an
door anoukje Feb 2, 2015 om 13:05
Computers & telefonie

Virusscanner

goedemorgen heb pas een nieuwe pc. maar daar zit de avg2015 virusscanner op ,nu kryg ik de melding dat die 24 febr verloopt moet dan gaan betalen wat ik niet wil .wat nu ik heb wel de ziggo virus scanner er ook op is dit ook voldoende graag antwoord

5303 29 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 2, 2015 om 13:11
11562 Antwoorden / 51 Vragen

Als u de ziggo virusscanner erop heeft en actief is, heeft u een virus killer.

Dus kan avg verwijdert worden.

edrick3
door edrick3 - Feb 2, 2015 om 13:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo anoukje,

Twee virusscanners tegelijk is sowieso niet goed. Neem aan dat er maar één ingeschakeld staat (anders eentje uitschakelen)
Avg heeft ook een gratis versie, dus betalen hoef je niet. Klik hier.
Zou trouwens liever voor Avast gaan; klik hier.
Let bij installeren altijd goed op dat je géén ongewenste toolbars mee-installeert!

Suc6

Cookies
door Cookies - Feb 2, 2015 om 13:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 2 feb 2015, 13:11]Als u de ziggo virusscanner erop heeft en actief is, heeft u een virus killer.

Dus kan avg verwijdert worden.

O ja? Weet jij welk pakket topicstarter heeft dan?

edrick3
door edrick3 - Feb 2, 2015 om 13:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Van de Ziggo-site:

Iedere internetabonnee krijgt van Ziggo beveiliging van de e-mail, zoals antivirus-programma's en een spamfilter. Dit is Internetbeveiliging Basis.

ja
door janf43 - Feb 2, 2015 om 13:22
733 Antwoorden / 0 Vragen

Avast heeft ook een goede gratis virusscanner

mahadma
door mahadma - Feb 2, 2015 om 13:23
11562 Antwoorden / 51 Vragen

@Carola83,

O ja? Weet jij welk pakket topicstarter heeft dan?

Als de vraagsteller (kennelijk) Ziggo in gebruik heeft, zal deze viruskiller (naar verwachting) sneller geupdated worden als de andere op de pc. Derhalve lijkt het mij dat die beter zou kunnen zijn als de avg.

(OT: Zijn we hier op de site bezig elkaar af te katten op de vierkante millimeter of om de vraagstellers te beantwoorden ......)

valerius-2
door valerius-2 - Feb 2, 2015 om 13:26
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik denk dat u nu windows 8.1 heeft daar zit ook nog een beveiliging programma bij, n.l. defender werkt ook niet met AVG dan schakel deze defender automatisch uit.

Cookies
door Cookies - Feb 2, 2015 om 13:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 2 feb 2015, 13:23]@Carola83,

O ja? Weet jij welk pakket topicstarter heeft dan?

Als de vraagsteller (kennelijk) Ziggo in gebruik heeft, zal deze viruskiller (naar verwachting) sneller geupdated worden als de andere op de pc. Derhalve lijkt het mij dat die beter zou kunnen zijn als de avg.

(OT: Zijn we hier op de site bezig elkaar af te katten op de vierkante millimeter of om de vraagstellers te beantwoorden ......)

Nee, we zijn hier niet bezig elkaar af te katten, maar het is hier wel de bedoeling de vragenstellers GOED te informeren!

Het Ziggo basispakket werkt alleen bij/voor e-mail, dus als beveiliging is dit zwaar onvoldoende! Oftewel: stelt NIKS voor!

edrick3
door edrick3 - Feb 2, 2015 om 13:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Het Ziggo basispakket werkt alleen bij/voor e-mail, dus als beveiliging is dit zwaar onvoldoende! Oftewel: stelt NIKS voor!.....

+1

mahadma
door mahadma - Feb 2, 2015 om 13:50
11562 Antwoorden / 51 Vragen

Dan hebben jullie daar gelijk in, ik heb tele2 veilig, en daar zit wel alles in.

an
door anoukje - Feb 2, 2015 om 14:07
34 Antwoorden / 60 Vragen

hallo nu kryg ik zoveel verschillende antwoorden over de virusscanner wat moet ik nu doen ? de ene zegt dit en de andere dat graag een goed antwoord en duidelyk a.u.b

gompy2
door gompy2 - Feb 2, 2015 om 14:12
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=anoukje schreef op maandag 2 feb 2015, 13:05]goedemorgen heb pas een nieuwe pc. maar daar zit de avg2015 virusscanner op ,nu kryg ik de melding dat die 24 febr verloopt moet dan gaan betalen wat ik niet wil .wat nu ik heb wel de ziggo virus scanner er ook op is dit ook voldoende graag antwoord

Lees dit maar even;

Gratis AVG toch niet zo gratis?

Ik heb onlangs een update uitgevoerd van de gratis virusscanner van AVG. Nu verschijnt er een melding in beeld dat mijn proefperiode erop zit en dat ik moet gaan betalen. Ik dacht dat AVG Free ook daadwerkelijk gratis was?

Inzending door: P. de Graaf

De Free-versie van AVG is inderdaad gratis, maar bij het updaten is er iets mis gegaan. Nou ja, mis gegaan, je bent helaas niet oplettend genoeg geweest. Wanneer AVG Free meldt dat deze een update naar een nieuwe versie moet hebben, verschijnt er na het downloaden een venster in beeld. In dit venster krijg je een keuze voorgeschoteld tussen doorgaan met de gratis versie of een proefversie voor dertig dagen van de volledige versie. Het geval wil dat het bolletje al standaard in de keuze van de 30-dagen proefversie staat. Klik je nu op »Volgende« dan krijg je die versie.

Jij bent echter in de (terechte) veronderstelling dat je de gratis versie aan het updaten bent, want daar was je tenslotte toch mee bezig. Er zit nu niets anders op dan AVG te verwijderen en een nieuwe gratis versie te installeren van (klik->) free.avg.com.

Let er bij een volgende update derhalve op dat je in het keuzevenster goed kijkt waar het bolletje staat. Dat moet staan voor »Basic bescherming«. Alleen dan ga je weer een jaartje door met de gratis versie.

Klik-> Gratis AVG toch niet zo gratis?

Wil je doorgaan met een gratis virusscanner, dan is de gratis virusscanner van Avast de meest uitgebreide.
Na het installeren moet je die even op hun site registreren en je krijgt een jaar lang gratis bescherming plus meerdere malen per dag gratis update van de virus-database.

Klik-> Avast 2015 Kostenloos

Nog een dringend advies, vertrouw nooit of te nimmer volledig en alleen op Windows Defender (Windows 8) of Microsoft Security Essentials (Vista en Windows-7), wie het ook adviseert!
Iemand die dat adviseert heeft totaal geen kennis van zaken en weet niet waar die het over heeft.

edrick3
door edrick3 - Feb 2, 2015 om 14:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=anoukje schreef op maandag 2 feb 2015, 14:07]hallo nu kryg ik zoveel verschillende antwoorden over de virusscanner wat moet ik nu doen ? de ene zegt dit en de andere dat graag een goed antwoord en duidelyk a.u.b

Zoals ik - en ook gompy2 - al aangegeven heb: ga voor Avast als je een goede en gratis virusscanner wilt gebruiken.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Feb 2, 2015 om 14:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gompy2,

.....Nog een dringend advies, vertrouw nooit of te nimmer volledig en alleen op Windows Defender (Windows 8) of Microsoft Security Essentials (Vista en Windows-7), wie het ook adviseert!
Iemand die dat adviseert heeft totaal geen kennis van zaken en weet niet waar die het over heeft.
.....
+1 Juist!

gompy2
door gompy2 - Feb 2, 2015 om 15:12
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 2 feb 2015, 14:59]@gompy2,

.....Nog een dringend advies, vertrouw nooit of te nimmer volledig en alleen op Windows Defender (Windows 8) of Microsoft Security Essentials (Vista en Windows-7), wie het ook adviseert!
Iemand die dat adviseert heeft totaal geen kennis van zaken en weet niet waar die het over heeft.
.....
+1 Juist!

Ja ik begrijp echt niet dat die hier steeds gepromoot worden door mensen.
Op elke site en elk forum over veiligheidszaken aangaande internet, en in elk blad wat daar ook overgaat wordt voor die producten van Microsoft gewaarschuwd, evenals als dat elk test-lab dat aanhaalt.
Als iemand die persé wil gebruiken is dat de keuze van die persoon die dat schrijft, maar laat achterwege dat het een veilig product is, want dat is het niet, of men moet er een normale bekende virusscanner naast gebruiken.
Dat is niet ideaal, maar een betere oplossing als alleen die producten van Microsoft.
Het enige waar die 2 goed op scoren is op heel weinig False Positives..
Klopt, als je zo goed als blind bent zie je ook niet veel.
Groeten.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 2, 2015 om 20:32
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Windows Defender (Windows 7) kun je overigens het beste uitschakelen, compleet nutteloos.

Scanner van Ziggo niet aan beginnen, voor minder geld kun je veel beter uit zijn.

holpen
door holpen - Feb 3, 2015 om 13:48
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Het pakket van Ziggo is F-Secure, op zich ook een uitstekende virusscanner. Kun je prima gebruiken, zeker gezien het feit dat je de basisversie gratis krijgt bij Ziggo.

Sterker nog, F-Secure komt bij het onafhankelijke av-test.org (al jarenlang een autoriteit op dit gebied) beter uit de bus qua bescherming dan Avast en AVG scoort daar zelfs ontzettend slecht.

Welke virusscanner je wilt gebruiken, is ook vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur. In dit geval zou ik mooi F-Secure van Ziggo gebruiken. Zit al op je computer, dus daar kun je gewoon mee verder. Hoef je dus alleen AVG maar te verwijderen en klaar....

Ik sluit me wel aan bij het advies over Microsoft Security Essentials: bijzonder slecht; niet gebruiken!

Kortom: gewoon je Ziggo-pakket gebruiken, is in dit geval het gemakkelijkste.

Cookies
door Cookies - Feb 3, 2015 om 13:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Het pakket van Ziggo is F-Secure, op zich ook een uitstekende virusscanner. Kun je prima gebruiken, zeker gezien het feit dat je de basisversie gratis krijgt bij Ziggo......

Aan de gratis versie heb je niks als beveiliging KLIK

Cookies
door Cookies - Feb 3, 2015 om 14:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Met Internetbeveiliging Basis van Ziggo beschermt u gratis één Windows-computer met Antivirus en Antispyware. De filters van Internetbeveiliging Basis controleren uw mail automatisch op virussen en spyware.

Wilt u uw pc ook beschermen tijdens het surfen of downloaden van bestanden en/of wilt u méér dan 1 computer beschermen? Dan adviseren wij u Internetbeveiliging Uitgebreid te gebruiken. (3,95 p.m.)

Bron: Ziggo.nl

gompy2
door gompy2 - Feb 3, 2015 om 15:30
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=holpen schreef op dinsdag 3 feb 2015, 13:48]
Sterker nog, F-Secure komt bij het onafhankelijke av-test.org (al jarenlang een autoriteit op dit gebied) beter uit de bus qua bescherming dan Avast en AVG scoort daar zelfs ontzettend slecht.

Ik denk dat het "slechte" allemaal nog wel mee valt.
Je hebt het dan over een één procent minder voor Avast ten opzichte van F-Secure op een onderdeel, score 99% en 100%.
Klik hier-> Avast bij AV-Test-org

Voor AVG is dat iets meer, 95% en 98% van de 100%
Klik hier-> AVG bij AV-Test-org

Hier het resultaat voor F-Secure.
Klik hier-> F-Secure bij AV-Test-org
100% en 100%, voor November 99% en 100%.
F-Secure scoort dan inderdaad een ietsje beter als de gratis AV-scanners van Avast en AVG, maar om nou te schrijven "Avast en AVG scoort daar zelfs ontzettend slecht" , vind ik heel sterk overdreven.

Volgens een ander AV-Test-lab, AV-comparatives.org zijn de uitslagen ongeveer gelijk t.o.v. AV-Test.org, daar scoort F-Secure in zijn totaliteit ook beter als Avast en AVG, in de link hier onder is dat beter zichtbaar.
Daar worden ook de resultaten weergegeven waarbij de gebruikers-instellingen van invloed kunnen zijn.

Klik hier-> AV-Comparatives.org. Real-World Protection Test August-November 2014

Voor gratis Anti-virus software geven die twee, Avast en AVG een prima bescherming, daar voor moet je niet willen dat je je systeem laat beschermen door de rotzooi van Microsoft.

Klik hier-> Microsoft Security Essentials
49%, 60%, 82% en 72%....
Ze moesten zich schamen dat ze die troep de gebruikers van Windows mee durven te geven en die mensen laten denken dat ze goed beveiligd zijn.

Wat Ziggo voor bescherming biedt met de gratis basis-scanner weet ik niet, allicht beter als de Microsoft producten.

Cookies
door Cookies - Feb 3, 2015 om 15:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Wat Ziggo voor bescherming biedt met de gratis basis-scanner weet ik niet......

Dat is te lezen als je op mijn link klikt van 13.54 uur en mijn reactie van 14.09 uur.

gompy2
door gompy2 - Feb 3, 2015 om 15:54
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had op je link geklikt carola.83, maar de tekst die jij aangeeft om 14.09 uur kan ik niet vinden dus heb ik die niet aangehaald.
Maar ik kom van buiten het netwerk van Ziggo, heb jij wel Ziggo?

reflecs
door reflecs - Feb 3, 2015 om 16:19
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Als ik het goed samenvat:

De Ziggo scanner basis die u nu heeft is niet voldoende.
De Ziggo scanner uitgebreid (F-Secure complete versie) is wel goed , maar die is niet gratis.

De AVG-versie die u nu heeft zult u moeten verwijderen.
U kunt de gratis versie wel installeren, maar ga niet in op oproepen om de PRO versie te gebruiken.

U ziet dat er gebruikers zijn die de voorkeur geven aan Avast.
Die heb ik in het verleden ook gebruikt, maar iets anders gekozen, omdat het mijn oude computer teveel belastte. Daar zult u geen last van hebben :)

De downloadlinks zijn hierboven gegeven.

(Om het nog ondoorzichtiger te maken, Ziggo biedt ook een online-scanner van F-secure aan. Niet aan te raden als dagelijkse beveiliging denk ik.)

Cookies
door Cookies - Feb 3, 2015 om 16:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Als ik het goed samenvat:

De Ziggo scanner basis die u nu heeft is niet voldoende.
De Ziggo scanner uitgebreid (F-Secure complete versie) is wel goed, maar die is niet gratis....
..

Goed samengevat.

@gompy2: Ja, ik heb Ziggo, maar gebruik geen F-Secure maar Bitdefender.

gompy2
door gompy2 - Feb 3, 2015 om 16:38
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 3 feb 2015, 16:23]
@gompy2: Ja, ik heb Ziggo, maar gebruik geen F-Secure maar Bitdefender.
Ja ik weet dat je Bitdefender hebt carola.83, maar het vreemde is dat de tekst die jij aanhaalde in je reactie van 14.09 uur, ik die nergens kan vinden.
Vandaar mijn vraag of jij in het netwerk, dat jij dus klant van Ziggo bent, en dat blijkt dus.
Iemand die buiten het netwerk van Ziggo komt en op die pagina's terecht komt die jij citeerde, krijgt dus een andere tekst te zien.
Heel erg vreemd.
Een vraag, en ik weet niet of je die moeite wilt doen, ik ben daar erg nieuwsgierig naar, maar zou je een screendump willen maken en die ergens plaatsen?
Klik hier-> Zippyshare.

gompy2
door gompy2 - Feb 3, 2015 om 16:39
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Klik hier-> Zippyshare

reflecs
door reflecs - Feb 3, 2015 om 16:51
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=gompy2 schreef op dinsdag 3 feb 2015, 16:39]Klik hier-> Zippyshare
OT
Bedankt voor de tip!

reflecs
door reflecs - Feb 3, 2015 om 17:11
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=gompy2 schreef op dinsdag 3 feb 2015, 16:38], maar het vreemde is dat de tekst die jij aanhaalde in je reactie van 14.09 uur, ik die nergens kan vinden.

Toevallig de melding: Er is helaas iets mis gegaan...
Die krijg ik nu ook te zien. Eerder lukte het wel.

gompy2
door gompy2 - Feb 3, 2015 om 17:52
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=reflecs schreef op dinsdag 3 feb 2015, 17:11]
Toevallig de melding: Er is helaas iets mis gegaan...
Die krijg ik nu ook te zien. Eerder lukte het wel.
OT
Ik krijg wel een normale Ziggo pagina te zien, maar de tekst die carola.80 aanhaalt in de reactie van 14.09 uur zie ik in het geheel niet, op die hele site niet, vandaar mijn verwondering.