je
door jersen Aug 21, 2014 om 20:28
Auto & vervoer

Verzekering

Ik heb een auto 25 km gekocht, en ik proberen verzekering maak , maar de kost is 3x het waard van het verzekering, wat ik kan doen om een verzekering te doen?

12834 17 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Aug 21, 2014 om 20:38
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Ik begrijp dat u een 25 km auto gekocht heeft en dat de verzekering 3 x de aankoopprijs van de auto kost. Uitgaande daarvan: Zoek op internet (google) op 25 km auto verzekering of informeer bij een aantal verzekeringen wat de mogelijkheden zijn. Als de verzekeringen hoog van prijs zijn (nog niet gezocht) is daar kennelijk weinig aan te doen. Auto rijden (al is het maar 25 km p.u.) kost geld.

emcede
door emcede - Aug 21, 2014 om 22:18
960 Antwoorden / 4 Vragen

Blijf zoeken, en vraag ook eens bij de verkoper.

En als aanvulling: ga NIET met de auto rijden zolang u geen verzekering heeft! Dit om mogelijk grote problemen te voorkomen.

mi
door miraltje - Aug 21, 2014 om 23:26
462 Antwoorden / 0 Vragen

de "aanvulling" is niet nodig een boete van minimaal 360 euro is al onderweg, indien het voertuig niet geschorst is.

zodra je het voertuig op naam hebt moet het verzekerd zijn,zoniet krijg je post uit Leeuwarden

ro
door ron530 - Aug 22, 2014 om 10:15
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Betreft het een brommobiel of een auto die omgebouwd is tot 25 Km auto. Voor het afsluiten van een verzekering kan dat wellicht een verhoging van de premie opleveren.

mahadma
door mahadma - Aug 22, 2014 om 10:30
11541 Antwoorden / 51 Vragen

@Ron, ik verwacht dat het een "teruggebrachte auto naar 25 km" is. Ander zou de TS waarschijnlijk gesproken hebben over 45 km p.u.

ha
door hanneke - Aug 22, 2014 om 12:27
321 Antwoorden / 1 Vragen

Een verzekering is niet alleen voor de schade aan je eigen auto, maar ook (en vooral) voor de schade die je aan anderen kan toebrengen. Een ongelukje kan iedereen overkomen, maar de gevolgen kunnen enorm zijn.

jpm
door jpm - Aug 22, 2014 om 13:45
820 Antwoorden / 28 Vragen

Prijzen kunnen per verzekering verschillen. Zoek snel uit via Google welke de goedkoopste is en sluit de verzekering direct af. Misschien heb je geluk, lopen ze in Leeuwarden wat achter met het versturen van de boete wegens niet verzekerd in het bezit hebben van een auto.

er
door erky - Aug 22, 2014 om 13:46
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Jersen,
25 km auto's bestaan eigenlijk niet. U hebt een invalide wagentje (Canta), daar mag u mee rijden op de weg en de stoep. Maar u heeft een brommobiel, den ik, die 45 km per uur kan en mag. De brommobiel mag niet op de stoep, maar hoort op het fietspad of de weg. Een brommobiel krijgt een verzekeringsplaatje net zoals brommers.

Als u een brommobiel heeft moet u verzekerd zijn, dat staat in de wet. U bent vooral verzekerd tegen schade die u veroorzaakt aan andere mensen en dat kan duizenden euro's kosten. Ook al is uw brommobiel nu maar (bijvoorbeeld) 300 euro waard. Als iemand anders uw 'auto' kapot maakt dan moet die ander alles aan u betalen.

Groet,
Erky

ha
door hanneke - Aug 22, 2014 om 15:05
321 Antwoorden / 1 Vragen

@Erky: Het bestaat wel degelijk. Er zijn tegenwoordig steeds meer auto's (ja, echte auto's) die zodanig worden aangepast dat ze niet harder meer kunnen dan 25 km/u. Het voordeel is dat je dan geen rijbewijs nodig hebt om erin te rijden. Zie bijvoorbeeld http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=70&t=36096 . Of google zelf even op "25 km auto". Er gaat een wereld voor je open :-)

Overigens moeten ook de invalidenwagentjes verzekerd zijn. Net als snorscooters. En brommers hebben al jaren geen verzekeringsplaatje meer, maar gewoon een (vast) kenteken.

tot15karakters
door tot15karakters - Aug 22, 2014 om 16:45
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Welke verzekeraar?

Een Canta die nauwelijks gewicht heeft is vrijwel overal voordelig.

Maar de omgebouwde auto's zijn veel zwaarder en diverse rekenen een KG tarief want een zwaardere kan meer schade aanbrengen aan tegenpartij dan lichte.
Het is dus de WA verzekering die je voor aankoop moet zoeken.

Er zijn al verzekeraars die elke 25 KM en 45 KM voor maar E12,- per maand dekken.
Dat is dus kale WA en verder niets.

Wel loop je bij deze zeer voordelige verzekeraar bij meerdere schades of twijfelachtig rijgedrag het risico geroyeerd te worden dus netjes en zorg dat er geen claims komen want dan moet je naar een vele malen duurdere.

Ook de persoon, leeftijd en rijervaring en een auto van 80% korting er naast zal eerder deze krijgen dan puber van 18 die voordelig uit wil zijn zonder motorrijtuigenbelasting en jaarlijkse APK.
Verder zitten er vele jongeren tussen die de snelheidsbegrenzer er weer uit halen en daardoor juist extreem veel schade kunnen veroorzaken.

Daarom, wat is je leeftijd, heb je elders No Claim opgebouwd want de goedkoopste verzekeraars accepteren niet iedereen helaas.

me
door mein33 - Aug 22, 2014 om 18:34
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@jersen,

Met de summiere gegevens die u verstrekt blijft het gissen om tot een goed antwoord te komen.
Kunt u meer gegevens betreffende het voertuig verstrekken, zoals o.a. het merk, het type, het gewicht en de cilinderinhoud

ej
door ejelze - Aug 22, 2014 om 20:53
5 Antwoorden / 0 Vragen

verzekering 25 km auto's verzekering moet minimaal nieuwwaarde auto zijn

gevaar op de weg

wimmi20
door wimmi20 - Aug 22, 2014 om 23:24
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Als ik vraagsteller zo hoor dan heeft hij 50 euro voor de auto betaald.
Want hij verklaart dat de auto 3 maal zo duur is als de verzekering.
Tenminste, als het een omgebouwde personenauto is naar 25 km/u dan kost de verzekering tussen de 70 en 150 euro.
Kijk maar op de site www.mmbs.nl.
Interessante info over een wetswijziging betreffende deze auto's.
Die mogen in 2015 veeeel harder rijden.
Een Canta en een brommobiel zijn 45 km karretjes, dus zo een heeft vraagsteller vast niet.

wimmi20
door wimmi20 - Aug 22, 2014 om 23:29
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Lekker suf van mij , correctie :
ik schreef dat de auto 3 maal zo duur is als de verzekering.
Gelieve dit van rechts naar links te lezen.

door 1953 - Aug 23, 2014 om 01:48
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 22 aug 2014, 10:30]@Ron, ik verwacht dat het een "teruggebrachte auto naar 25 km" is. Ander zou de TS waarschijnlijk gesproken hebben over 45 km p.u.

Niveau 'Landbouwvoertuig' (tractor)!

door 1953 - Aug 23, 2014 om 02:01
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Er zullen wel meer 25 km voertuigen rondrijden - 45 km is het meest gebruikelijk brommobiel dan een omgebouwde (kentekenloze) (brom)voertuig.

Verzekeringstechnisch en premiebeheersing zal wel van verzekeringsmaatschappij afhankelijk kunnen zijn met o.a. leeftijd berijder, woonplaats o.i.d.

Artikel van EVO bron: EVO magazine juni 2013

Vermoedelijk zult in de toekomst ook nog een (supplement) rijbewijs categorie T dienen te behalen.

Verzekeren van ... blijkt niet zo simpel te zijn.

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Aug 24, 2014 om 15:44
174 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=miraltje schreef op donderdag 21 aug 2014, 23:26]de "aanvulling" is niet nodig een boete van minimaal 360 euro is al onderweg, indien het voertuig niet geschorst is.

zodra je het voertuig op naam hebt moet het verzekerd zijn,zoniet krijg je post uit Leeuwarden

Miraltje - je kunt een voertuig pas verzekeren zodra het op jouw naam en ook word je in de gelegenheid gesteld om een verzekering af te sluiten. Het is de grootste onzin dat er nu al een boete onderweg is tenzij het voertuig geschorst is. Pas als bij een registercontrole blijkt dat het voertuig onverzekerd is, volgt een boete. Zo'n registercontrole vindt echt niet iedere dag plaats.