fr
door frits58 Dec 11, 2014 om 15:27
Voeding & gezondheid

Wat mag je ruilen of geld terug

gekocht bij de DA Wageningen 2 tenenspreiders (17euro) om de scheve tenen uit elkaar te zetten.
Thuis geprobeerd maar ze zijn het niet terug naar de DA die weigert ze terug te nemen.
ze zeggen dit is niet hygienisch maar zo lust er nog wel een paar.
Schoenen / ondergoed/mutsen kunnen moeitelood geruilt worden of geld terug.

wat NU?

5110 16 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Dec 11, 2014 om 15:31
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Zowiezo is ruilen/geld terug in een stenenwinkel een gunst en geen recht, tenzij aangegeven bij de verkoop.

Hygienische artikelen worden NOOIT geruild en u heeft tenenspreiders gekocht, voldoet in mijn ogen behoorlijk op hygienisch. Tegenvraag: Zou u graag gebruikte en retourgenomen tenenspreiders gekocht hebben?

Ik zal nog even verder zoeken.

mahadma
door mahadma - Dec 11, 2014 om 15:42
11541 Antwoorden / 51 Vragen

wat NU?

Voortaan vooraf vragen of het geruild kan worden, en zo ja, de naam van de verkoper erbij laten zetten dat het mag. Voor nu? Jammer en helaas.

tijger1
door tijger1 - Dec 11, 2014 om 15:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien die tenenspreiders even aan laten meten door een pedicure, dan hebt u de precies passende.

edrick3
door edrick3 - Dec 11, 2014 om 16:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Schoenen / ondergoed/mutsen kunnen moeitelood geruilt worden of geld terug.....
Dus niet.
Bepaalde artikelen zijn - inderdaad vaak om hygiënische redenen - van terugbrengen/ruilen uitgesloten.
Zo ook dus die tenenspreiders.
Zou toch niet graag van die dingen kopen die eerst door een andere met tenenkaas/voetschimmel/etc uitgeprobeerd zijn.
DA heeft in deze dus volkomen gelijk (en dat is natuurlijk niet het antwoord dat je wilde horen).

tenormin
door tenormin - Dec 11, 2014 om 17:04
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=frits58 schreef op donderdag 11 dec 2014, 15:27]
ze zeggen dit is niet hygiënisch, maar zo lust er nog wel een paar.
Schoenen / ondergoed/mutsen kunnen moeiteloos geruild worden of geld terug.

wat NU?

Ondergoed misschien; mits in ongeopende verpakking, schoenen? Mag je toch niet op gelopen hebben. Zou ook niet graag gebruikte tenen spreiders willen hebben. En geld terug is een gunst.

door 1953 - Dec 11, 2014 om 17:25
3725 Antwoorden / 95 Vragen

In principe is, bij Wet geregeld, koop = koop!

Het ligt aan de winkelier of deze uitzonderingen van koop = koop hanteert onder diens voorwaarden. Het is en blijft een gunst van de verkopende partij.

wimmi20
door wimmi20 - Dec 12, 2014 om 18:59
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Tenormin,
voordat u dit verhaaltje schreef had u zich beter moeten informeren op de site van DA.
Wat u schrijft klopt niet.

Op de site van DA valt te lezen : NIET GOED, GELD TERUG, niet tevreden over een product ? Dan ontvang je een alternatief product, of je krijgt je geld terug.

Dusss.. Tenormin, bij DA is geld terug geen gunst, en er wordt ook niet gesproken over hygienische artikelen.
Ook wordt er niet als voorwaarde gesteld dat de verpakking ongeopend moet zijn.
+++++++++++++++++++++++++=====================

=tenormin schreef op donderdag 11 dec 2014, 17:04:
=frits58 schreef op donderdag 11 dec 2014, 15:27:
ze zeggen dit is niet hygiënisch, maar zo lust er nog wel een paar.
Schoenen / ondergoed/mutsen kunnen moeiteloos geruild worden of geld terug.

wat NU?

Ondergoed misschien; mits in ongeopende verpakking, schoenen? Mag je toch niet op gelopen hebben. Zou ook niet graag gebruikte tenen spreiders willen hebben. En geld terug is een gunst.

mahadma
door mahadma - Dec 12, 2014 om 19:14
11541 Antwoorden / 51 Vragen

@wimmie20,

dus u koopt verkochte, geprobeerde en teruggebrachte teenspreiders?

Er wordt wellicht niet over hygienische artikelen geschreven, een logisch verstand zegt toch zo wie zo al dat dit niet kan.

tenormin
door tenormin - Dec 12, 2014 om 19:36
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@wimmi20, natuurlijk staat er niet goed, geld terug. Maar mooi niet voor teenspreiders, oordopjes en ik kan u zo een lijst noemen van artikelen die gewoon niet/nooit geruild worden. Maar verder ga ik niet met u in discussie, anders krijg ik problemen.

wimmi20
door wimmi20 - Dec 12, 2014 om 20:17
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Mahadma en Tenormin,
wat is er nou moeilijk te begrijpen aan de slogan van DA.
Er worden geen voorwaarden gesteld.
Dus zal DA die spreiders wel gewoon weggooien als ze retour komen.
Dat is het ondernemersrisico bij deze slogan.
Bovendien worden die spreiders op een blisterkaart verkocht.
Als vraagsteller dus stelt dat de spreiders niet bevallen dan weet je dat pas als de verpakking is geopend, en de blister is vernield.
Dus opnieuw verkopen is niet mogelijk.
Gewoon ff logisch denken.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=====

=mahadma schreef op vrijdag 12 dec 2014, 19:14: @wimmie20,

dus u koopt verkochte, geprobeerde en teruggebrachte teenspreiders?

Er wordt wellicht niet over hygienische artikelen geschreven, een logisch verstand zegt toch zo wie zo al dat dit niet kan.

mahadma
door mahadma - Dec 12, 2014 om 20:32
11541 Antwoorden / 51 Vragen

@wimmie20,

dit is mijn laatste reactie op je.

Dus opnieuw verkopen is niet mogelijk. Dus op deze manier moet je als winkelier je artikel zomaar vernietigen? Denk even logisch na, je wordt waarschijnlijk nooit winkelier.

Gewoon ff logisch denken. Inderdaad, hygienische artikelen worden in het algemeen nooit geruild/retour genomen.

wimmi20
door wimmi20 - Dec 12, 2014 om 20:42
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Mahadma,
ik probeer het nog 1 keer :
er zijn geen voorwaarden bij de slogan van DA.
En dat ik nooit winkelier wordt slaat helemaal nergens op.
Dus als de supermarkt slecht fruit terugkrijgt dan verkoopt Mahadma dat weer gewoon in zijn winkeltje.

di
door digioma - Dec 13, 2014 om 10:44
646 Antwoorden / 29 Vragen

DA is een grote keten - franchise - en zal zijn/haar goede naam echt niet te grabbel gooien voor een paar tweedehands tenenspreiders van nog geen 20 euro. Die worden echt weggegooid.

fgrijder
door fgrijder - Dec 17, 2014 om 22:25
55 Antwoorden / 12 Vragen

Droog je tranen en gooi weg die gekke dingen. Wie gaat er nu tweedehandse tenenspreiders kopen.

komsja
door komsja - Dec 18, 2014 om 17:53
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@fgrijder
U zegt het goed.Wie gaat er nou gebruikte teenspreiders kopen
Denk dat onze frits58 ook geen tweedehandse (dus gebruikte)teenspreiders zal gaan kopen als hij of zij zou weten dat de kans er in zit dat zijn of haar gebruikte teenspreiders ook gewoon door de winkel teruggenomen worden en gewoon weer in de verkoop gaan Buhweheee alleen het idee al

audb
door audb - Jan 30, 2015 om 15:55
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het zou eerder zijn dat het door de warenwet verboden is om dit terug te nemen maar meestal wordt dit wel vermeld of staat het bij de kassa te lezen dat ze het niet terug kunnen/mogen nemen.