ikke205
door ikke205 Nov 16, 2013 om 22:51
Garantie & verzekeringen

Verzekering zonder kraamzorg

Wij zijn 56 en 54 jr.. jong, mijn vraag kunnen dingen zoals kraamzorg ook uit onze verkering?
Ik bedoel is er dus een aanvink verzekering, wat wel en wat niet?

3871 9 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 16, 2013 om 22:55
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Kraamzorg zit in de basis, dus uitschakelen zal niet gaan. Je kunt weer wel extra kraamzorg in de verschillende aanvullende verzekeringen nemen.

testcase
door testcase - Nov 16, 2013 om 23:07
189 Antwoorden / 1 Vragen

Wat mahadma zegt. Basisverzekering is een verplichte solidariteitsverzekering. Als je kraamzorg wil uitzetten moet je dat via de politiek regelen.

edrick3
door edrick3 - Nov 17, 2013 om 10:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....kunnen dingen zoals kraamzorg ook uit onze verkering?......
Dan mag je nog helemaal niet aan kindjes beginnen! ;-)

Basispakket:
U krijgt vanuit uw basisverzekering een ruime vergoeding voor kraamzorg:

Kraamzorg thuis: maximaal 10 dagen (eigen bijdrage van € 4,10 per uur)
Kraamzorg in ziekenhuis met medische noodzaak: volledige vergoeding
Kraamzorg in ziekenhuis of gecontracteerd geboortecentrum bij een bevalling zonder medische noodzaak: maximaal 10 dagen, met een eigen bijdrage van € 33 per dag, voor moeder en kind samen.

Het maakt dan nog wel uit wat voor verzekering je hebt afgeslotem: selectief, natura, etc.
Dit verschilt per maatschappij.

na
door naadje28 - Nov 18, 2013 om 14:23
20 Antwoorden / 2 Vragen

bij mijn verzekering, cz, hebben ze namelijk de 50+ verzekering. omdat de behoefte veranderd naarmate mensen ouder worden (maar jong blijven qua geest is ook heel belangrijk lol) zijn er bij veel verzekeringen aangepaste premies.

pavoordf
door pavoordf - Nov 18, 2013 om 14:35
519 Antwoorden / 73 Vragen

Hardstikke mooi, je alleen nog maar verzekeren voor de zaken waar je waarschijnlijk gebruik van maakt. Gevolg, premies gaan omhoog want het risico dat de verzekering loopt is hoger of is haast gelijk aan een zekerheid dat ze uit moeten betalen. Zo heb ik nu een verzekering voor een bril die ik uit kan zetten. Wanneer die aanstaat is de uitkering nagenoeg gelijk aan het bedrag dat ik over 3 jaar betaal (eens per drie jaar mag ik een nieuwe bril kopen). Graag terug naar de situatie waarbij er geen keuze was en we gezamelijk betalen voor de groep die pech heeft om ziek te worden. En dan wil ik best betalen voor uitgebreide kraamzorg (ik ben 65) net zoals is vroeger mebetaalde aan kunstheupen en knieën.

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2013 om 14:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ook mannen van 65 kunnen nog papa worden hoor, dus zeker als ze nog "maar" 54 of 56 jaar zijn.

En dan? Voor vrouwen de prostaatbehandeling eruit? En verzin het verder maar.

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2013 om 14:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@naadje28

Dat geldt dus voor de aanvullende verzekering.

Cookies
door Cookies - Nov 18, 2013 om 14:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=naadje28 schreef op maandag 18 nov 2013, 14:23]bij mijn verzekering, cz, hebben ze namelijk de 50+ verzekering. omdat de behoefte veranderd naarmate mensen ouder worden (maar jong blijven qua geest is ook heel belangrijk lol) zijn er bij veel verzekeringen aangepaste premies.

Dan heb je het over de aanvullende verzekering, in de basisverzekering kun je geen zaken uit sluiten.

pi
door pieterwolters - Nov 18, 2013 om 15:07
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als dit er uit zou gaan voor ouderen, dan vind ik wel dat allerlei ouderdomskwalen ook uit de basisverzekering moet. Laat die ouderen dat maar zelf betalen als zij jongeren ook voor hun eigen kosten willen laten opdraaien. Solidariteit komt niet van 1 kant.