Wat te doen?
Ik heb een bank gekocht bij Seats and Sofa 's voor 700 euro.
Na 4 weken brak de rugleunig af en scheurde de zijkanten en zakte middendeel, terwijl ik er gewoon op ging zitten. Bank teruggebracht, men zei jij krijgt andere bank, jouw bank wordt gerepareerd en dan krijg je bank terug. men wilde geen andere bank geven maar deze repareren. Het hout van het frame leek wel van populierenhout gemaakt en geeft geen vertrouwen. Ik wacht nu al weer 4 weken en krijg niets te horen en zit alweer sinds begin augustus zonder mijn bank. .
De garantiegever mag kiezen voor vervanging of herstel Bron Klik HIER.
Maar wat S&S betreft, dat dit bedrijf nog klanten heeft men hun "service en klachten lijst" verwonderd mij.
Uit uw verhaal begrijp ik dat u een "leen"bank is aangeboden, klopt dit? Als dit zo is heeft u toch iets om op te zitten, of heeft u de "leen"bank geweigerd?
[quote=dagdeviren.h schreef op dinsdag 9 sep 2014, 14:49]Het hout van het frame leek wel van populierenhout gemaakt
Dat is het bekende waaibomenhout. ;-) Maar zonder dollen, wat erg jammer dat u bij deze werkelijk beruchte Seats & Sofa's heeft gekocht en niet eerst Google had gebruikt: als er iets fout kan gaan is het daar wel. Maar gedane zaken nemen geen keer: ja, ze mogen repareren, dat is nu eenmaal wettelijk geregeld. Zou de vingers maar gekruist houden en hopen dat men de rugleuning wat steviger kan maken.
Maar wat S&S betreft, dat dit bedrijf nog klanten heeft men hun "service en klachten lijst" verwonderd mij.
Komt omdat ze er gratis van alles bij kado doen, zoals nu een complete huishoudset.
Jammer dat u pas na vier weken aanklopt. De hoofdregel is dat u, als consument, een vrije keuze heeft tussen herstel en vervanging. Als u eerder had aangeklopt dan had ik u geadviseerd om schriftelijk te klagen en dan aan te geven dat u vervanging wilde.
Uw keuze moet de verkoper binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast uitvoeren. Ik zou zeggen dat een redelijke termijn vier weken is en hooguit zes. Daarna kunt u ook kiezen uit ontbinding en prijsvermindering. Ik zou nog twee weken wachten en dan schriftelijk laten weten dat u de koop ontbind. Misschien is het slim om deze brief direct aangetekend te versturen. Op die manier kunnen ze zich er niet van verschonen door aan te geven dat ze uw brief niet hebben ontvangen en de bank inmiddels is hersteld.
=mahadma schreef op dinsdag 9 sep 2014, 16:02: De garantiegever mag kiezen voor vervanging of herstel
Sorry, maar dit is onzin. De wet is op 1 mei 2003 nu juist aangepast om de bevoegdheid van de verkoper om te kiezen uit vervanging of ontbinding, wanneer de koper herstel of vervanging eisten, juist te ontnemen.
[quote=alfatrion schreef op dinsdag 9 sep 2014, 22:34]Jammer dat u pas na vier weken aanklopt. De hoofdregel is dat u, als consument, een vrije keuze heeft tussen herstel en vervanging. Als u eerder had aangeklopt dan had ik u geadviseerd om schriftelijk te klagen en dan aan te geven dat u vervanging wilde.
Sorry alfatrion, de rugleuning van de bank brak na 4 weken af. Lijkt me dan moeilijk om voor de tijd te gaan klagen; wat je niet weet ga je toch niet over klagen?
[quote=alfatrion schreef op dinsdag 9 sep 2014, 22:34]Jammer dat u pas na vier weken aanklopt. De hoofdregel is dat u, als consument, een vrije keuze heeft tussen herstel en vervanging. Als u eerder had aangeklopt dan had ik u geadviseerd om schriftelijk te klagen en dan aan te geven dat u vervanging wilde.
Dat is theorie, Seats en Sofas trekt zich nergens iets van aan. Ook niets van je aangetekende brief. Je moet ze echt voor de rechter slepen en tegen die tijd ben je alweer maanden verder.
@mahadma:
Ik lees op de ConsuWijzer niet dat de consument in beginsel geen vrije keuze zou hebben. Wel dat er uitzonderingen zijn. Op ConsuWijzer staan fouten, maar daarmee is de site niet meteen zonder waarde.
@tenormin:
Zoals ik het bericht van TS leest ging er na 4 weken het een en ander kapot aan de bank. En daarna heeft TS nog eens 4 weken gewacht.
@zoekster:
Ik heb de indruk dat TS de koop wilt ontbinden. De eis van vervanging is daar een aanzet toe. Ze kunnen de bank dan binnen een redelijke termijn herstellen, maar als vervanging is geeist dan hebben ze alsnog niet voldaan aan hun verplichtingen. Het is meer strategie dan hoop.
Seats & Sofa's heeft u een ondeugdelijk product, willens en wetens, verkocht en de wet zegt dat als het product binnen de 6 maanden defect raakt het als ondeugdelijk werd verkocht, de koper hoeft niets te bewijzen, dat mag verkopende partij doen.
Garantieaanspraak bij Seats en Sofa's: daar zwijg ik maar over, het spreekt voor zich.
Goedkoop is duurkoop! Met alle ellende van dien aard.
Seats & Sofa's heeft een inspanningsverplichting qua garantieaanspraak doch zet er niet de vaart der volkeren daarvoor in.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer