mb
door mb2015 Jun 30, 2015 om 12:19
Huishouden & energie

Wat is een goede compensatie?

Met pasen hebben we een nieuwe keuken gekocht voor in ons nieuwe huis. Deze nieuwe woning is helemaal leeg opgeleverd en 1 juli krijgen we de sleutel. In april is de voorlopige levertijd afgesproken in de week van 1 juli, maar dit zouden we nog aanpassen. In mei is er mailcontact geweest met de winkel, wij hebben de leverweek gewijzigd naar week 30. Dan zouden wij de vloer erin gelegd hebben, geschilderd en alle leidingen op de juiste plaats liggen. De keukenwinkel heeft hier niet op gereageerd dus we gingen ervan uit dat het goed zat. Het was namelijk een orderbevestiging, wat een officiele mailnis die ze dan weer doorsturen naar het hoofdkantoor. Tot we deze week werden gebeld door het hoofdkantoor, de keuken wordt 1 juli geleverd. Na een heleboel telefoontjes waarin duidelijk werd dat het echt de fout was van de keukenwinkel, wordt de keuken nu pas 17 augustus geleverd, er bleek geen andere mogelijkheid. Nu wonen wij straks 3 weken zonder keuken in onze nieuwe woning. De keukenwinkel denkt nu na over een goede compensatie hiervoor en komt daar eind van de week op terug.

Wat vin de en jullie een realistische en goede compensatie voor het feit dat wij straks 3 weken zonder keuken zittem door een fout die bij hun ligt?

904 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 30, 2015 om 12:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vraag tijdelijk een koelkast een een camping gaststel te leen. Em misschien wat bonnen van de chinees?

edrick3
door edrick3 - Jun 30, 2015 om 13:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Drie weken buiten de deur eten op kosten van de zaak?

Hebben ze zelf al een voorstel gedaan?

pino123
door pino123 - Jun 30, 2015 om 14:12
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Jeetje wat is redelijk? Tot wanneer zit je in je oude huis?

user123
door user123 - Jul 1, 2015 om 07:29
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom wacht je niet gewoon het voorstel af ? En waarom kun je niet zelf bepalen of het voorstel voor jou voldoende is ?

Wil je het onderste uit de kan hebben omdat iemand een foutje heeft gemaakt ?
Kun je geen beslissingen nemen ?