da
door dagdeviren.h Sep 9, 2014 om 14:49
Huishouden & energie

Wat te doen?

Ik heb een bank gekocht bij Seats and Sofa 's voor 700 euro.
Na 4 weken brak de rugleunig af en scheurde de zijkanten en zakte middendeel, terwijl ik er gewoon op ging zitten. Bank teruggebracht, men zei jij krijgt andere bank, jouw bank wordt gerepareerd en dan krijg je bank terug. men wilde geen andere bank geven maar deze repareren. Het hout van het frame leek wel van populierenhout gemaakt en geeft geen vertrouwen. Ik wacht nu al weer 4 weken en krijg niets te horen en zit alweer sinds begin augustus zonder mijn bank. .

359 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Sep 9, 2014 om 16:02
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

De garantiegever mag kiezen voor vervanging of herstel Bron Klik HIER.

Maar wat S&S betreft, dat dit bedrijf nog klanten heeft men hun "service en klachten lijst" verwonderd mij.

Uit uw verhaal begrijp ik dat u een "leen"bank is aangeboden, klopt dit? Als dit zo is heeft u toch iets om op te zitten, of heeft u de "leen"bank geweigerd?

tenormin
door tenormin - Sep 9, 2014 om 20:01
16829 Antwoorden / 108 Vragen
0

[quote=dagdeviren.h schreef op dinsdag 9 sep 2014, 14:49]Het hout van het frame leek wel van populierenhout gemaakt

Dat is het bekende waaibomenhout. ;-) Maar zonder dollen, wat erg jammer dat u bij deze werkelijk beruchte Seats & Sofa's heeft gekocht en niet eerst Google had gebruikt: als er iets fout kan gaan is het daar wel. Maar gedane zaken nemen geen keer: ja, ze mogen repareren, dat is nu eenmaal wettelijk geregeld. Zou de vingers maar gekruist houden en hopen dat men de rugleuning wat steviger kan maken.

gerbera
door gerbera - Sep 9, 2014 om 22:18
7364 Antwoorden / 14 Vragen
0

Maar wat S&S betreft, dat dit bedrijf nog klanten heeft men hun "service en klachten lijst" verwonderd mij.
Komt omdat ze er gratis van alles bij kado doen, zoals nu een complete huishoudset.

alfatrion
door alfatrion - Sep 9, 2014 om 22:34
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Jammer dat u pas na vier weken aanklopt. De hoofdregel is dat u, als consument, een vrije keuze heeft tussen herstel en vervanging. Als u eerder had aangeklopt dan had ik u geadviseerd om schriftelijk te klagen en dan aan te geven dat u vervanging wilde.

Uw keuze moet de verkoper binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast uitvoeren. Ik zou zeggen dat een redelijke termijn vier weken is en hooguit zes. Daarna kunt u ook kiezen uit ontbinding en prijsvermindering. Ik zou nog twee weken wachten en dan schriftelijk laten weten dat u de koop ontbind. Misschien is het slim om deze brief direct aangetekend te versturen. Op die manier kunnen ze zich er niet van verschonen door aan te geven dat ze uw brief niet hebben ontvangen en de bank inmiddels is hersteld.

=mahadma schreef op dinsdag 9 sep 2014, 16:02: De garantiegever mag kiezen voor vervanging of herstel

Sorry, maar dit is onzin. De wet is op 1 mei 2003 nu juist aangepast om de bevoegdheid van de verkoper om te kiezen uit vervanging of ontbinding, wanneer de koper herstel of vervanging eisten, juist te ontnemen.

mahadma
door mahadma - Sep 9, 2014 om 22:44
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

Wat is de waarde van Consuwijzer? Is dat onzin dan? Aub. zonder ellenlange wetsteksten.

tenormin
door tenormin - Sep 9, 2014 om 23:14
16829 Antwoorden / 108 Vragen
0

[quote=alfatrion schreef op dinsdag 9 sep 2014, 22:34]Jammer dat u pas na vier weken aanklopt. De hoofdregel is dat u, als consument, een vrije keuze heeft tussen herstel en vervanging. Als u eerder had aangeklopt dan had ik u geadviseerd om schriftelijk te klagen en dan aan te geven dat u vervanging wilde.

Sorry alfatrion, de rugleuning van de bank brak na 4 weken af. Lijkt me dan moeilijk om voor de tijd te gaan klagen; wat je niet weet ga je toch niet over klagen?

zoekster
door zoekster - Sep 9, 2014 om 23:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=alfatrion schreef op dinsdag 9 sep 2014, 22:34]Jammer dat u pas na vier weken aanklopt. De hoofdregel is dat u, als consument, een vrije keuze heeft tussen herstel en vervanging. Als u eerder had aangeklopt dan had ik u geadviseerd om schriftelijk te klagen en dan aan te geven dat u vervanging wilde.


Dat is theorie, Seats en Sofas trekt zich nergens iets van aan. Ook niets van je aangetekende brief. Je moet ze echt voor de rechter slepen en tegen die tijd ben je alweer maanden verder.

alfatrion
door alfatrion - Sep 9, 2014 om 23:59
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

@mahadma:
Ik lees op de ConsuWijzer niet dat de consument in beginsel geen vrije keuze zou hebben. Wel dat er uitzonderingen zijn. Op ConsuWijzer staan fouten, maar daarmee is de site niet meteen zonder waarde.

@tenormin:
Zoals ik het bericht van TS leest ging er na 4 weken het een en ander kapot aan de bank. En daarna heeft TS nog eens 4 weken gewacht.

@zoekster:
Ik heb de indruk dat TS de koop wilt ontbinden. De eis van vervanging is daar een aanzet toe. Ze kunnen de bank dan binnen een redelijke termijn herstellen, maar als vervanging is geeist dan hebben ze alsnog niet voldaan aan hun verplichtingen. Het is meer strategie dan hoop.

19
door 1953 - Sep 10, 2014 om 02:45
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Seats & Sofa's heeft u een ondeugdelijk product, willens en wetens, verkocht en de wet zegt dat als het product binnen de 6 maanden defect raakt het als ondeugdelijk werd verkocht, de koper hoeft niets te bewijzen, dat mag verkopende partij doen.

Garantieaanspraak bij Seats en Sofa's: daar zwijg ik maar over, het spreekt voor zich.

Goedkoop is duurkoop! Met alle ellende van dien aard.

Seats & Sofa's heeft een inspanningsverplichting qua garantieaanspraak doch zet er niet de vaart der volkeren daarvoor in.

alfatrion
door alfatrion - Sep 10, 2014 om 09:53
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dat moet een resultaatsverplichting zijn.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer