de eelco
door de eelco Oct 17, 2011 om 10:03
Voeding & gezondheid

Waar is er nog zurezult tekoop

vroeger kocht ik regelmatig zurezult bij de supermarkt of slager.nu ben ik al een tydje opzoek naar zurezult maar kan het nergens bemachtigen..heb meerdere slagers gevraagd maar geen resultaat..weet iemand nog een slager die het verkoopt..het liefst rond alkmaar..heb wel recepten gevonden op internet maar het is best wel een behoorlijke klus en ik heb dan ook gelijk een flinke hoeveelheid.....

9005 45 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 17, 2011 om 11:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is natuurlijk niet bekend waar je woont, maar ik zou dorpsslagerijen hiervoor opzoeken. In Gouda en omliggende dorpen kocht ik het wel vaker toen ik daar in de buurt woonde. Wordt daar nog lekker zelf gemaakt. Ik zie het ook wel eens in de supermarkt verpakt en gesneden, maar dat heeft toch niet die speciale beet van de echte zure zult en valt makkelijk uit elkaar + bevat te veel gelatine.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2011 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

........Het is natuurlijk niet bekend waar je woont..........

Topicstarter schreef: het liefst rond alkmaar. Voor een onsje zure zult lijkt Gouda mij een beetje te ver weg.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2011 om 11:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh, wil je chatten? Dat was niet mijn bedoeling. Of, is het gebruikelijk om hier beantwoorders te corrigeren? Volkomen nutteloos. kan de TS zelf wel bedenken, geloof ik.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2011 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn oma haalt het altijd gewoon bij AH.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2011 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op maandag 17 okt 2011, 11:20: Volkomen nutteloos.

Het is ook nutteloos met een adres in Gouda te komen als ts aangeeft 'omgeving alkmaar'.

@topicstarter: je kunt toch ook even in de telefoongids zoeken op slagerijen in Alkmaar e.o. en telefonisch informeren? Hoef je ze niet allemaal af te rijden.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2011 om 11:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op maandag 17 okt 2011, 11:30:
naitsoezn schreef op maandag 17 okt 2011, 10:39: Even googlen en er gaat een wereld voor je open...
Bv. Slagerij Henk Luinseel in Alkmaar.

Hardstikke leuke verwijzing. Maar waar zit die winkel in Alkmaar? Op welk adres?

Vladja

Haha.

Maar ook mijn slager verkoopt gewoon zure zult, maar ook daar moet je kilometers voor rijden.

@naitsoezn Het zal wel weer aan mij liggen maar ik zie daar geen zult,
.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2011 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

naitsoezn..ik krijg alleen een site zonder adres of telefoonnummer...had u een adres en/of een telefoonnummer...hartelijk bedankt allemaal

ve
door verwijderd - Oct 17, 2011 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even googelen doet wonderen:
Slagerij De Vries
Achterstraat 19
1811 LHAlkmaar
Telefoon072-5110733
heeft zelfs het recept voor een sneetje zure zult op z'n website staan!

ve
door verwijderd - Oct 17, 2011 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er staat een recept op, maar nergens zie ik zure zult staan in de winkel, assortiment of bij zelfbereide gerechten.

Vladja

ve
door verwijderd - Oct 17, 2011 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op maandag 17 okt 2011, 14:31: Er staat een recept op, maar nergens zie ik zure zult staan in de winkel, assortiment of bij zelfbereide gerechten.

Vladja

Ja hoor Vladja, zure zult met snacktip, het staat er echt!

ve
door verwijderd - Oct 17, 2011 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Vladja. Mijnheer De Vries zal niet zijn hele assortiment op de website hebben staan, maar hij zal er niet mee adverteren om vervolgens zijn klanten door te sturen naar de concurrent.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2011 om 19:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja, gewoon op de site zure zult intoetsen, brrrr...lekker. Hoefe niet...

ve
door verwijderd - Oct 17, 2011 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

In Den Haag is zure zult zowel bij de slager als ook in de supermarkt te koop ( jumbo , AH )
Voor de huisgemaakte zure zult , zeg maar die uit oma's tijd kan je het best googelen met een spatie en dan je woonplaats .

Ik vind de zure zult in een plastic bakje , bij de supermarkt te vinden bij de langer houdbare vleedwaren ( dus niet vers gesneden ) erg lekker .

ve
door verwijderd - Oct 17, 2011 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

O ja , jij schrijft dat jij al bij meerdere slagers geweest bent , iedere niet islamitische slager verkoopt zure zult .

ve
door verwijderd - Oct 17, 2011 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op maandag 17 okt 2011, 19:52: vladja, gewoon op de site zure zult intoetsen, brrrr...lekker. Hoefe niet...

Een snack tip, recept, wil nog niet zeggen dat het in het assortiment zit. Het is een streekgerecht.

Vladja

ve
door verwijderd - Oct 18, 2011 om 10:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor eenieder die geïnteresseerd is in de oorsprong van zure zult (hoofdkaas):
Oorspronkelijk vooral gemaakt om "niets verloren te laten gaan" van het varken. Met stukjes augurk, paprika, kruiden en gelatine wordt het gekookt en daarna afgekoeld, waarbij het deksel van de pot (terrine) verzwaard wordt om het mengsel samen te drukken ("pressen") en daardoor consistenter te maken. Zodoende kan het in sneetjes als broodbeleg dienen of als hapje bij de koffie, vaak met een laagje mosterd. Tegenwoordig ook "verbeterd" met runds- of paardenvlees.
Er bestaan tal van plaatselijke varianten, ook in de benaming. Zoals: hoofdvlees, kopvlees, postekop, preskop, frut, (zure) zult, geperste kop, varkenskop, kipkap, huré, of huufflakke (de Gentse variant).
Met dank aan Wikipedia.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2011 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op maandag 17 okt 2011, 21:01:
tenormin schreef op maandag 17 okt 2011, 19:52: vladja, gewoon op de site zure zult intoetsen, brrrr...lekker. Hoefe niet...

Een snack tip, recept, wil nog niet zeggen dat het in het assortiment zit. Het is een streekgerecht.

Vladja

hallo, heb ik die site gemaakt dan? Zo'n zaak gaat toch geen tips geven als ze het niet verkopen.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2011 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag is waar het verkocht wordt, niet naar een recept. Overigens hebben ze van dingen, die wel in het assortiment zitten veel meer (dan 1 en dan nog met alleen een augurkje, dat is echt geen "recept") recepten staan en daar zitten ook dingen bij, die ze niet verkopen.

Vladja

ve
door verwijderd - Oct 18, 2011 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

't Is al goed hoor. Ik heb de site niet gemaakt, ik ben geen slager; zij verkopen zure zult en zij geven een zure zult wat zij zelf een receptje noemen, niet ik.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2011 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie voor deze topic 22 antwoorden waarvan 6 direct aan de vraag van TS voldoen.
En dat allemaal voor zure zult.
Andere 18 gaan over het corrigeren of afkatten van andere leden.
Vooral tenormin springt er meteen op als andere in haar ogen geen goede informatie geven, gaat zelfs de antwoorden controleren.
Leden, geef aub. alleen antwoord en TS kan uit de antwoorden zelf wel de nodige informatie vinden, dat hoeven andere leden niet te doen.
De vragensteller moet nu toch alle 22 berichten vluchtig bekijken, en dat hadden er ook 6 kunnen zijn waar voor hem relevante info in staan. Scheelt een heleboel tijd voor iedereen.
Zo, dat lucht op!

ve
door verwijderd - Oct 19, 2011 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

In Alkmaar heb je ook een Plus supermarkt, die verkoopt hier in Leidschendam ook voorverpakte zure zult die ik persoonlijk lekker vind. Maar ook smaken kunnen verschillen,toch?

ve
door verwijderd - Oct 19, 2011 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mijn supermarkt(Deen in NH) is het wel te krijgen.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2011 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mocht je ooit in Zuid-Limburg komen daar verkopen ze het nog bij elke slager of supermarkt. Het gebeurd wel vaker dat iets lekkers ergens anders niet te krijgen is. Zo heb ik heel Alkmaar afgezocht om een schnitzel met een lekker sausje te gaan eten. Merkwaardig....nergens te krijgen en zo zal het ook wel met de zure zult het geval zijn.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2011 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is er in Alkmaar een plus supermarkt ?? deze hebben nml geregeld gesneden
zure zult HEERLIJK.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2011 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo heb ik heel Alkmaar afgezocht om een schnitzel met een lekker sausje te gaan eten. Merkwaardig....nergens te krijgen

Had je zeker je zonnebril nog op, of heb je rondjes gelopen.

Vladja

ve
door verwijderd - Oct 19, 2011 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op maandag 17 okt 2011, 21:01:
tenormin schreef op maandag 17 okt 2011, 19:52: vladja, gewoon op de site zure zult intoetsen, brrrr...lekker. Hoefe niet...

Een snack tip, recept, wil nog niet zeggen dat het in het assortiment zit. Het is een streekgerecht.
Vladja

Hoi Vladja,

Zure zult is in het hele land te krijgen hoor, dat is toch geen streekgerecht?
Of ik moet je verkeerd begrijpen.

@T.S. Bij Dirk van den Broek hebben ze ook gewoon zure zult te koop, ik weet niet of er een Dirk in Alkmaar zit?

ve
door verwijderd - Oct 19, 2011 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik koop gewoon MERKX in de supermarkt .
A H , Plus , C 1000 , allen hebben de 250 en 500 gr. en
deze is best lekker met een beetje mosterd .
Ik woon in Heerlen , en als ik echt lekkere wil ga ik
naar Duitsland !

ve
door verwijderd - Oct 19, 2011 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@de eelco, Ik koop elke Zaterdag zure zult bij de Plusmarkt, ik neem aan dat die in Alkmaar ook wel is. Veel succes.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2011 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mocht er in Alkmaar of omgeving een DEKA winkel zijn......zij verkopen zure zult.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2011 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet zeker of het ook bij Dirk van de broek in Alkmaar e.o verkocht wordt maar hier in Amsterdam (noord) wel maar alleen voor verpakt.
Vers kunnen we het bij de kaasboer :-) krijgen.
Maar het wordt steeds minder verkocht dan voorheen en waar dat mee te maken heeft misschien te ouderwets?.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2011 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vond vroeger zure zult niet echt lekker, totdat ik de zure zult proefde van de hema. Die is erg lekker vind ik, dus DE HEMA, nou die heb je overal in Nederland!

ve
door verwijderd - Oct 19, 2011 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik koop het gewoon bij AH

ve
door verwijderd - Oct 19, 2011 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je geen Bas v/d hHeijden, Dirk v/d broek etc in de buurt die verkopen nog zure zult , zelfs 2 merken, maar de lekkerste is van Zwanenberg
Ik heb hier het adres van Zwanenberg: Zwanenberg Food Group, Antwoordnummer 475, 7600 VB Almelo, tevens hier de mail van Zwanenberg: www.zwanenberg.nl, kan je via deze site vragen waar ze nog te koop zijn.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2011 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik koop nog regelmatig zure zult bij de C1000. Je kunt dit vinden bij het vleesbeleg voor op brood

ve
door verwijderd - Oct 19, 2011 om 18:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het vandaag gezien bij de Super de Boer in de binnenstad van Alkmaar. Bij de vleeswaren voor op brood.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2011 om 19:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

hier in drenthe koop ik het bij de supermarkten jumbo en poiez,misschien een idee om het daar eens te proberen

ve
door verwijderd - Oct 19, 2011 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou dat is dus duidelijk.

* Bij de HEMA krijg je versgesneden, die zit overal, alleen moet de hema over een vleeswarenafdeling beschikken. dit kun je op www.hema.nl terugvinden.

* Bij praktisch elke supermarkt die je kan bedenken hebben ze voorverpakte zure zult.(en misschien ook wel versgesneden bij de grotere winkels)

* Misschien bij die leuke slagerij met smultips. Even bellen doet dan wonderen.

Zo. 3 pagina's met reacties, samengevat in 1 berichtje :-)

ve
door verwijderd - Oct 19, 2011 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

jrschot schreef op woensdag 19 okt 2011, 19:10: Nou dat is dus duidelijk.

* Bij de HEMA krijg je versgesneden, die zit overal, alleen moet de hema over een vleeswarenafdeling beschikken. dit kun je op www.hema.nl terugvinden.

* Bij praktisch elke supermarkt die je kan bedenken hebben ze voorverpakte zure zult.(en misschien ook wel versgesneden bij de grotere winkels)

* Misschien bij die leuke slagerij met smultips. Even bellen doet dan wonderen.

Zo. 3 pagina's met reacties, samengevat in 1 berichtje :-)

Ik denk dat T.S. ook zielsgelukkig is gaan shoppen en zichzelf nu door een berg zult heen zit te eten, hahaha.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2011 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

jrschot, nee, uw bijdrage verzekering is kort en vooral netjes, maar niet heus!

ve
door verwijderd - Oct 19, 2011 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op woensdag 19 okt 2011, 19:47: jrschot, nee, uw bijdrage verzekering is kort en vooral netjes, maar niet heus!

Dit is een beetje off-topic denk je niet? Probeer je bij het onderwerp te houden: Zure-Zult

ve
door verwijderd - Oct 19, 2011 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste de Eelco,
zure zult kunt U gewoon kopen bij hoogvliet supermarkt

ve
door verwijderd - Oct 20, 2011 om 03:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Altijd grappig als men het heeft over zult uit oma,s tijd. Mijn oma ( ikzelf ben al opa) maakte lekkere zult en daar heb ik het van geleerd,maar die oma,s van nu halen friet bij Piet ,bami bij de chinees en shoarma bij Ali Baba. Zure zult haalt men het liefst bij de Keurslager of een of andere ambachtelijke slager te vinden via google. Kijk ook hier even naar.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2011 om 07:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Eelco, vergeet niet je kortingsstickers van de Hema ( als je geen ja/nee sticker hebt) mee te nemen. Dan heb je extra voordelige zure zult :)

ve
door verwijderd - Oct 20, 2011 om 09:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

lieve mensen..hartelijk bedankt voor de vele reacties..ik ga vanmiddag naar alkmaar en ga een aantal slagers af.hopelijk slaag ik..jullie horen nog van me..

ve
door verwijderd - Oct 20, 2011 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

ben net naar herhugowaard geweest bij de ah xl..en daar lag het hoor zurezult...gelijk 3 ons gekocht en er heerlijk van genoten...bedankt iedereen