ti
door tibi May 10, 2015 om 11:50
Huishouden & energie

Vinyl douchevloer

omdat vinyl waterdicht is en zodoende goed in badkamer te gebruiken is wil ik het ook gebruiken.

wat ik afvraag: kan ik het ook als douchevloer gebruiken of is dat te veel gevraagd?

moet ik de ondervloer waterdicht maken voor de zekerheid?

17392 14 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 10, 2015 om 11:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tibi schreef op zondag 10 mei 2015, 11:50]

moet ik de ondervloer waterdicht maken voor de zekerheid?

Lijkt me niet onverstandig. ;-)
Zou trouwens geen vinyl in de douche leggen.

Suc6

Cookies
door Cookies - May 10, 2015 om 12:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Zou trouwens geen vinyl in de douche leggen........

In de badkamer ook niet. Het gaat schimmelen, rotten enz. Bovendien is het spekglad als je daar met je natte voeten op gaat staan.

aurora1
door aurora1 - May 10, 2015 om 12:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier, lees vooral ook over uitglijkden, en klik hier. U kunt bij Klusidee uw vraag ook nog eens stellen.

aurora1
door aurora1 - May 10, 2015 om 12:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

uitglijkden = uitglijden....

tenormin
door tenormin - May 10, 2015 om 12:18
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Vinyl in de badkamer en ook nog als douchevloer? Zou er niet aan moeten denken: word spekglad en binnen de kortste keren krijgt met schimmel eronder. En de tegenwoordige badkamertegels zijn ook niet glad meer maar ietwat geruwd: waarom zou dat zijn dan? Uw vraag voor mij is een duidelijk: nooit doen.

ti
door tibi - May 10, 2015 om 12:39
3 Antwoorden / 1 Vragen

het is gelukkig maar een kleine badkamer van 1m bij 2m waar ook nog een wc in zit dus veel lopen zit er niet bij. ik was ook van plan om vinyl te nemen met motief/reliƫf zodat het niet al te glad is.

waarom zou vinyl gaan schimmelen en zelfs rotten?

ne
door neodutchio - May 10, 2015 om 12:42
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Theoretisch kan het wel. Als het vinyl compleet verlijmd wordt en alle naden en randjes waterdicht afgekit worden is het mogelijk.

Zoals hierboven al is beschreven, het kan gevaarlijk zijn als je niet de juiste vinylvloer gebruikt. Er zijn speciale vloeren in de handel, extra opgeruwd, maar daar is niet makkelijk aan te komen.

Makkelijker, en goedkoper, is het om gewoon een aantal tegels op de vloer te verlijmen en deze waterdicht af te kitten.

aurora1
door aurora1 - May 10, 2015 om 13:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al op de rode woorden in mijn reactie geklikt?

pi
door pieterwolters - May 10, 2015 om 13:11
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan op zich wel, maar je moet zoals gezegd wel uitkijken voor gladheid. Er is vinyl te krijgen wat niet glad wordt als het nat is. Ik heb het in diverse landen gezien in badkamers, maar weet niet of dat vinyl in Nederland te koop is. En als je het kunt vinden wel zorgen dat het heel blijft, en bij de randen perfect is afgekit. Een sneetje in de toplaag kan voor lekkage zorgen.

tijger1
door tijger1 - May 10, 2015 om 13:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vinyl gaat alleen maar schimmelen aan de onderkant, als het vochtig wordt. Dus als het met ern goede badkamerkit afgekit wordt, zult u daarvan geen last hebben.

tenormin
door tenormin - May 10, 2015 om 13:51
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@tibi, ben kennelijk niet met mijn tijd meegegaan, dus herroep mijn gegeven antwoord.
lees hier. Dus nogmaals sorry voor eerste antwoord. ;-)

ti
door tibi - May 10, 2015 om 13:53
3 Antwoorden / 1 Vragen

@tenormin knap voor het herzien van de eerder post dat zie ik maar weinig mensen doen. dank ook voor de link!

dus tot nu toe:

vinyl kan

let op:
* gladheid
* goed afdichten zodat er geen water onderdoor kan lopen

ti
door tibi - May 10, 2015 om 13:57
3 Antwoorden / 1 Vragen

@aurora1 ja geklikt en gelezen dank!

costnix
door costnix - May 11, 2015 om 15:12
2874 Antwoorden / 1 Vragen

In mijn huurhuis waren de wanden bedekt met vinyl en dat heeft het meer dan twintig jaar uitgehouden. De vloer was ook van vinyl. De overgangrn waren dicht gekit.