anita555
door anita555 Nov 11, 2014 om 19:28
Computers & telefonie

Waarom kan ik niet meer online tv kijken?

Ik kan op mijn laptop geen online televisie meer kijken. Ik heb UPC en maak bekabeld gebruik van het modem. Voorheen kon ik wel online televisie kijken. Silverlight is geïnstalleerd en daarvan is de laatste update in juli geweest zag ik bij de updategeschiedenis in het configuratiescherm. Ook als ik Firefox of Internet Explorer gebruik als browser lukt het niet om online tv te kijken. Als ik inlog met mijn gebruikersnaam en wachtwoord van UPC zie ik wel het logo van UPC en daarna een ronddraaiend cirkeltje en daarna niks.

1942 19 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 11, 2014 om 20:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo anita555,

Heb je ook Flash geïnstalleerd?

Lees hier wat UPC er over zegt.

Suc6

anita555
door anita555 - Nov 11, 2014 om 21:53
47 Antwoorden / 44 Vragen

Ja, ik heb Flash op de laptop. Als ik op bijvoorbeeld programma gemist een aflevering wil bekijken speelt de video wel gewoon goed. Filmpjes op YouTube werken wel gewoon goed en een aflevering op programma gemist kijken doet het ook goed. Maar online tv kijken werkt dus niet meer. Ik verder geen andere computers in huis waar het eventueel wel zou werken.

anita555
door anita555 - Nov 11, 2014 om 21:56
47 Antwoorden / 44 Vragen

Ik heb verder geen andere computers in huis.

aurora1
door aurora1 - Nov 12, 2014 om 00:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u de kabel en de stekkertjes (en poorten) al eens gecontroleerd en dat bijv. de stekkertjes ook schoon zijn en geen pennetjes ervan geoxideerd?
Ik neem aan dat u al gecontroleerd heeft of er storingen zijn en/of het modem gereset heeft.
Lees anders ook nog klik hier door en dan ook Internetverbinding optimaliseren even uitklappen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 12, 2014 om 14:43
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Klik eens in het menu van FireFox op het vraagteken, dan herstarten met uitgeschakelde add-ons (let even dan goed op welke keuze je maakt, dus niet FF opschonen (weet even de juist benaming niet) enkel opstarten!).
Probeer het dan nog eens.

Welke beveiligingssoftware gebruik je?

aurora1
door aurora1 - Nov 12, 2014 om 15:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Soms kan het al helpen om de pc helemaal uit te zetten en vervolgens opnieuw op te starten, of dat het probleem de volgende dag verdwenen is en het aan i.c. UPC gelegen heeft.

anita555
door anita555 - Nov 12, 2014 om 19:17
47 Antwoorden / 44 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 12 nov 2014, 14:43]Klik eens in het menu van FireFox op het vraagteken, dan herstarten met uitgeschakelde add-ons (let even dan goed op welke keuze je maakt, dus niet FF opschonen (weet even de juist benaming niet) enkel opstarten!).
Probeer het dan nog eens.

Welke beveiligingssoftware gebruik je?Ik heb

anita555
door anita555 - Nov 12, 2014 om 19:55
47 Antwoorden / 44 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 12 nov 2014, 14:43]Klik eens in het menu van FireFox op het vraagteken, dan herstarten met uitgeschakelde add-ons (let even dan goed op welke keuze je maakt, dus niet FF opschonen (weet even de juist benaming niet) enkel opstarten!).
Probeer het dan nog eens.

Welke beveiligingssoftware gebruik je?Ik heb zoals je adviseerde herstart met uitgeschakelde add-ons, maar het heeft niet geholpen. Als ik op mijn laptop een uitzending gemist wil kijken gaat dat zonder problemen, even als het afspelen van YouTube filmpjes. Mijn beveiligingssoftware is van Avast.

anita555
door anita555 - Nov 12, 2014 om 20:00
47 Antwoorden / 44 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 11 nov 2014, 20:24]Hallo anita555,

Heb je ook Flash geïnstalleerd?

Lees hier wat UPC er over zegt.

Suc6 Ik heb Flash op mijn computer. Het gekke is dat ik wel programma gemist feilloos kan afspelen en met You tube ook geen problemen.

edrick3
door edrick3 - Nov 12, 2014 om 20:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@anita555,

Al eens contact opgenomen met de Klantenservice?

Probeer eens een ander/nieuw wachtwoord.

Suc6

anita555
door anita555 - Nov 12, 2014 om 22:28
47 Antwoorden / 44 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 12 nov 2014, 20:14]@anita555,

Al eens contact opgenomen met de Klantenservice?

Probeer eens een ander/nieuw wachtwoord.

Suc6Ik heb UPC al een paar keer gebeld en hun blijven er bij dat het niet aan hun ligt maar dat het aan mijn laptop ligt. Een ander wachtwoord heb ik nog niet zo lang geleden ingesteld. Dan maar weer veranderen. Misschien helpt het. Het is wel heel vreemd dat online televisie kijken altijd goed gewerkt heeft en nu ineens niet.

aurora1
door aurora1 - Nov 12, 2014 om 22:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u via de door mij gegeven link al gelezen over internetverbinding optimaliseren en dat geprobeerd?
U kunt ook nog kijken bij de deelvensters van de Flashplayer om te zien of hardwareversnelling al dan niet ingeschakeld staat. Eventueel vinkje weghalen of plaatsen, als dat niet helpt kunt u het terugzetten zoals het was: klik hier.
Probeer anders eens systeemherstel naar een datum van toen het nog wel werkte. Helpt dat niet dan kunt u het weer ongedaan maken.
Of eens foutcontrole (met repair) laten lopen?

zoekster
door zoekster - Nov 12, 2014 om 23:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=anita555 schreef op woensdag 12 nov 2014, 22:28][quote=edrick3 schreef op woensdag 12 nov 2014, 20:14]@anita555,

Al eens contact opgenomen met de Klantenservice?

Probeer eens een ander/nieuw wachtwoord.

Suc6Ik heb UPC al een paar keer gebeld en hun blijven er bij dat het niet aan hun ligt maar dat het aan mijn laptop ligt. Een ander wachtwoord heb ik nog niet zo lang geleden ingesteld. Dan maar weer veranderen. Misschien helpt het. Het is wel heel vreemd dat online televisie kijken altijd goed gewerkt heeft en nu ineens niet.
Probeer het forum van UPC eens, daar kunnen andere UPC abonnees u misschien verder helpen. Ook komt er regelmatig webcare van UPC langs, dat is altijd beter dan iemand aan de telefoon.

door 1953 - Nov 13, 2014 om 00:41
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Is er een storing bij UPC bekend?

Onlangs konden de abonnees van ZIGGO ook geruime tijd niet online de programma's volgen. Mogelijk dat dit ook het geval is bij UPC? Op Coax.nl is hierover zover niets van bekend gemaakt.

fl
door flessebon - Nov 13, 2014 om 07:31
418 Antwoorden / 7 Vragen

Op de website staat: alleen beschikbaar via wifi van UPC.
Nog maar eens de klantenservice bellen?

anita555
door anita555 - Nov 13, 2014 om 10:29
47 Antwoorden / 44 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 13 nov 2014, 00:41]Is er een storing bij UPC bekend?

Onlangs konden de abonnees van ZIGGO ook geruime tijd niet online de programma's volgen. Mogelijk dat dit ook het geval is bij UPC? Op Coax.nl is hierover zover niets van bekend gemaakt.Nee, er is geen storing bij UPC bekend.

aurora1
door aurora1 - Nov 14, 2014 om 18:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Klikt u wel de rode woorden in de gegeven reacties aan?

anita555
door anita555 - Nov 14, 2014 om 19:10
47 Antwoorden / 44 Vragen

[quote=aurora1 schreef op vrijdag 14 nov 2014, 18:29]Klikt u wel de rode woorden in de gegeven reacties aan?Ja dat heb ik gedaan, maar dat gaat alleen over een goede internetverbinding en die is bij mij uitstekend. Alles werkt goed op de laptop, ook uitzending gemist kan ik probleemloos bekijken en filmpjes draaien gewoon goed. Behalve dan online tv kijken.

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2014 om 19:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=flessebon schreef op donderdag 13 nov 2014, 07:31]Op de website staat: alleen beschikbaar via wifi van UPC.
Nog maar eens de klantenservice bellen?

De Ts heeft het toch niet over On Demand en zo? Maar over gewoon tv kijken.