jo
door jojo60 Jan 29, 2014 om 14:38
Computers & telefonie

Verwijderen van Awesomehp

HELP,mij met het verwijderen van Awesomehp.
Een gedownload programma wat ik inmiddels alweer verwijderd heb ,heeft dit achter gelaten en ik krijg het niet van mijn computer.Heeft iemand tips?

3109 15 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 29, 2014 om 15:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jojo60,

Download AdwCleaner en plaats het op je bureaublad. (Klik op bleeping)
Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten.

Om te controleren of AdwCleaner ongewenste zaken vindt op de computer, klik je op de knop "Scan".
AdwCleaner gaat nu zoeken naar malware gerelateerde services, mappen (folders), bestanden (files), snelkoppelingen (shortcuts), registersleutels en registerwaarden (Registy), Producten, internet explorer invoegtoepassingen, Firefox add-ons, en Chrome add-ons.
Na het scannen klik je op de knop "Report" om een overzicht te krijgen van de items die gevonden worden.
(Deze logfile vind je terug in de map ADWcleaner op root van je systeemschijf, meestal in C:\AdwCleaner\).
Worden er items gevonden dan klik je in het openingsscherm van AdwCleaner op de knop "Verwijderen".
Standaard zal AdwCleaner alle items verwijderen die het gedetecteerd heeft. Wil je niet dat AdwCleaner bepaalde items verwijderd, dan kan je deze uitvinken op de verschillende tabs.

Om alles te verwijderen wat AdwCleaner gevonden heeft, klik je op de knop "Clean.
Openstaande programma's worden hierbij afgesloten, zorg er voor dat je openstaande documenten opslaat zodat geen gegevens verloren gaan.
Klik op de knop "OK" om verder te gaan.
AdwCleaner gaat nu alles verwijderen en zal de computer herstarten.
Na de herstart opent de logfile en kan je zien wat AdwCleaner verwijderd heeft.

Het programma kan je deïnstalleren door het te starten en op de uninstall knop te klikken.
(Bron:telenet.be)

Laat maar even horen of het gelukt is.

Suc6

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 29, 2014 om 17:27
7192 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Jojo60
kijk eens of u het ongewenste programma op het configuratie scherm ziet staan, zoja dan kunt het vandaaruit verwijderen.

Vr. gr. sjoppie

jo
door jojo60 - Jan 29, 2014 om 18:45
5 Antwoorden / 2 Vragen

Edrick 3 Adw cleaner heeft het niet verwijderd.
Sjoppie het programma staat niet bij de prgramma´s in het configuratiescherm

aurora1
door aurora1 - Jan 29, 2014 om 19:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer het anders nog eens in veilige modus. Kijk ook bij add-ons e.d. of het daar bij staat en er te verwijderen valt en/of via Start, zoeken msconfig intikken en vervolgens de msconfig.exe openen en dat venster kijken bij opstarten of daar iets ervan bij staat en dan het vinkje weghalen.
Of probeer de gratis Mbam ook nog, eventueel in veilige modus en losgekoppeld van het internet.

jo
door jojo60 - Jan 29, 2014 om 20:17
5 Antwoorden / 2 Vragen

bedankt voor de tips,maar het is nog niet gelukt

aurora1
door aurora1 - Jan 30, 2014 om 00:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Er zijn verschillende sites met tips erover zoals deze (klik). Ik ken deze site overigens niet zo goed.
Anders op een Hijackthisforum een logje plaatsen en je daar laten helpen.

edrick3
door edrick3 - Jan 30, 2014 om 10:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jojo60,

Internet Explorer

Druk op Alt + X en ga naar Internet-opties.
Onder tabblad Algemeen veranderen van het adres van uw homepage en klik op OK.
Druk nogmaals op Alt + X en klik op Invoegtoepassingen beheren.
Selecteer zoekmachines op de linkerruit.
Een nieuwe standaardzoekmachine instellen en verwijderen van Awesomehp.com. Klik op sluiten.

Mozilla Firefox

Druk op de knop Firefox en ga naar Opties.
Wijzig uw startpagina onder tabblad Algemeen en druk op OK.
Klik op het zoekmachinepictogram aan de linkerkant van het zoekvak.
Selecteer zoekmachines beheren en Awesomehp.com uit de lijst verwijderen.
Klik op OK.

Google Chrome

Druk op Alt + F en klik op instellingen.
Selecteer openen een specifieke pagina of paginareeksonder op opstarten.
Klik op instellingen.
Verwijderen Awesomehp.com, voer een nieuwe introductiepagina adres en klik op OK.
Selecteer zoekmachines beheren onder zoeken.
Een nieuwe standaardzoekmachine instellen, verwijderen Awesomehp.com en klik op gereed.
(Bron: remove-pcvirus)

Suc6

jo
door jojo60 - Jan 30, 2014 om 11:26
5 Antwoorden / 2 Vragen

edrick3 dank voor de reactie,dit proces heb ik als eerst geprobeerd en toen heb ik inderdaad awesomHP uit de zoekmachine kunnen verwijderen,ik dacht ik ben het kwijt,maar bij opstarten van de computer verscheen het weer.maar het is wel verwijderd bij de zoekmachines.het is dus een verschrikkelijke malware

edrick3
door edrick3 - Jan 30, 2014 om 13:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jojo60,

Vind het vreemd dat ADWcleaner het niet verwijderd heeft, maar ja.
Probeer dan nog eens Emsisoft. Daar is een 30 dagen proefversie gratis van te gebruiken.
Kun je hier downloaden.

Suc6

jo
door jojo60 - Jan 30, 2014 om 14:11
5 Antwoorden / 2 Vragen

edrick3.het is van mijn computer af.
dankjewel voor de tips.

edrick3
door edrick3 - Jan 30, 2014 om 15:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jojo60,

Mooi zo!
Emsisoft heeft de boel opgelost?
(Is dan ook een prima progje).

Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

stafie
door stafie - Feb 17, 2014 om 21:05
38 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 30 jan 2014, 13:05]@jojo60,

Vind het vreemd dat ADWcleaner het niet verwijderd heeft, maar ja.
Probeer dan nog eens Emsisoft. Daar is een 30 dagen proefversie gratis van te gebruiken.
Kun je hier downloaden.

Suc6

Kun je Emsisoft tegelijk gebruiken met Norton anti virus die ook op mijn computer staat?

stafie
door stafie - Feb 17, 2014 om 21:05
38 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 30 jan 2014, 13:05]@jojo60,

Vind het vreemd dat ADWcleaner het niet verwijderd heeft, maar ja.
Probeer dan nog eens Emsisoft. Daar is een 30 dagen proefversie gratis van te gebruiken.
Kun je hier downloaden.

Suc6

Kun je Emsisoft tegelijk gebruiken met Norton die ook op mijn computer staat?
gr. Stafie

aurora1
door aurora1 - Feb 18, 2014 om 01:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees klik hier even door over de gratis versie. Die kun je net als bijv. Mbam en de AdwCleaner naast je gewone anti-virusprogramma gebruiken. Als de proefversie een volledig pakket is met ook anti-virus bescherming dan lijkt het mij geen goed plan, omdat ze mekaar dan in de weg kunnen gaan zitten en op de pc problemen kunnen veroorzaken. Meer dan 1 anti-virusprogramma op de pc kun je dus maar beter niet doen.

stafie
door stafie - Feb 18, 2014 om 16:31
38 Antwoorden / 12 Vragen

aurora1

Hartelijk dank voor je antwoord......ik ga dus even bekijken hoe ik dit ga oplossen