mrnn
door mrnn Jan 31, 2015 om 10:16
Huishouden & energie

Welk antikalk product stinkt niet zo?

Ik heb nogal last van kalkaanslag op de kranen, de wastafel en het aanrecht. Ik heb al 3 producten geprobeerd: Witte Reus, Antikal en HG. Ze zijn alle 3 uitstekend, daar niet van, maar ze stinken zo vreselijk.

Weet iemand een goed product met een prettige geur?

Ik heb het al bij de supermarkt gevraagd, maar daar hebben ze alleen die 3.

6924 31 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 31, 2015 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik gewoon azijn. Doodrenkt een stuk keukenrol daarmee en drapeer dat om de kraan. Of smeer het aanrecht en de wastafel daarmee in.

ve
door verwijderd - Jan 31, 2015 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Huishoudazijn in een plantenspuit/spuitfles o.i.d. doen. Spuiten, even laten intrekken en met lap, borstel, papier o.i.d. schoonmaken.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2015 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, vooral Antikal vind ik persoonlijk vreselijk ruiken.
Het antikalk product van Wibra dat ik nu gebruik (paarse fles), heeft weinig geur en is niet zo onaangenaam.

En aanrader: het badkamer product van diezelfde lijn heeft een heerlijke geur :)

ve
door verwijderd - Feb 2, 2015 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb ook vele merken geprobeerd, maar de beste reiniger die goed ontkalkt, goedkoop is (1€ voor 500ml!) en een lekkere geur heeft is de Antikalk van de Wibra! je wilt nooit geen andere meer.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2015 om 15:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allen: hartelijk dank voor de antwoorden. Dat met azijn wist ik al wel, maar is nogal onhandig. En ook azijn vind ik nogal een sterke geur hebben. Maar vooral de sites van edrick3 vind ik heel interessant.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2015 om 15:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo mrnn,

Kijk eens hier.

En nog wat mogelijkheden: lees hier.

Suc6

ve
door verwijderd - Feb 2, 2015 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hou nou toch op !
Kalkaanslag op kranen ?
Dat heet gewoon watervlekken.
En die veeg je gewoon weg met een schuursponsje.
Tip van Wimmi voor de zuidelijke lezers: een schuur sponsje kun je ook in de badkamer gebruiken.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2015 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is toch nu Antikal met bloemengeur. Misschien dat eens proberen. Ik heb onlangs badkamerreiniger van het merk Perfekt gekocht (o.a. te koop bij Hoogvliet) en daarmee de voegen van mijn badkamer ingespoten. Werkt goed en ruikt fris. Als de voegen in mijn douchecabine zwart zijn geworden spuit ik die altijd in met dunne bleek (35 cent per liter bij Jumbo). Dit doe ik in een lege spuitflacon van bijvoorbeeld Glassex en laat dit een kwartier intrekken. Daarna afspuiten en klaas is Kees. Goedkoop en effectief. Ik zou dit ook wel op de tegels van de badkamer willen doen maar die kan ik niet afspuiten want dan wordt het een waterballet. De wanden van de cabine doe ik met de badkamerreiniger van Perfekt en dat werkt ook "perfect".

ve
door verwijderd - Feb 2, 2015 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien die voegen dan eens eerder een sopje geven? Of beter ventileren? Zwarte voegen is schimmel.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2015 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op zaterdag 31 jan 2015, 11:46: Gebruik gewoon azijn. Doodrenkt een stuk keukenrol daarmee en drapeer dat om de kraan. Of smeer het aanrecht en de wastafel daarmee in.

Topantwoord!

Milieuvriendelijk en het kost geen drol.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2015 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik Antikal met de regelmat van de klok.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2015 om 18:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mrnn
Met alle respect hoor,maar denk dat als u uw kranen/wastafels en aanrecht wat beter schoonhoud dan heeft u geen last van kalkaanslag en hoeft u ook niet opzoek naar een lekker geurende kalk-verwijderaar.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2015 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wimmie20

In sommige delen van het land is het water harder dan normaal. En om nu alles droog te gaan maken na gebruik?

ve
door verwijderd - Feb 2, 2015 om 18:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

komsja schreef op maandag 2 feb 2015, 18:28: Heeft niks te maken met de hardheid van het water,het heeft te maken met het feit dat men gewoon de boel wat beter schoon moet houden that,s it.

http://www.nvz.nl/internet/pages/template.php?rID=465
Schoonmaakproblemen door kalk:
De hardheid van water kan bij het schoonmaken of wassen voor verschillende problemen zorgen. Als hard water opdroogt, kan er kalkaanslag komen op het gereinigde oppervlak (denk bijvoorbeeld aan de bekende witte vlekken in wastafels).

Dit is echter allemaal off topic. De vraag van Ts is al beantwoord.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2015 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik woon in een gemeente waar het water tamelijk hard is.
En ik heb geen last van kalkaanslag.
De verchroomde kranen maak ik heel af en toe schoon met een schuursponsje.
Maar waar de gebruikers van al die anti dit of anti dat middeltjes verslaafd aan zijn : TV reclame.
Er wordt je opgedrongen dat je allerlei middeltjes moet kopen om je huis schoon te maken.
En die reclame's zijn zo doordacht dat je gewoon opgedrongen wordt ze te kopen.
Want anders ben je een viespeuk, en is je huis ongezond voor je kinderen.
Zo wordt mensen opgedrongen de produkten te kopen.
Anders ben je een slechte huisvrouw, of poetsvader.
Wees nou eens eerlijk : had u ooit antikalk gekocht als u niet werd doodgegooid met de reclame ?
Nee, want u wist niet dat het bestond !

ve
door verwijderd - Feb 2, 2015 om 19:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat bij hard water wat eerder kalkaanslag(want daar hebben we het hier over) kan voorkomen snap ik heel goed,maar als men alleen maar na het douchen een paar witte vlekken op de kraan heeft hoef je niet gelijk met een kalkreiniger aan de slag te gaan en volstaat het om dat even weg te vegen
Als we het hebben over kalk verwijderaars te gebruiken dan moet er sprake zijn van daadwerkelijke kalkaanslag op kranen en tegels en daadwerkelijke kalkaanslag krijg je niet na 1 of 2 keer douchen
waardoor je gelijk met kalkverwijderaars in de aanval moet.Gewoon wat vaker de boel schoonmaken en dan heb je geen kalkverwijderaarzut voor nodig

ve
door verwijderd - Feb 2, 2015 om 19:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Huishoudazijn bestaat ook met lavendelgeur.
Als u in het algemeen schoonmaakmiddelen onprettig vindt ruiken kunt u tijdens het schoonmaken een mondkapje o.i.d. op doen. De geuren zijn immers weg als alles weer schoongemaakt en schoongespoeld is?

ve
door verwijderd - Feb 2, 2015 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jahoor ! Alweer een zgn deskundig advies.
Een mondkapje houdt stof tegen.
Maar geen geur.
+++++++++++++++++++============

quote=aurora1 schreef op maandag 2 feb 2015, 19:08]Huishoudazijn bestaat ook met lavendelgeur.
Als u in het algemeen schoonmaakmiddelen onprettig vindt ruiken kunt u tijdens het schoonmaken een mondkapje o.i.d. op doen. De geuren zijn immers weg als alles weer schoongemaakt en schoongespoeld is?

ve
door verwijderd - Feb 2, 2015 om 21:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het dieptreurig om te lezen dat ik een enorme viespeuk zou zijn. Ik weet niet hoe vaak die persoon zelf zijn badkamer schoonmaakt, maar ik doe dat bijna dagelijks. En wat het opvolgen van allerlei reclames betreft: dan moet je die reclames natuurlijk wel eerst gezien hebben :)

In deze gemeente is het water erg hard; zelfs de waterleidingmij geeft dat toe. Ik heb deze problemen in andere gemeenten nooit gehad, vandaar dat ik met allerlei middelen die aanslag te lijf ben gegaan. Met als laatste poging die antikalk middelen (die ik na grondig speurwerk in de supermarkt gevonden heb). Die werken overigens wel heel erg goed, daar niet van, maar dat had ik al gezegd.

Ik dank u voor positieve bijdragen. De negatievelingen wens ik veel humor voor de toekomst.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2015 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nog "nooit" de kranen moeten ontkalken. Na gebruik afdrogen, meer niet!!!

ve
door verwijderd - Feb 3, 2015 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mrnn
U vind het diep treurig dat ik u een viespeuk zou vinden,maar dat zijn uw woorden.
U zegt ook dat u bijna dagelijks de boel schoonmaakt,als dat zo is dan is het onmogelijk dat u met kalkverwijderaars aan de slag moet om de kalkaanslag weg te krijgen.
De badkamer maak ik 1 keer in de week schoon,en doe dat tijdens het douchen,spuit de muren en kraan en douchekop in met een allesreinigersopje (en dat sopje spuit ik er op met een plantenspuit)
en in de tijd dat ik m,n bijtspijkertjes poets boven de wastafel kan het sopje even inwerken,en dan tijdens het douchen ga ik de muren en de kraan en de douchekop te lijf met een simpele handstoffer,en na het douchen spuit ik met de douchekop het boeltje af,en is het weer als nieuw.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2015 om 19:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij komt mijn IQ altijd langzaam op gang.
Vandaar deze late reactie.
Vraagsteller gebruikt de stinkende antikalk middellen Witte Reus, Antikal, en HG.
Ik vond het al een rare vraag.
En wat nog raarderderder is : Witte Reus maakt helemaal geen antikalk middel.
Alleen toilet reiniger.
Rare vraag.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2015 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

TS stelt een heldere vraag: Anti kalk product dat niet zo stinkt. Nu is stank een relatief begrip, maar er wordt duidelijk gezegd dat de producten uit de supermarkt niet aan de criteria voldoen.
Veel antwoorden gaan vervolgens over azijn (stinkt naar mijn bescheiden mening behoorlijk) of allerlei producten met een chemische bloemengeur. En anders omzeilen we gewoon de hele vraag door te praten over mondkapjes?!

Ik hoop dat TS in de missie geslaagd is. En dan zou ik best graag willen weten wat de oplossing is geworden.

ve
door verwijderd - Feb 4, 2015 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wimmie20
U zegt dat witte reus helemaal geen kalkreiniger maakt,dan bent u toch een ietwat abuis (of ze zijn er recent mee gestopt) maar heb bij de (jawel)de acion een spuitbus van de witte reus gekocht en daar staat duidelijk op: Witte Reus,badkamer,100% ontkalking&glans
geschikt voor kranen en douchecel.

ve
door verwijderd - Feb 4, 2015 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Komsja,
u hebt helemaal gelijk !

ve
door verwijderd - Feb 4, 2015 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1: Ik heb me vandaag zo'n flesje uit het antwoord van Edrick3 besteld. De missie niet alleen voltooid, maar waarschijnlijk ook nog geslaagd ;)

ve
door verwijderd - Feb 4, 2015 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

zipje2007 schreef op woensdag 4 feb 2015, 20:30: @tijger1: Ik heb me vandaag zo'n flesje uit het antwoord van Edrick3 besteld. De missie niet alleen voltooid, maar waarschijnlijk ook nog geslaagd ;)

Dat mag ik toch hopen. ;-)

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Feb 4, 2015 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vroeger woonde ik in een gemeente met tamelijk hard water (Dh12)
Eens per zoveel tijd zat de douchekop verstopt met kalk, dagje in de azijn weken en voila, weer als nieuw.

Maar dat waren natuurlijk ouwerwetse methodes, het moest beter, sneller maar vooral ook duurder.
Tenminste, dat probeerden de fabrikanten je wijs te maken.
Daar komt ook die "stank" vandaan, het moet snel, dat kan alleen met agressieve middelen, zwaar chemisch spul dus, want moeders en de familie moesten gelijk het resultaat kunnen zien.

Wat zijn we toch een dom volgzaam volkje geworden, de commercie met al zijn achtelijke opvattingen die alleen maar omzetverhogend werken zijn de baas geworden.
Graag bereid om vele euro s neer te leggen voor de meest milieuvervuilende produkten, terwijl azijn gebruiken een centenkwestie is en een prima schoonmaakmiddel is.

Zal ik ook iets onzinnigs zeggen? Iets net zo doms als wat de commercie altijd doet?
Het stinkt om de consumenten te waarschuwen voor het gevaar ervan.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2015 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zaterdag 31 jan 2015, 10:22: Hallo mrnn,

Kijk eens hier.

En nog wat mogelijkheden: lees hier.

Suc6

Dankjewel hoor, ik heb mijn middeltje gevonden.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2015 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allemachtig wat is het hier toch altijd een leger van belerende mensen die hier moeten reageren!

TS stelt een vraag.
Het feit dat dan een hele rits van opmerking komt over "dan moet je je badkamer vaker en beter schoonmaken", "je moet gewoon steeds alles afdrogen na gebruik" zijn dus geen antwoord op de vraag. Je kunt niet achter andermans voordeur kijken, maar jullie willen maar wat graag een oordeel vellen over andermans leven.
Bah!

Als je hier wilt reageren, doe dat dan als antwoord op de vraag van een TS, maar als je graag je oordeel over dingen wilt geven, begin dan zelf een blog of zo.

Ik hoop dat TS er uit is gekomen, zonder zich te veel druk te maken over deze groep zeurders (en dan gebruik ik een nette benaming).

ve
door verwijderd - Feb 9, 2015 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

zipje2007 schreef op zaterdag 7 feb 2015, 18:21:
edrick3 schreef op zaterdag 31 jan 2015, 10:22: Hallo mrnn,

Kijk eens hier.

En nog wat mogelijkheden: lees hier.

Suc6

Dankjewel hoor, ik heb mijn middeltje gevonden.

Mooi zo!