im
door imked Sep 2, 2015 om 20:21
Computers & telefonie

Wat moet ik doen

Ik krijg een mail binnen, heb een jaar geleden ongeveer in juli via vakantieveilingen een hotelbon gewonnen voor 12 euro. Nu beweren ze dat ik er een abnonement heb lopen en nu ineens moet betalen 25,92 om abbo te stoppen?? Zie mail -
Hotelpas
Geachte hr/mv mevrouw Imke Derkse,
Het is inmiddels meer dan een jaar geleden dat u de hotelpas of hotelkaart heeft aangeschaft. Aangezien wij geen opzegging van u hebben ontvangen is uw abonnement conform onze alg. voorwaarden verlengd naar een lidmaatschap voor onbepaalde tijd. Hierdoor kunt u blijven genieten van voordelige weekendjes weg en langere vakanties met hoge kortingen! Een verstandige keuze. Want waarom zou u meer betalen voor uw overnachtingen dan nodig is?

Het jaartarief bedraagt 299 euro, conform het bestelformulier op onze website. U betaalt per maand 1/12 (24,92 euro) van het jaartarief. Aangezien de eerste maandtermijn inmiddels is verstreken verzoeken wij u om het bedrag van 24,92 euro binnen 5 dagen over te boeken op rekeningnummer NL25RABO 0159.697.107 t.n.v. Hotel International. Vermeld hierbij uw naam en woonplaats. U ontvangt maandelijks van ons een factuur t.h.v. dit bedrag.

Opzeggen

Indien u uw lidmaatschap wilt opzeggen dan geldt hiervoor een opzegtermijn van een maand. (Indien uw abonnement bijv. op 1 september wordt verlengd dan dient u voor 1 augustus te hebben opgezegd). In deze houden wij ons aan de nieuwe wetgeving conform de richtlijnen van de Wet van Dam zodat u niet meer bent gebonden aan een verlenging van een heel jaar.

Wilt u per direct opzeggen? Ook dat is mogelijk. U bent momenteel 1 maand lidmaatschap ( 24,92 euro) verschuldigd. U kunt dit bedrag middels onderstaande link te betalen. U hoeft dan geen opzegging meer te versturen. Uw opzegging wordt automatisch verwerkt.

Nu opzeggen en het momenteel verschuldigde bedrag van 24,92 euro betalen. Klik op deze link:

Klik hier

Let op: bij latere opzegging en/of betaling kan het verschuldigde bedrag oplopen naar een achterstallige termijn van 2 maanden ( 49,84 euro) en langer.

Voordeelactie Jaartarief

Uiteraard gaan we ervan uit dat u ook het gehele komende jaar wil blijven genieten van de voordelen. U kunt dan voor onze voordeelactie kiezen en het jaartarief in één keer betalen. U ontvangt dan 50% korting! Hieronder kunt u deze keuze kenbaar maken

Ja, ik kies voor een jaarbetaling en betaal slechts 149,50 euro i.p.v. 299 euro.

Klik hier

Waarom is uw kaart verlengd?

Er zijn 2 mogelijkheden:

- U heeft een kaart met een abonnement wat automatisch wordt verlengd.

- U heeft bij activatie van uw klantcode gekozen voor een kaart met een automatisch doorlopend abonnement wat afwijkt van de oorspronkelijk aangeschafte kaart (die wellicht niet hoefde te worden opgezegd).

Wij hebben geen (tijdige) opzegging van u ontvangen.

Mocht u van mening zijn het abonnement reeds eerder te hebben opgezegd dan verzoeken wij u om per e-mail contact op te nemen met onze klantenservice. Wilt u daarbij onze bevestiging van uw opzegging bijvoegen. Deze dient als het bewijs van opzegging.

Mocht de verval/verlengdatum van uw abonnement reeds langer dan een maand zijn geleden dan kunt u volstaan met de betaling van 1 maandtermijn. Het verzoek tot betaling van uw verlenging was in dat geval nog niet door ons systeem verzonden zodat wij de reeds verlopen maanden niet in rekening zullen brengen.

Met vriendelijke groet,

Mevrouw Anouk de Vries

Ledenadministratie Hotelpas/Hotelkaart

Postbus 4299, 6202 WC Maastricht

1878 6 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Sep 2, 2015 om 21:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Lees hier, KLIK de al gegeven reacties over Hotelpas.

edrick3
door edrick3 - Sep 2, 2015 om 21:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo imked,

Een gelijksoortige vraag: klik (met 95 reacties)

En lees hier wat de Consumentenbond er over schrijft.

Met vr.gr.

im
door imked - Sep 6, 2015 om 11:24
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb nu dus weer een email ontvangen? Een herrinnering dat ik binnen 5 dagen 24,92 moet overmaken. Anders sturen ze incasso?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 6, 2015 om 11:44
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Beste Imked@:

Ik neem aan dat u de bij de reacties van zowel Carola.83@ als edrick3@ heeft gelezen.

Laat u dus niet gek maken en zeker niet met een incassodreiging.

Laat ze maar komen! Als men doorzet gaan ze zo nat als maar kan zoals u kunt af leiden uit o.a. de zeer heldere reactie van de consumentenbond.
Geen enkele rechter zal, zou het zo ver komen, de z.g. vordering toewijzen, de overeenkomst is gewoonweg nietig.

Blokkeer het e-mail adres als spam.

ho
door hopetobehelping - Sep 6, 2015 om 12:06
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=imked schreef op zondag 6 sep 2015, 11:24]Ik heb nu dus weer een email ontvangen? Een herrinnering dat ik binnen 5 dagen 24,92 moet overmaken. Anders sturen ze incasso?

Beste imked,

laat u niet van de wijs brengen. Een incassobureau kan dreigend en intimiderend overkomen maar een incassobureau kan u niet dwingen tot betalen.
Hotelpas weet zelf ook wel dat ze niet goed bezig zijn maar door mensen onder druk te zetten, te intimideren proberen ze alsnog mensen ten onrechte te laten betalen.
Zie ook de eerdere reactie, om u te dwingen tot betalen zal er een rechter en een deurwaarder aan te pas moeten komen en zo ver zal Hotelpas niet gaan. Er is geen rechter die ze in het gelijk zal stellen dus de kosten van een rechtszaak zal Hotelpas niet gaan maken.
Leest u anders ook het volgende eens, klik hier.

im
door imked - Sep 6, 2015 om 12:09
2 Antwoorden / 1 Vragen

Oke bedankt. Klote bedrijf is het. Liggen ze iedereen gek te maken!!