ed
door edwinvdgraaf Sep 28, 2014 om 15:52
Elektronica & tv

Wat zijn de levensverwachtingen van een Philips tv 52PFL9704H/12

Dit wilde ik toch even kwijt over een garantie klacht van onze Philips televisie type 52PFL9704H/12. Op 06-12-2010 bovenstaande tv gekocht voor ruim 3000 euro, na ongeveer een maand problemen met het geluid. De HDMI poorten 1, 2 en 3 geen geluid meer en tot heden nog steeds niet, maar op poort HDM 4 wel geluid. Dus vanaf die dag poort 4 gebruik. Afgelopen weekend op HDMI poort 4 wel geluid maar beeld valt steeds weg. TV uitzetten en aanzetten zodat hebben weer 5 min. beeld. Nu lees ik op diverse forums dat dit vaker gebeurt bij deze tv. Dus sturen wij een mailtje naar Philips, die zoals ze zeggen binnen twee werkdagen reageren. Dat gebeurt met de mededeling dat de tv gemaakt kan worden voor 272 euro. Dus geven wij Philips opdracht om deze tv te maken, die op hun beurt weer zeggen dat de onderdelen besteld worden en als deze binnen zijn er contact opgenomen zal worden. En inderdaad na 1,5 week werd er contact opgenomen, met de mededeling dat de onderdelen van deze tv niet meer te leveren was. En dat we een vergelijkbare tv aangeboden zouden krijgen. Nu moeten voor een nieuwe Philips tv van 957 euro bijbetalen op een bruto bedrag van 1800 euro ? Ten eerste waarom zijn de onderdelen van deze tv niet meer te krijgen naar een kleine vier jaar en ten tweede waarom moeten wij 957 euro bijbetalen voor een vergelijkbare tv. Wat zijn de levensverwachtingen van een Philips tv, zodat er al naar 4 jaar geen onderdelen meer te krijgen zijn en wij nu voor een groot bedrag een nieuwe Philips tv moeten aanschaffen.
Dit is de zg. garantie oplossing van Philips ???

1616 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2014 om 17:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom bent u met uw klachten over die HDMI poorten niet direct naar uw leverancier gegaan?

sw
door swat1500 - Sep 28, 2014 om 21:36
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Philips maakt al jaren geen televisies meer maar laat deze produceren bij der derden en plakt daar een Philips sticker op. Als de betreffende tv niet meer geproduceerd wordt of de producent bestaat niet meer dan kunnen onderdelen een probleem worden.
Vanuit Philips gezien is het aanbod redelijk, de fabrieks garantietermijn is immers verstreken.
U refereert aan de vraag of u mag verwachten dat een tv van die prijsklasse zo kort mee gaat. Met die vraag moet u bij de leverancier zijn, tenzij u de tv in de Philipswinkel gekocht heeft.

door 1953 - Sep 29, 2014 om 01:18
3725 Antwoorden / 95 Vragen

De technologie van vandaag is morgen alweer verouderd.

De techniek schrijdt voort: 2010 toen - 2014 nu anders en goedkoper!

alfatrion
door alfatrion - Sep 29, 2014 om 10:11
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Voor televisies staat een levensverwachting van acht tot tien jaar.