eclipse
door eclipse Jan 24, 2015 om 07:35
Computers & telefonie

Win 8 naar win 10

Hallo, Is het nu zo dat win 7 een jaar lang een gratis update naar win 10 krijgt ? en dan eventueel moet betalen ( bedrag werd niet genoemd)
Is het zo dat als je win 8 draait de update geheel gratis is ook na gebruik van een jaar ?

dus voor de uitrol van 10 even snel formattenn en met een schone schijf win 8 er even opzetten en updaten naar win 10 ? .....
Ik dacht gelezen te hebben dat je al een beta update naar 10 ken uitvoeren ??

1089 7 Rapporteer

eclipse
door eclipse - Jan 24, 2015 om 09:38
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 24 jan 2015, 09:34]Binnen één jaar (na het officieel verschijnen uiteraard) kan je een upgrade naar Windows 10 uitvoeren, die upgrade is dan gratis (vanaf Windows 7, Windows 8 of Windows 8.1). Na één jaar gaat Windows 10 geld kosten bij een upgrade, maar als je de upgrade al hebt uitgevoerd dan blijft deze gratis.

Gebruik je nog Windows XP of koop je een nieuwe computer dan zal Windows 10 ongetwijfeld niet gratis zijn om aan te schaffen.

Als je Windows Insider-account hebt, dan kan je nu ook de laatste testversie downloaden. Maar een update naar een beta is volgens mij nog niet (officieel, legaal) mogelijk.
@Diumenge, oké dankjewel zeer duidelijk...gr han

diumenge
door diumenge - Jan 24, 2015 om 09:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Binnen één jaar (na het officieel verschijnen uiteraard) kan je een upgrade naar Windows 10 uitvoeren, die upgrade is dan gratis (vanaf Windows 7, Windows 8 of Windows 8.1). Na één jaar gaat Windows 10 geld kosten bij een upgrade, maar als je de upgrade al hebt uitgevoerd dan blijft deze gratis.

Gebruik je nog Windows XP of koop je een nieuwe computer dan zal Windows 10 ongetwijfeld niet gratis zijn om aan te schaffen.

Als je Windows Insider-account hebt, dan kan je nu ook de laatste testversie downloaden. Maar een update naar een beta is volgens mij nog niet (officieel, legaal) mogelijk.

edrick3
door edrick3 - Jan 24, 2015 om 09:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo eclipse,

Ter info:

Gebruikers van Windows 8.1, Windows 7 en Windows Phone 8.1, kunnen het eerste jaar na de release van Windows 10 gratis upgraden naar de nieuwste versie. Dat heeft Microsoft woensdagavond bekendgemaakt.

De optie om gratis te upgraden geldt enkel het eerste jaar; wie daarna nog wil upgraden, zal wel moeten betalen. Hoe hoog dat bedrag zal zijn, is nog niet bekend; Microsoft heeft de prijzen van de nieuwste Windows-versie nog niet bekendgemaakt. Overigens kunnen ook Windows 8-gebruikers gratis upgraden naar Windows 10, al zullen ze daarvoor wel eerst moeten upgraden naar Windows 8.1.

Microsoft deed de gratis opwaardeermogelijkheid uit de doeken tijdens het Windows 10-event woensdagavond. Tijdens dat evenement maakte het softwarebedrijf ook bekend dat 1,7 miljoen mensen de kans hebben aangegrepen om de nieuwste Windows-versie te testen. In totaal zou een previewversie van Windows 10 3 miljoen keer getest zijn.
(Bron:tweakers.net)

Goed weekend

ph
door philip36 - Jan 24, 2015 om 10:18
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Het laatste nieuws Windows 10

http://www.computeridee.nl

door 1953 - Jan 24, 2015 om 11:23
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=philip36 schreef op zaterdag 24 jan 2015, 10:18]Het laatste nieuws Windows 10

http://www.computeridee.nl

Service, de link: Het laatste nieuws windows 10!

holpen
door holpen - Jan 24, 2015 om 12:31
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Upgraden naar een bèta-versie is overigens ten zeerste af te raden! Tenminste, als je een beetje een stabiel systeem wilt hebben.

Bèta-versies zijn testversies, bedoeld om fouten in het systeem te ontdekken en te verhelpen. Kun je prima gebruiken om zelf ook alvast mee te spelen, maar je loopt het risico dat allerlei hard- en software (nog) niet lekker samenwerkt met de nieuwe versie.

Mocht je toch met een bèta-versie willen werken, dan is het aan te bevelen deze op een aparte computer te zetten (of in een virtuele machine, eventueel als dual-boot op één pc, hoewel dat laatste ook alweer meer risico oplevert).

f.weele
door f.weele - Jan 24, 2015 om 13:43
1085 Antwoorden / 27 Vragen

klik hier voor de officiële microsoft site (engels).