ja
door jasmijnkoelink Oct 30, 2012 om 14:24
Auto & vervoer

Vreemd verhaal van KIA dealer over mijn KIA RIO

Ik heb een Kia Rio waar geen VSM pakket op blijkt te zitten en baal erg, want de veiligheid van de Rio is een van de redenen dat ik hem drie maanden geleden kocht. Hij is niet alleen minder veilig, maar ook daalt hij in inruil/verkoopwaarde. En die zijn beide meer dan 450 waard.

Rechtsbijstand raadt aan om aangetekend bezwaar te maken.

De dealer gebeld die erg vreemd reageerde, vond ik. Dat hij er die ochtend ook pas van had gehoord en dat er een paar mensen langs waren geweest die 'heel blij waren met hun waardebon'. Nog ongeloofwaardiger vond ik dat hij meende dat de Hill Assist en de ESS (noodlicht) er inderdaad niet opzitten, maar VSM wél. Dat vind ik erg vreemd, aangezien de brief van Kia Nederland dat wel zegt en het toevallig ook het enige onderdeel is dat niet direct zichtbaar is.

Met andere woorden; ik heb het vermoeden dat mijn dealer liegt. Als dat zo is dan versterkt dat mijn/onze positie als het komt tot een rechtelijke zaak.

Weet iemand hoe je kan checken of je VSM op je Rio zit -zonder bizarre testritjes te maken enzo, maar via checken chassis nummer of iets dergelijks, bij een onafhankelijke instantie?

Alvast dank.

1735 2 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 30, 2012 om 15:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jasmijnkoelink,

Kijk ook even bij gelijksoortige vraag: klik hier. en kijk eens op het KIA-forum.
Kijk hier: http://www.kiaclub.nl/topic/10822-geen-vsm-pakket-oa-hill-assist-gemonteerd-op-kia-rio/
(sorry, 2e link maken lukt weer eens niet)

Suc6

zoekster
door zoekster - Oct 30, 2012 om 15:39
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Zowel op dat topic van het Kassaforum als op dat Kiaforum heeft TS haar vraag al gesteld.