@v
door @vandermeij Jan 21, 2015 om 18:12
Geldzaken & recht

Wat zijn je rechten als huurder van een vakantiewoning in deze specifieke situatie?

1 Huurder Telefoon
Vraag: Is er een aanlegplaats in het water direct grenzend aan tuin van het huis ?

2 Verhuurder (contact pers. 1) Telefoon
Antwoord: Voordat wij hier antwoord op kunnen geven, moet u eerst even boeken, onder voorbehoud van uw vraag/wens, mocht er niet kunnen worden voldaan aan uw voorwaarde (punt 1) dan kunt u altijd kosteloos annuleren.

3 Huurder Internet
Boeking gedaan op advies van met vermelding van: Onder voorbehoud van (aanlegplaats direct grenzend aan tuin)

4 Verhuurder (contact pers. 2)
Email Boekingsbevestiging echter zonder vermelding: Onder voorbehoud van (aanlegplaats direct grenzend aan tuin)

5 Verhuurder (contact pers. 3) Email
Vraag: Wat zijn de afmetingen van de boot?

6 Huurder Email
Antwoord: (afmetingen)

7 Verhuurder (contact pers. 3) Email
Antwoord op vraag onder punt 1: Boot kan bij het huis op het weiland worden geparkeerd.

8 Huurder Email
Vraag: (herhaling van oorspronkelijke vraag onder punt 1)

9 Huurder Telefoon
Wanneer er idd geen ligplaats direct aan het huis mogelijk is ), kan dus niet worden voldaan aan de boekings voorwaarde (punt 1) welke wij hebben aangegeven bij de boeking, omdat we er inmiddels geen vertrouwen meer in hebben het volgende:
wanneer u niet voor 12u vandaag een positieve bevestiging heeft dat u kunt voldoen aan onze voorwaarde willen we deze de boeking kostenloos annuleren (zoals aangegeven, zie punt 2.)

10 Verhuurder (contact pers. 4) Telefoon
Wij gaan het uitzoeken

11 Verhuurder (contact pers. 4) Email
Antwoord: Volgens de aanbieder (3e partij) is er geen ligplaats direct aan het huis mogelijk.
Een ligplaats is evt wel te huren in de buurt van het huis maar de preciese locatie van deze alternatieve ligplaatsen in de buurt kan pas over 2/3 dagen worden aangegeven.

12 Huurder Email
Bij deze annuleren wij de woning per direct (kosteloos) omdat

13 Verhuurder (contact pers. 5) Email
Antwoord: Volgens aanbieder kan de boot dichtbij huis afgemeerd worden.

14 Huurder Email
Voor de 3e x: Wij annuleren de woning per direct (kostenloos) omdat steeds niet kon worden voldaan aan de boekingsvoorwaarde en er hierdoor geen vertrouwen meer is (punt 1)

15 Verhuurder (contact pers. 6) Email
Aanbieder had tijd nodig om de eigenaar te spreken – Boot kan (nu ineens) wel direct aan het huis afgemeerd worden, dus de boeking kan niet kosteloos worden geannuleerd. (Komt niet overeen met eerder gecommuniceerde (punt 7) en later (punt 11 en 13)

16 Huurder Email
Boeking is nietig omdat er tot 3x aan toe definitief is aangegeven dat er niet kan worden voldaan aan de boekingsvoorwaarde van een ligplaats direct aan het huis maar dat er wel eventueel binnen 2/3 dagen kan worden aangegeven of en waar dat wel mogelijk is in de buurt van het huis. (, punt 11)

17 Verhuurder (contact pers. 7) Email
Boeking is 13/1 bevestigd – er is niet definitief aangegeven dat er niet kan worden voldaan aan de voorwaarde – annulering niet bevestigd door atraveo of aanbieder – dus annulering kosten a 30% conform de voorwaarden.



Tot slot:
Bij punt 2 gaat het direct al mis met een uiterst dubieus advies van verhuurder om te boeken onder voorbehoud van boot direct aan huis, om zo (wel) antwoord te kunnen krijgen op de vraag bij punt 1. Dit is onlogisch en misleiding. Waarop vervolgens meerdere keren door meerdere personen (3x !!) zeer duidelijk wordt gecommuniceerd door verhuurder dat er geen boot direct grenzend aan de tuin kan worden aangemeerd.

2343 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Jan 21, 2015 om 18:18
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

Ik mis de emailbevestiging van: 2 Verhuurder (contact pers. 1) Telefoon
Antwoord: Voordat wij hier antwoord op kunnen geven, moet u eerst even boeken, onder voorbehoud van uw vraag/wens, mocht er niet kunnen worden voldaan aan uw voorwaarde (punt 1) dan kunt u altijd kosteloos annuleren.


Dat is een belangrijke regel die nergens door de verhuurder op papier is gezet. Weet u een naam van contactpersoon 1?

valerius-2
door valerius-2 - Jan 21, 2015 om 18:47
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Zeker een persoon die iemand aan het denken wi Zetten. Op zulke referenties zou ik nooit in zee willen gaan. Zekerheid is alleen de manier om de boel te vertrouwen.

@v
door @vandermeij - Jan 21, 2015 om 18:54
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

@mahadma:
Ja de naam weten wij. Is niet op papier gezet daarom niet minder misleidend

@Onbekende gebruiker - hopetobehelping
Mails spelen zich af tussen 13/1 en 19/1
Ik ben vooral benieuwd naar goede juridische hulp (adressen) en concrete informatie over je rechten als huurder in dit geval

ho
door hopetobehelping - Jan 21, 2015 om 19:03
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste @vandermeij,

kan me helemaal voorstellen dat u van deze boeking afziet, zoals u al heeft gedaan.
In welke tijdspanne hebben de email berichten zich afgespeeld ?
U heeft onder voorbehoud geboekt.
Bij '12' heeft u uw boeking geannuleerd. Met '13' ga ik er vanuit dat dit een 'reply' is op uw annulering uit '12'. Het vervolg doet er dan niet meer toe, een 'reply' bevestigt de ontvangst van uw annulering. U heeft geannuleerd middels '12' en groot gelijk heeft u, u staat volledig in uw recht.
Begrijpelijk dat de verhuurder alsnog probeert te verhuren, maar hij heeft geen poot om op te staan.
U heeft alles in emails als ik het goed begrijp. Een bericht in de trend van 'uw vordering via de rechter zien wij met vertrouwen tegemoet' lijkt me afdoende om van deze 'bijzondere' verhuurder af te zijn.

ho
door hopetobehelping - Jan 21, 2015 om 20:08
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste @vandermeij,

u omschrijft zich als 'huurder'. Dat bent u dit geval niet en bent u ook nimmer geweest.
U heeft bij '3' een boeking onder voorbehoud gedaan. Nadat het voor u duidelijk was dat er niet aan uw voorbehoud voldaan kon worden heeft u uw boeking geannuleerd bij '12'.
Voor de duidelijkheid, het zal vast zo zijn, ik ga er vanuit dat de nummers zoals u die aangeeft bij uw vraag chronologisch kloppen (elkaar opvolgen in de tijd).
In feite heeft er nooit een daadwerkelijke boeking bestaan. De bewijzen zijn de emails waarover u beschikt (die u dus ook moet bewaren maar dat weet u vast wel).

Juridische hulp kan ik u niet bieden, maar hoop dat u iets heeft aan de volgende link: https://www.juridischloket.nl

costnix
door costnix - Jan 22, 2015 om 12:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik was al bij punt 2 afgehaakt. Zo'n verhuurder is niet te vertrouwen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer