sloterdijk
door sloterdijk Mar 31, 2015 om 13:21
Computers & telefonie

Verwijderen map uit gmail

Gebruik naast mijn HCC account 'n gmail account. Ik werk met iPad 3 met iOS8. Ik wil gaarne advies voor: verwijderen van een door mij foutief aangebrachte map.
Ik start wijzig en klik op de bewuste map, klik op de rode tekst om te verwijderen. Resultaat de map blijft staan. Mekander naam wel wijzigen maar daar schiet ik niks mee op.

19517 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 31, 2015 om 13:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo sloterdijk,

Gmail maakt geen gebruik van mappen. In Gmail worden labels gebruikt in plaats van mappen, zodat je je berichten efficiënter kunt indelen.

Beweeg met je cursor over het label aan de linkerkant van je Gmail-pagina en klik op de pijl omlaag die naast het label verschijnt. Er wordt een menu weergegeven waarin je de kleur en de instellingen van het label kunt wijzigen. Je kunt ook op Bewerken klikken om de naam van het label te wijzigen. In dat menu kun je ook op Label verwijderen klikken om het label uit je lijst te verwijderen en uit alle berichten waarvoor het label is gebruikt. Je kunt labels ook bewerken en verwijderen op het tabblad Labels in je Gmail-instellingen.
Bron:support.google.com/mail).

Suc6

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 31, 2015 om 16:44
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Halo Sloterdijk,
heb even een map in Gmail op de iPad aangemaakt maar was ook niet te verwijderen, dus op naar een computer om het vandaaruit te doen.
Vr. Gr.

jv
door jvdpeijl - Apr 1, 2015 om 20:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Sloterdijk,

Ga naar je mail van de Ipad dus niet naar de app gmail.
Dan ga je naar postbusen links boven.
Dan naar gmail onder accounts.
Dan naar de postbussen en rechtsboven druk je op wijzig .
Dan klik je op de postbus die je wilt verwijderen en zie je in het rood staan verwijder postbus!

Succes

sloterdijk
door sloterdijk - Apr 2, 2015 om 12:47
40 Antwoorden / 38 Vragen

Dag Edrick3, Sjoppie JvdPeijl,

Alle drie hartelijk bedankt voor jullie meedenken.
Geen van jullie oplossingen werkt.
Voor Edrick 3, geldt ik heb mijn vraag misschien onduidelijk gesteld. Het gaat niet over iMac maar over mijn iPad 3.
Ik gebruik dus geen cursor. In ieder geval bedankt voor de door mij verkeerd gebruikte term Map. In vervolg schrijf en praat ik over labels.

Sjappie ik zal jouw tip overnemen.

JvdPeijl.

Jouw info klopt. Precies zo gedaan, alleen ook klikken op rood lukt het mij niet de label te verwijderen.

Ter jullie info hulp van google lukt niet vm. gebruik Engelse taal

Simpel ik zal met deze tekortkoming moeten leren leven.Het is geen halszaak

Groeten en bedankt
Sloterdijk

aurora1
door aurora1 - Apr 2, 2015 om 14:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien komt u met de klik hier gegeven informatie verder, dat moet u dan op de computer doen, dus op de pc inloggen bij Gmail.