doen maar dan zou ik het bij de behandeling laten die je nu al hebt gedaan
succes !!