an
door andre111 May 7, 2013 om 03:14
Geldzaken & recht

Wia uitkering erg laag

Ik krijg vanaf volgende maand een wia uitkering ik ben 80-100% afgekeurd. Nu heeft mijn baas niet mijn juiste gewerkte uren opgegeven. Ook kreeg ik contant betaald dus kan ik dit niet bewijzen. Hierdoor is mijn uitkering lager dan ik zou moeten krijgen. Ik ben al bezig geweest met rechtshulp echter die kunnen niets voor mij betekenen. Is er iemand die weet wat ik kan doen?

1063 4 Rapporteer

_connie_
door _connie_ - May 7, 2013 om 08:23
168 Antwoorden / 5 Vragen

U zal met bewijzen moeten komen.
Heeft u nooit loonstrookjes gekregen?

tijger1
door tijger1 - May 7, 2013 om 09:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kreeg toch elk jaar een jaaropgave? Als die niet correct was had u eerder moeten reclameren. En werd die jaaropgave gehanteerd voor de zorgtoeslag en zo? Was uw ziekengeld dan wel correct?

stacey
door stacey - May 7, 2013 om 09:59
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=andre111 schreef op dinsdag 7 mei 2013, 03:14]Ook kreeg ik contant betaald dus kan ik dit niet bewijzen.

Zwart geld nemen ze niet mee in de berekening en als het niet zwart was en op loonstrook staat maakt het niet uit Hoe het uitbetaald is.

Hoezo heeft je werkgever niet de juiste uren opgegeven ? Ze moeten alle uren/loon gegevens die geregistreerd zijn aanleveren bij UWV dus kan je er zelf weinig anders van maken.

me
door mein33 - May 7, 2013 om 11:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Heeft u over de bedragen welke contant aan u zijn betaald wel inkomstenbelasting betaald en zijn de verschuldigde sociale premie's hierover wel afgedragen.
Hievan krijgen o.a. mensen die geen betaalde arbeid meer kunnen verrichten een uitkering.
Waarschijnlijk niet, anders was dit inkomen wel meegenomen in de berekening van uw uitkering.
U kunt geen uitkering vragen / eisen over een inkomen waarover geen vaste lasten zijn betaald.
Uw voormalig werkgever heeft uiteraard alleen de reguliere inkomsten opgegeven want die contante betalingen bestaan officieel niet.
U zou hogere uitkering willen alswaar u feitelijk recht op hebt en daar zou dan de (eerlijke) premie betaler voor moeten opdraaien.
Gelukkig maar dat het zo niet werkt.