br
door brian053 Jul 25, 2014 om 14:38
Computers & telefonie

Vodafone netwerk

Ik heb al sinds jaar en dag een Vodafone abonnement. Sinds Februari vorig jaar heb ik bij mij thuis in EN om het huis slecht internet van Vodafone (mobiel). hier heb ik al meermalen over geklaagd bij de provider via alle mogelijke wegen. Ik heb ondertussen 3 simwissels gehad en ben 2x van toestel gewisseld (Note 2/Note 2/LG G2) en nog geen fatsoenlijk internet. Volgens Vodafone is de dekking goed en "garanderen ze verder niks"(omdat ik wel veel data op andere plekken gebruik zal het wel goed zijn geven ze in een reactie op mijn klacht aan). Daarnaast krijg ik heel vaak smsjes dat ik gemiste oproepen heb gehad terwijl mijn telefoon ALTIJD aan staat. Vodafone blijft in gebreke, maar ik moet wel elke maand bijna €60,- betalen.

Wat kan ik doen?? Ik wil hier eindelijk vanaf en gewoon kunnen bellen en internetten.

Help?!

523 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2014 om 15:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Sinds februari vorig jaar? En dan nog uw abonnement niet opgezegd? Hoe is het met de ontvangst van andere providers in en om huis?

Als dat goed is en u kunt nog niet zomaar van uw abonnement af, dien dan een klacht in bij de geschillencommissie.

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2014 om 15:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kijk voor de gang van zaken hier.

gerbera
door gerbera - Jul 25, 2014 om 17:05
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Goh, vodafone doet er alles aan om in het nieuws te blijven, helaas vaak negatief.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 25, 2014 om 17:58
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Stel je telefoon, wanneer je thuis bent, eens in dat hij enkel met 2G verbinding mag maken. Mogelijkerwijs heb je dan 'n beter ontvangst om te bellen/gebeld worden.
Internetten kun je dan het beste via wifi doen (eigenlijk ook bellen/gebeld worden maar dat is weer 'n ander verhaal :-)).

br
door brian053 - Jul 25, 2014 om 18:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp dat dat mogelijkheden zijn. Echter betaal ik 60 euro om uiteindelijk alternatieven te gaan gebruiken.

isilly
door isilly - Jul 25, 2014 om 21:38
3 Antwoorden / 1 Vragen

Veel providers zijn bezig hun netwerk om te bouwen tot 4G, dat betekent dat het bereik in 3G wat terugzakt. Zij zeggen dat dit minimaal is, maar meestal is het tegenovergestelde waar. Je kunt heel makkelijk onder je contract uit. Ze wijzigen bijna maandelijks hun voorwaarde, die kun je weigeren. Dan wordt het contract ontbonden.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Jul 28, 2014 om 11:22
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste brian053,

Ik kan begrijpen dat het vervelend is als je problemen ervaart met het netwerk.

Je geeft in je bericht aan dat je deze klacht al op verschillende manieren kenbaar hebt gemaakt. Heb je dit ook gedaan door het volgende formulier via onze website in te vullen: www.vodafone.nl/feedback?

Zou je ook aan kunnen geven welke oplossingen al zijn aangeboden door ons? Op het moment dat de 3G dekking niet optimaal is in jouw omgeving kun je gebruik maken van het 2G netwerk.

Met vriendelijke groet,

Linda