door wilter Feb 13, 2013 om 10:39
Computers & telefonie

Windows aanbod per telefoon

De laatste dagen steeds een engels sprekende man die via de telefoon vragen wil stellen over windows beveiliging. Kap het gelijk af maar ze blijven bellen. De laatste keer zei ik dat hij met de plaatselijke politie belde en wat hij wilde. Direct antwoorde hij dat hij verder niets wilde. Nu de vraag, hoe kan ik dit stoppen?

2090 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 13, 2013 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan je niet stoppen tenzij je ze zodanig afbluft dat ze niet meer bellen.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2013 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo wilter,

Dit is nep.
Als ze bellen zeg je 'Momentje' en legt de hoorn neer.
Na een poosje weer even luisteren..... tuut-tuut-tuut - hoorn op de haak.
Die bellen dan niet meer.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2013 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op woensdag 13 feb 2013, 13:51: Hallo wilter,

Dit is nep.
Als ze bellen zeg je 'Momentje' en legt de hoorn neer.
Na een poosje weer even luisteren..... tuut-tuut-tuut - hoorn op de haak.
Die bellen dan niet meer.

Met vr.gr.

Ik hou hou ze gezellig aan de praat dan bellen ze echt niet meer terug. Bij mij tenminste niet.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2013 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien was uw politieverzinsel afdoende.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2013 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allen bedankt voor jullie reactie.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2013 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet reageren en verbinding direct verbreken, of niets terugzeggen is het beste. Zeg anders dat je uitsluitend nog linux gebruikt.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2013 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

gsm schreef op woensdag 13 feb 2013, 15:56: Niet reageren en verbinding direct verbreken, of niets terugzeggen is het beste.

Nee dat is het niet. Mensen die dat doen worden juist steeds teruggebeld. Ze hebben dan de bevestiging dat ze een werkend telefoonnummer te pakken hebben, dus dan blijven ze het proberen.
Ook bij niet opnemen blijven ze het proberen. Het beste is ze gewoon even flink af te poeieren.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2013 om 18:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan dit niet stoppen: het is niet verboden om een telefoonnummer te bellen....

ve
door verwijderd - Mar 22, 2013 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag 2x gebeld door Engels sprekende vrouw over zogenaamde problemen met Windows.De eerste keer gelijk afgepoeierd: "I stop this conversation" en gelijk opgehangen. De tweede keer geantwoord: "This is the second time you call me, I don't like this phonecalls". Haar erg brutale antwoord: "We don't like wat we here from your computer!" Niet meer gerageerd en direct opgehangen. Ik ben benieuwd of ik nog weer gebeld wordt.
Ik vind ze erg opdringerig en oh wee wie toch met hen in zee gaat..........

ve
door verwijderd - Mar 22, 2013 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ze zijn vandaag weer druk bezig. Ik heb gezegd dat het me niet kon schelen als mijn computer crashte, want ik had er toch verscheidene. Daar waren ze even stil vam.

ve
door verwijderd - May 31, 2014 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na lange tijd heb ik de laatste dagen wel 3 tot 6 x per dag iemand aan de telefoon die zogenaamd voor Windows belt. Ik vrees dat er verschillende nep-windows bestaan, de telefoonnummers zijn vaak verschillend, als ze zichtbaar zijn. Er was er eentje met een kengetal van Syrië !!??
Volgens mij heeft het geen zin om wat dan ook te doen of te zeggen ( ik leef me uit in van alles; stug in het nederlands blijven zeggen dat ik hem niet versta, uitschelden, smeken, ophangen) want dan belt er weer een ander. Ik heb wel eens gehoord dat je hun telefooncentrale in de war brengt wanneer je achter elkaar hekje indrukt tijdens het gesprek. Dat lijkt mij wel een optie. Weet iemand hier iets van?

ve
door verwijderd - May 31, 2014 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Koop een scheidsrechtersfluitje en blaas daar heel hard op bij de telefoon. Dan laten ze het verder wel.

ve
door verwijderd - May 31, 2014 om 20:20