dv
door dverlinde Aug 25, 2011 om 05:21
Geldzaken & recht

Wehkamp geld lenen

Ik heb een lening afgesloten bij wehkamp.
Ik krijg steeds melding vn hun dat ik mijn maandbedraglager kan maken (iets wat ik niet wil omdat ik dan meer rente moet betalen).

vorige week kreeg ik een email dat mijn maandbedrag omtelossen is verlaagd (met de boodschap gefeliciteerd).
Dit houd in dat ik meer ente moet betalen en langer aan de lening vastzit (iets wat ik niet wil).

Mag dit?

17329 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 25, 2011 om 07:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien stond er in de brief, dat als je niet reageerde, het maandbedrag automatisch verlaagd zou worden? Vind het in ieder geval wel erg brutaal van Wehkamp. En je hebt helemaal gelijk: zoveel mogelijk betalen, scheelt je een hoop rente.

Volgens de site kun je het maandbedrag via "Mijn Wehkamp" wijzigen; extra aflossen kan ook:

.....Je kunt altijd, zonder kosten geheel of gedeeltelijk extra aflossen. Hiermee heb je zelf grip op de kosten die je maakt om gespreid te betalen. Kijk hiervoor ook bij de balanswijzer of ga naar Mijn wehkamp.nl om aan te geven wat je maandelijks wilt betalen...........

ve
door verwijderd - Aug 25, 2011 om 08:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zij het maandbedrag verlaagd hebben, lijkt mij gewoon een marketingtruc.
Bij lagere maandlasten kan je weer meer kopen......

Mogelijk hebben zij de exorbitant hoge rente een heel klein beetje verlaagd, waardoor uw maandlasten iets zakken en u aangemoedigd wordt weer te kopen...

Ex-Haagsche Harrie

ve
door verwijderd - Aug 25, 2011 om 09:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je zo snel mogelijk van de lening af wilt (en dat snap ik heel goed), wat houdt je dan tegen om meer dan het minimum maandbedrag af te lossen? Zoveel als je maandelijks overhoudt, kun je direct naar wehkamp storten... Ben je er eerder vanaf!

(offtopic: en dan in de toekomst beter eerst sparen voor een aankoop, want zoals je zelf al ondervonden hebt, is het krediet van postorde bedrijven zo ongunstig als het maar zijn kan).

ve
door verwijderd - Aug 25, 2011 om 09:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook al is het maandbedrag ongevraagd verlaagd -ongehoord!- je kunt gewoon zelf meer betalen dan het lagere maandbedrag. Gaat wel lukken.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2011 om 22:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet wel waarom het maandbedrag verlaagd is. Bij een bepaalde leninghoogte behoort een bepaalde aflossing. Wanneer je met je lening beneden een bepaald grensbedrag komt, wordt de aflossing automatisch verlaagd. Niet alleen Wehkamp doet zo, maar ook de Otto, Neckermann, Klingel, etc. Wil je meer aflossen, moet je dit zelf overmaken. Dat is al jaren zo en daar doe je niets aan.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is precies zoals lottesanne zegt. Bij een bepaald kredietbedrag stellen zij een minimaal aflosbedrag en dat wordt telkens stapsgewijs aangepast. Daar is niets brutaals of ongehoords aan maar zijn regels die ze, zolang ze bestaan, hanteren. De ene klant vindt dat wel prettig en de andere, u dus, niet. Maar als je goed kijkt op hun betaalsite staat er altijd een bedrag wat MINIMAAL betaald moet worden en je kunt dat zelf aanpassen en b.v. met Ideal betalen. Elk gewenst bedrag met een minimum van € ...... Niets nieuws onder de zon en zeker niet iets om je druk over te maken want tenslotte bepaal je zelf hoeveel je per maand aflost.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even ter aanvulling zoals het op de site van Wehkamp staat:

Betalen via iDeal
Online betalen via je eigen bank. iDEAL wordt ondersteund door: ABN Amro, ASN Bank, Fortis, Frieslandbank, Ing, Rabobank, SNS-bank & Triodos

Je hebt een betalingsverplichting van xx euro.
Deze verplichting kun je met iDeal direct via je eigen bank betalen.
Het is ook mogelijk een ander bedrag over te maken.
Termijnbedrag xx (minimaal bedrag)
Openstaand saldo xxxx (maximaal bedrag)

Vul hier het bedrag in dat je via iDeal wilt betalen .

Bank

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ongehoord, dat Wehkamp dit doet. Maar dat is het risico als je in termijnen betaald en dan weet je ook dat je rente moet betalen.
Beter eerst sparen (klinkt ouderwets) en dan kopen.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom bij hen lenen en niet bij een bank met een "normale" rente???

Als je toch lenen wilt doe het dan zo goedkoop mogelijk zou ik zeggen, los zo gauw mogelijk deze lening af, als het kan met een lening die u ergens afsluit tegen lagere kosten!!!

ve
door verwijderd - Aug 28, 2011 om 10:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wehkamp: ouwe troep, veel te duur en veel te hoge rente!

ve
door verwijderd - Aug 29, 2011 om 08:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de eerste plaats wil ik namens wehkamp.nl excuses aanbieden voor de deze gang van zaken. Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: fritspieters@wehkamp.nl

ve
door verwijderd - Sep 4, 2011 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wehkamp, Neckermann. e.d. postorderzaken bestaan alleen maar omdat mensen op afbetaling kopen. Ik bestel heel veel online en heb hier hele goede ervaringen mee. Bestellen bij Wehkamp en Neckermann is een en al ellende. Ik wil meteen betalen, maar moet wachten op rekeningoverzicht. Voor bezorging 'savonds moet je extra betalen en vooral bij Neckermann heb je geen overzicht van aankopen, retouren e.d. Volgens mij heb ik teveel betaald, maar kan dit nergens nakijken envkrijg ook geen antwoord op mail. Waardeloos. Zij kunnen heel wat leren van Onedayfly, Ibood e.d. Que levering, aftersales en betalen. Kun je het niet ineens betalen neem een doorlopend krediet. je betaalt minder renten en kunt zelf bepalen waar je koopt en gebruik maken van leuke acties en onderhandelen. Voor mij hebben ze afgedaan.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2011 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ pinguin, er zijn ook mensen die bij postorderzaken bestellen omdat ze niet zo van winkelen houden en het prettig vinden voor een laag bedrag hun bestelling thuis gestuurd te krijgen en weer retour te kunnen doen.