de
door deebee Feb 7, 2014 om 16:34
Garantie & verzekeringen

Verzekering tegenpartij keert niet uit

Oktober vorig jaar stond mijn auto geparkeerd langs een paardenbak waar op dat moment iemand met haar paard aan het rijden was. Het paard schrok en viel over de omheining van de bak op de motorkap van mijn auto. We hebben een schadeformulier ingevuld en ik heb mijn autoverzekering ingeschakeld en de tegenpartij haar WA-verzekering. Er is iemand van de verzekering van de tegenpartij langs de garage geweest om de schade aan mijn auto op te nemen en het bedrag is vastgesteld. Tot op heden heb ik niks ontvangen omdat er volgens de verzekering van de tegenpartij informatie ontbreekt die zij van hun verzekerde moeten ontvangen (dat is althans wat mijn verzekering van hun heeft doorgekregen). Ik heb de tegenpartij (die ik regelmatig tegenkom) daar een aantal maal op gewezen. Wat kan ik nu nog doen en wat zijn mijn rechten? Het lijkt of ik nu de dupe ben van iets wat feitelijk een geschil is tussen de tegenpartij en haar verzekering...

1457 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 7, 2014 om 17:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe bent u zelf verzekerd? Als u WA + casco verzekerd bent, zal uw verzekering de uitgekeerde schade verhalen en meestal verhalen zij dan ook voor u het eigen risico.

Als u alleen WA verzekerd bent, hoeft uw verzekering niets te doen en moet u er zelf achterheen trekken?

Stuur die tegenpartij ern aangetekende brief, waarin u eist dat de schade afgewikkeld wordt, stel een termijn van 14 dagen. En schrijf ook dat als dat niet gebeurt u een klacht in zal dienen bij het Kifid. Zie Google voor de procedure en het adres.

Ik ga er van uit dat u geen rechtsbijstand verzekering hebt. Als u alleen WA verzekerd bent, is dat voor de toekomst wel aan te bevelen.

edrick3
door edrick3 - Feb 7, 2014 om 17:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo deebee,

..... ik heb mijn autoverzekering ingeschakeld ......
Als je niet AllRisk verzekerd bent heeft dat geen zin.

Je moet de tegenpartij aansprakelijk stellen.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Feb 7, 2014 om 17:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@deebee,

Voor het door tijger1 genoemde Kifid klik hier.

Met vr.gr.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 7, 2014 om 18:59
7840 Antwoorden / 95 Vragen

De enige weg is om de veroorzaker van de schade persoonlijk aansprakelijk te stellen.

wi
door wilhelmina59 - Feb 7, 2014 om 20:06
512 Antwoorden / 0 Vragen

Uw schademelding kan ook vraagtekens hebben opgeleverd.
Paard is nl een vluchtdier en zal voor gevaar( In dit geval een auto) wegvluchten en er niet naar toe lopen.

tijger1
door tijger1 - Feb 7, 2014 om 21:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=wilhelmina59 schreef op vrijdag 7 feb 2014, 20:06]Uw schademelding kan ook vraagtekens hebben opgeleverd.
Paard is nl een vluchtdier en zal voor gevaar( In dit geval een auto) wegvluchten en er niet naar toe lopen.

He ja, nou zit de Ts dus te liegen met zijn schademelding?

wi
door wilhelmina59 - Feb 8, 2014 om 15:02
512 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 7 feb 2014, 21:10][quote=wilhelmina59 schreef op vrijdag 7 feb 2014, 20:06]Uw schademelding kan ook vraagtekens hebben opgeleverd.
Paard is nl een vluchtdier en zal voor gevaar( In dit geval een auto) wegvluchten en er niet naar toe lopen.

He ja, nou zit de Ts dus te liegen met zijn schademelding?

Wie heeft het over liegen?????

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2014 om 15:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=wilhelmina59 schreef op zaterdag 8 feb 2014, 15:02][quote=tijger1 schreef op vrijdag 7 feb 2014, 21:10][quote=wilhelmina59 schreef op vrijdag 7 feb 2014, 20:06]Uw schademelding kan ook vraagtekens hebben opgeleverd.
Paard is nl een vluchtdier en zal voor gevaar( In dit geval een auto) wegvluchten en er niet naar toe lopen.

He ja, nou zit de Ts dus te liegen met zijn schademelding?

Wie heeft het over liegen?????

"Er staat een auto geparkeerd. Een paard schrok en viel over de omheining op de auto."

Dat verklaart de Ts en de berijdster van het paard. Dus wat voor vraagtekens?