linden
door linden Mar 21, 2005 om 19:39
Huishouden & energie

Westie heeft vreselijke jeuk.

De Westhighland White Terrier (Westie van 2 jaar oud) van kennissen heeft vreselijke jeuk. Zijn (witte) vacht is zwart aan het worden. Hij bijt zijn poten kapot tot bloedens toe. De dierenarts kan niets meer voor hem doen. Hij is nu onder behandeling bij een homeopaat, doch daar is, zeker op korte termijn, geen baat van te verwachten. We zijn ten einde raad en hebben het zo met beestje te doen. Wie heeft hier ervaring mee? Wie kan Westie helpen?

13389 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 23, 2005 om 15:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Linden, als de dierenarts niets meer voor het arme beest kan doen, waarom dan( doormartelen ) bij een Homeopaat??fred

ve
door verwijderd - Mar 23, 2005 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hebben een westie,genaamd Cesar. Stoere naam voor een stoere hond. Wij hebben hetzelfde probleem ondervonden. Zijn op advies van de dierenspeciaalzaak overgestapt op Prins voeding. Alle problemen zijn "gelukkig"voorbij.

Ook proberen, zonde van al dat gedokter op niks af. Kost een berg geld en het beestje blijft in de problemen.

Echt doen hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ve
door verwijderd - Mar 23, 2005 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet al bijna 10 jaar wat het is een hond te hebben met regelmatige jeuk. Één beet van een vlo of i.d. en hij wordt echt helemaat "gek"van de jeuk. Niet plaatselijk maar overal.Hij wij raken er dan ook helemaal overspannen van.s'Winters gaat het,maar zodra het lente/zomer/herst seizoen er is .....berg je maar.Preventief inspuiten met zeg maar Front-line is een gok .Maar ook daarvan gaat hij krabben.Nu hebben we een kuur gekregen van de dierenarts genaamd:PREDNORAL 5 MG.5 dagen 1 maal daags daarna 14 dagen om de dag 1 x.We lopen op eieren ,maar ik moet zegen dat voor zover wij merken en zeker onze hond HET SLAAT AAN!!!.Proberen waard voor jullie Westy?De ziekte valt onder huidallergie werd mij verteld.

Lauwe douche,mentholpoeder vinden ze ook wel lekker tegen de jeuk maar is natuurlijk niet afdoende.

Homeopathie......Ja.....moet je zelf weten, maar dit is een ernstige kwaal voor het beestje en is denk ik niet iets tijdelijks.Lijkt mij toch de reguliere dierengeneeskunde meer op z'n plaats.

Ik hoop voor jouw Westy dat er iets is wat hem/haar uit de ergste jeuk mag bevrijden en daarna de klachten beheersbaar zijn.

Succes.

Vr. Groet Lil.

Vr.Groet Lil.

ve
door verwijderd - Mar 23, 2005 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

wat ontzettend zielig zeg! Mijn hond heeft ook vaak last van zijn huid. Per ongeluk ben ik achter een produkt van aloe vera (van forever livings) gekomen. dit is een spray speciaal voor dieren.

en wat denk je..... zijn huid is ervan opgeknapt, en hij jeukt zelfs niet meer. Dus zeker de moeite waard om te proberen. Je kunt op de site kijken voor meer info.

veel succes ermee!!!

ve
door verwijderd - Mar 24, 2005 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk dank voor uw reacties! Inmiddels heeft de homeopathische kliniek vastgesteld dat het gaat om een afwijkende celdeling in de huid, die in de volksmond "olifantenhuid" wordt genoemd. Westie heeft nu medicijnen en warempel hij reageert er goed op. Of dit uit- eindelijk de oplossing is zal nog moeten blijken, maar vooraleerst zijn de tekens gunstig. Dank voor uw belangstelling.

J. van der Linden

ve
door verwijderd - Mar 26, 2005 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet alleen westies hebben last van huid problemen dit kan bij alle rassen voorkomen vaak zie je dat het aan het voer ligt. Als honden trainer heb ik al vaker mensen geadviseerd om over te stappen naar ander voer. Blikvoer is vaak heel slecht voor honden dit bevat een grote hoeveelheid water en draagstoffen die niets aan de voedingswaarde toe voegen plus dat het ontstaan van tandsteen vergroot wordt, Harde brokken dus en voor honden met huidproblemen neem je dan speciaal Premium Lam rijst brokken van een goed merk, deze zijn bijna hypoallergeen en in 90% van alle huidproblemen helpt dit. De hond mag naast dit voedsel geen andere koekjes of brokjes hebben anders kan het terug komen. Als het dan nog niet over gaat kan het ook een stofwisselingsziekte zijn of een onderhuidse parasitaire besmetting, als de dieren arts jullie niet verder kan helpen zoek dan een second opinion bij een ander dierenarts of ga naar het veterinair ziekenhuis in Utrecht. Een hond op onze hondenclub heeft hier veel baat bij gehad.

Sterkte. Bert

ve
door verwijderd - Apr 17, 2005 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

zijn vacht is zwart aan het worden?

Zijn huid misschien ook?

Ik hoor net van iemand die het zelfde probleem heeft...

Zijn hond is blond en krijgt nu een zwarte kont en oren... Zijn dierenarts meld dat dit af en toe voorkomt... De hond maakt pigment aan en wordt "negertje" Dit kan enorme jeuk veroorzaken, plaatselijk maar hij kan ook helemaal verkleuren..

Een tip: als het echt niet meer gaat en niets helpt, is pretnison een optie... Mijn hond is allergisch voor vlooien en werd eenmaal gebeten... Gelijk hele kont kapot... Kreeg een pretnisonkuur van anderhalve week en de boel kon genezen... Ondertussen vergat ze de jeuk en na de genezing was er niets meer aan de hand...

Pretnison is overigens wel het laatste dat u moet proberen..

ve
door verwijderd - Oct 22, 2005 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

my beau is een vitamine supplement dat uit Nieuw Zeeland komt. Het wordt geimporteerd door dierenspeciaalzaak Westdijk in Barendrecht.

Het is een fantastisch middel dat zeer de moeite waard is om te proberen. De kans is groot dat de jeuk verdwijnt en de vacht herstelt.

Ik geef het ook, voor een andere reden,  aan mijn hond.

kijk ook op www.vitapower.co.nz

Succes!!

ve
door verwijderd - Oct 22, 2005 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een zeven maand oud probleempje.

Vladja

ve
door verwijderd - Nov 16, 2005 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

klinkt als atopie. vaak zien ze dan ook schraal(roze) rond de ogen en mond. daar zijn wel homeopathische middelen tegen maar dat duurt lang voor je er wat van merkt.je kunt efavet 1 geven maar ook teunisbloemolie is goed. mijn eigen hond had er ook last van en ik geef hem iedere week een nieuwe haring. vette vis is erg goed. ik geef hem ook gelatinaat van primeval . daar heb ik zeer goede resultaten mee behaald. is gewoon vrij verkrijgbaar.is geen medicijn maar een voedingssupplement.