fl
door flori Sep 5, 2012 om 07:03
Computers & telefonie

Winnaar van de dag via GSM bericht????

Kreeg vannacht een GSM bericht dat ik de winnaar van de dag in Nederland ben. Ik kan mijn prijs binnen 24 uur opeisen op een internetsite waar sony inverwerkt is. Maar het nummer begint met 00141.... Dat lijkt uit de USA te komen. Krijg een vaag gevoel dat hier iets niet klopt. Weet iemand hier meer over???

56315 173 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 5, 2012 om 07:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u er niet aan heeft mee gedaan, dan niets doen.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2012 om 07:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

flori schreef op woensdag 5 sep 2012, 07:03: Kreeg vannacht een GSM bericht dat ik de winnaar van de dag in Nederland ben. Ik kan mijn prijs binnen 24 uur opeisen op een internetsite waar sony inverwerkt is. Maar het nummer begint met 00141.... Dat lijkt uit de USA te komen. Krijg een vaag gevoel dat hier iets niet klopt. Weet iemand hier meer over???

Als u nergens aan mee heeft gedaan dan moet u zeker niet reageren, voor u het weet zit u vast aan een abonnement, of wordt er u veel geld afgetroggeld. Met een smoes als "geef nu uw gegevens door en win 1.000.000 euro" dan plunderen ze uw rekening of krijgt u ongewenste producten toegestuurd.

Wees ook voorzichtig met het bezoeken van de website, hier kunnen virussen op zijn geplaatst, als u dus op die website bent geweest scan uw pc dan extra met bv. Hitman Pro, deze kunt u 30 dagen gratis gebruiken en werkt als second opinion scanner ( erg handig ) of met Mbam ( of een andere scanner ).

Verwijder het sms'je en ga nergens op in, en ga ook niet meer naar de website.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2012 om 10:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo flori,

.....Krijg een vaag gevoel dat hier iets niet klopt......

Laat dat vaag maar weg.
Heb weliswaar nog niet eerder van deze truc gehoord, maar is natuurlijk zeer ongeloofwaardig.
NIET op reageren en NIET naar die website gaan.
Hier wordt gegokt op de hebberigheid van de mens.
Je gelooft toch niet (meer) in sprookjes?

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2012 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de reacties. Ik was zelf gelukkig wel zo slim om niets te ondernemen. Volgens Sony een flauwe grap en ben zeker niet de enigste er wordt actie ondernomen. . Bij deze is iedereen gewaarschuwd!!!

ve
door verwijderd - Sep 5, 2012 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alles waar u bericht van ontvangt en er een prijs in vermeld is is altijd een fake, als u er niet aan mee heeft gedaan.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2012 om 18:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

In dit soort zaken blijft het principe: als het te mooi is om waar te zijn, dan is het ook te mooi om waar te zijn!

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 00:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vandaag een zelfde sms bericht ontvangen. Vreemd omdat ik kort geleden daadwerkelijk al mijn apparatuur van sony heb aangeschaft en ik gegevens (o.a. mobiel nr.) in heb moeten vullen voor extra garantie. Het sms bericht is als volgt: Gefeliciteerd u bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.sony.nl.drgiveaway.info om uw prijs op te eisen. Je hebt 24 uur om te beweren. AFZ. +19526498762. Ga ik googlen kom ik bij sms watchdog terecht. Niet dat ik van plan ben hier op te reageren, maar het zet wel vraagtekens. Toch de vraag, is er meer info over dit smsje of de verzender ???

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 04:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Negeren die hap!

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 09:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kreeg er vanochtend ook, maar dan met de volgende tekst:

Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.apple.nl.frcontest.info om uw prijs op te eisen. Je hebt 24 uur om te beweren.

Van het telefoonnummer +17202578029

Meteen maar verwijderd...

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb vandaag een sms bericht gekregen van de afzender: +17202611677 met het volgende bericht:

"Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.apple.nl.frcontest.info om uw prijs op te eisen. Je hebt 24 uur om te beweren."

Krijgt U ook een bericht met een soortgelijke inhoud ga hier dan AUB niet op in. De site vermeld, bevat "waarschijnlijk" virus componenten die inbreuk doen op uw privacy.

Om een beeld te krijgen van de omvang van dit probleem zou ik U willen verzoeken om een reactie achter te laten op dit bericht zodat Kassa in een volgende uitzending aandacht kan besteden aan deze kwestie.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

heeroh schreef op maandag 10 sep 2012, 13:09: Ook ik heb vandaag een sms bericht gekregen van de afzender: +17202611677 met het volgende bericht:

"Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.apple.nl.frcontest.info om uw prijs op te eisen. Je hebt 24 uur om te beweren."

De website zelf is: http://www.frcontest.info

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

en ook ik kreeg ongeveer 10 minuten geleden exact hetzelfde bericht: Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnar van de dag! Ga naar http://www.apple.nl.frcontest.info om uw prijs op te eisen.Je hebt 24 uur om te beweren. Afkostig van nummer +17202611677

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op maandag 10 sep 2012, 13:14:
heeroh schreef op maandag 10 sep 2012, 13:09: Ook ik heb vandaag een sms bericht gekregen van de afzender: +17202611677 met het volgende bericht:

"Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.apple.nl.frcontest.info om uw prijs op te eisen. Je hebt 24 uur om te beweren."

De website zelf is: http://www.frcontest.info

Nee.... de website zelf is http://www.apple.nl.frcontest.info, dat staat er toch?!?

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

kassahanzo schreef op maandag 10 sep 2012, 13:47:
ikbenik schreef op maandag 10 sep 2012, 13:14:
heeroh schreef op maandag 10 sep 2012, 13:09: Ook ik heb vandaag een sms bericht gekregen van de afzender: +17202611677 met het volgende bericht:

"Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.apple.nl.frcontest.info om uw prijs op te eisen. Je hebt 24 uur om te beweren."

De website zelf is: http://www.frcontest.info

Nee.... de website zelf is http://www.apple.nl.frcontest.info, dat staat er toch?!?

De eigenlijke site is http://www.frcontest.info

wat voor ".frcontest.info" staat, subdomeinen van de site.

Als je bijvoorbeeld apple.computers.nl zou hebben, is apple het subdomein van www.computers.nl

Begrijp je het een beetje?

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp het zeker wel een beetje, maar volgens mij begrijpt u het niet

.info is het top level domein
frcontest.info is een subdomein van .info

www.frcontest.info is een subdomein van frcontest.info en
nl.frcontest.info is ook een subdomein van frcontest.info

apple.nl.frcontest.info is daar weer een subdomein van
www.apple.nl.frcontest.info is weer een subdomein van apple.nl.frcontest.info

Afhankelijk van welk subdomein wordt gevraagd (www of www.apple.nl) wordt er een andere pagina getoond. Dit kan gestuurd worden met DNS of in de webserver.

Voorbeeld:
www.vara.nl heeft andere DNS records dan omroep.vara.nl, maar type voor de gein eens 'www.vara.nl' in je browsert. En type dan eens het ipadres wat in het DNS record voor www.vara.nl staat in je browser.
All deze *.vara.nl records verwijzen naar een ipadres van de hostingprovider. De webserver van hostingprovider analyseert de volledig url die opgevraagd is en afhankelijk daarvan wordt je omgeleid (al dan niet via een reverse proxy) naar een andere webserver of je krijgt de gewenste webpagina van de server zelf.

In het kort:
www.frcontest is dus NIET de eigenlijke website van www.apple.nl.frcontest.info

Begrijpt u het een beetje?

Sorry als het te technisch is, maar wanneer mensen iets proberen uit te leggen aan leken en het is niet helemaal correct, dan wil ik altijd graag dit even rechtzetten om misverstanden in de toekomst te vermijden

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de sms ook gekregen, dat ik de winnaar van de dag was en naar apple.nl.frcontest.info moest o.i.d.. De sms heb ik gelijk verwijderd.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 19:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb vandaag, net als cisca en heero, de prijs van de dag gewonnen:

"Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.apple.nl.frcontest.info om uw prijs op te eisen. Je hebt 24 uur om te beweren."

Omdat het van apple was, dacht ik dat het wel zou kloppen. Dat ik 24 uur had om te BEWEREN had ik het er toevallig met mijn man over. Hij gaf de tip om eerst de website in google te zoeken, en zo kwam ik hier terecht...
Maar goed dat ik het niet meteen geprobeerd had!

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ook al de winnaar van de dag. Dus ook maar even melden hier...

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikke_456 schreef op maandag 10 sep 2012, 19:03: Ook ik heb vandaag, net als cisca en heero, de prijs van de dag gewonnen:

"Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.apple.nl.frcontest.info om uw prijs op te eisen. Je hebt 24 uur om te beweren."

Omdat het van apple was, dacht ik dat het wel zou kloppen.

Dat zou je denken.

Misschien dacht je wel: apple.nl. en daarachter frcontest.info.

Echter is het de website frcontest.info met als subdomeinnaam apple.nl.

Ik denk dat sommige er niets meer van begrijpen.
Toch doe ik een poging.

Stel voor: je hebt een website: www.voorbeeld.nl
Daar willen ze een apart gedeelte over bijvoorbeeld het merk apple maken.
Dan zou dat er als volgt uit kunnen zien:
www.voorbeeld.nl/apple

Maar de webdesigner kan ook maken:
apple.voorbeeld.nl Let wel: het gaat dan niet om de site van Apple, maar om de site voorbeeld.nl

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik kreeg vanmiddag om 14:30 uur een SMS van nummer 17202578029 met als tijdstip onderaan het bericht 05:30 uur. Waar komt dit vandaan?
De mededeling was eveneens "Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.apple.nl.frcontest.info om uw prijs op te eisen. Je hebt 24 uur om te beweren."
Nu ik het ergens heb kunnen melden heb ik het bericht gewist zonder uiteraard de website te bezoeken.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 19:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb die net ook gekregen!!! en ik ben ook naar de website geweest... maar die gaat door naar almaal andere sites tot je op een site komt met avatars die je kunt aanmaken ofzowiets...heb niks aangemaakt... mja heb het via me gsm gedaan
Dat zal toch geen kwaad kunnen?

afkomstig van +1-952-649-8736...

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@,

Goh, wat zijn er toch veel winnaars van de dag! ;-)
En ook nog daarop reageren!
Tjonge, als je nergens aan mee gedaan hebt kun je ook niets winnen!
Geloven we nog in sprookjes?
Ga dan naar de Efteling!

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ook een sms gekregen. Toch maar besloten er niet op in te gaan.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

goh , maar goed dat ik die sms niet vertrouwde.want als je nergens aan mee doet kun je ook niks winnen.

Hier nog een dag winnaar heb niet eens wat van apple
ik kreeg de sms van dit nummer:09526498736

eveneens van apple, zoals de voorgangers hier beschreven.

ik heb wel melding ervan gemaakt bij Aplle zelf, wellicht kunnen die ook actie obdernemen.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 21:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=sandra40 schreef op maandag 10 sep 2012, 21:35
ik heb wel melding ervan gemaakt bij Aplle zelf, wellicht kunnen die ook actie obdernemen.
Ben bang van niet.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 23:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kreeg net hetzelfde bericht om 5 voor half 12 van +1952 649-8736. Ben er niet op ingegaan, want vertrouwde het ook van geen kant

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 23:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

op het mobieltje van mijn dochter komt ie ook net binnen meteen gewist wel ff na gegoogeld als dit een officieel link van apple had geweest had ie en wel anders uit gezien met /na .nl ipv de . bv www.apple.nl/prijswinaarvandedag/

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 23:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

con153 schreef op maandag 10 sep 2012, 23:42: op het mobieltje van mijn dochter komt ie ook net binnen meteen gewist wel ff na gegoogeld als dit een officieel link van apple had geweest had ie en wel anders uit gezien met /na .nl ipv de . bv www.apple.nl/prijswinaarvandedag/

Precies. Jij hebt begrepen wat ik bedoelde.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2012 om 09:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb het sms'je met de 'apple' link gehad
gehad op 10 sep om 23:39 afkomstig van dit nummer
+17202578029

ve
door verwijderd - Sep 11, 2012 om 09:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vanmorgen ook een sms gekregen. En bij het intypen van het www adres, verscheen halverwege al een link naar Kassa. Hier meteen gekeken en ik weet genoeg! Wij hebben niet eens spullen van Apple in huis, dus hoe mijn gegevens daar nu weer terecht zijn gekomen is mij weer een groot raadsel.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2012 om 09:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb trouwens een Blackberry en er stond 1 van 6 en dat terwijl het een kort sms'je is........

ve
door verwijderd - Sep 11, 2012 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb zo'n soortgelijk smsje ontvangen.
Ik kreeg het smsje op 10-09-2012 om 14.12 uur.
Er stond in: Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.apple.nl/frcontest.info om uw prijs op te eisen. Je heb 24 uur om te beweren.
En kwam van afzender: +19526498736

ve
door verwijderd - Sep 11, 2012 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

naieveling schreef op maandag 10 sep 2012, 14:47: Ik heb de sms ook gekregen, dat ik de winnaar van de dag was en naar apple.nl.frcontest.info moest o.i.d.. De sms heb ik gelijk verwijderd.
ik heb wel gereageerd maar niks gedaan met die speletjes en zo wat kan ik nu doen dan weet u dat mischien dan kan ook niet meer op de website komen

ve
door verwijderd - Sep 11, 2012 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik kreeg ook z,n sms ik dacht ff kijken he maar ja ff wat ingevult maar niet die speletjes enzo wie weet wat ik hier nu mee moet doen ik kan niet meer op de website komen dsu ik hoop dat u weet wat ik hier aan kan doen dom dom dom he

ve
door verwijderd - Sep 11, 2012 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ook ik heb een sms ontvangen en wel net.
Van +14042000655!
Ook ik kan me melden op de apple.nl.frcontest.info om mijn zg prijs te claimen....
Omdat ik het niet vertrouwde ben ik eerst gaan googelen....
Heb het sms verwijderd, en niet op de site gekeken.
Maar ik vind het asociaal!
Kunnen jullie hier wat aan doen??

ve
door verwijderd - Sep 11, 2012 om 21:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

tinkerwill schreef op dinsdag 11 sep 2012, 21:27:
Maar ik vind het asociaal!
Kunnen jullie hier wat aan doen?

Wie bedoel je dan met "jullie" en wat had je in gedachten?

ve
door verwijderd - Sep 11, 2012 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wellicht dat kassa hier iets mee kan? Dat zou mooi zijn.....
Uitzoeken, klachten verzamelen e.d.?
Aan de tand voelen, mensen waarschuwen ...?
Zoiets?

Dus jullie is de redactie van kassa, wat ik in gedachte heb, heb ik hierboven geschreven..... Dacht eigenlijk dat dat wel duidelijk was, gezien de locatie, de vraag en de verschillende reacties.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2012 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ook een sms gekeregen gisteravond om 20.06 met het volgende nummer,+17202614429.ik was ook winnaar van de dag,vond het heel vreemd,dat ik via link van apple moest gaan

ve
door verwijderd - Sep 13, 2012 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Net als velen hier heb ook ik zojuist per sms een link gekregen naar een internetsite. Ik snap dat deze site niks te maken heeft met apple (of sony, o.i.d.), maar door het adres zo op te sturen willen ze je laten geloven dat ze wél een onderdeel zijn van deze bedrijven. daarom heb ik besloten om ze dat eens te gaan vertellen in een sms'je.

ve
door verwijderd - Sep 14, 2012 om 08:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

het wordt erg eentonig, maar ook net eenzelfde sms-je ontvangen en gelijk verwijderd; helaas geen winnaar dus........

ve
door verwijderd - Sep 16, 2012 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kreeg vandaag ook een smsje waarin stond dat ik de dagwinnaar was en een link naar:

www.apple.nlfrgiveaway.info ... begreep er niets van... maar lees nu dat velen een soorgelijk smsje hebben gekregen. Ik vraag me af hoe deze corrupte lui mijn mobiel nr. hebben gekregen?
en hoe kan ik dit nr. voor altijd blokkeren op mijn mobiel?

Hoe kunnen we ons beter wapenen tegen dit soort corruptie?

ve
door verwijderd - Sep 17, 2012 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier nog een 'winnaar van de dag'
via: http://www.apple.nl.frgiveaway.info

nummer: +1-504-344-8784, je hebt 24 uur om uw prijs te beweren.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2012 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier ook!
Vanmorgen een sms ontvangen, ben dagwinnaar....jippie.
Wist gelijk dat het nep was omdat het om een Apple produkt ging en ik anti-Apple ben en ook nooit mee doe aan prijsvragen op internet.
Vond het ook vreemd dat er in het bericht stond dat je binnen 24 uur moet reageren anders krijg je geen prijs.
Bericht dus ook maar gewist.
Vraag me wel af hoe ze aan mijn, Hi- telefoonnummer komen, die laat ik nooit ergens achter op internet.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2012 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er wordt ook geadviseerd om vooral de opgegeven website niet te bezoeken.
Maar dat lijkt me wel logisch eigenlijk.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2012 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

tinkerwill schreef op dinsdag 11 sep 2012, 22:46: Wellicht dat kassa hier iets mee kan? Dat zou mooi zijn.....
Uitzoeken, klachten verzamelen e.d.?
Aan de tand voelen, mensen waarschuwen ...?
Zoiets?

Dus jullie is de redactie van kassa, wat ik in gedachte heb, heb ik hierboven geschreven..... Dacht eigenlijk dat dat wel duidelijk was, gezien de locatie, de vraag en de verschillende reacties.

Nee, dat is niet duidelijk voor de REDACTIE.
Je zit nu gewoon op een openbaar forum.
Als je de redactie wilt berichten dan moet je even naar beneden scrollen en linksonder onder 'Algemeen' op 'Contact met Kassa' klikken.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2012 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

isguros schreef op donderdag 13 sep 2012, 21:48: daarom heb ik besloten om ze dat eens te gaan vertellen in een sms'je.

Denk je dat het hun wat uitmaakt dat jij een bericht terug stuurt?

ve
door verwijderd - Sep 17, 2012 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ook zelfde soort SMS gekregen van Apple. Ga naar http://www.apple.nl.grcontest.info. een kleine afwijking dan de berichten hierboven van Apple. ook het nummer is net anders +15043448856. Wat zou de reden zijn van deze sms'jes en hoe komen ze aan mijn nummer. En wat is dit voor vaag nummer. Iemand ideeën hierover.

ve
door verwijderd - Sep 19, 2012 om 08:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb deze sms ontvangen...

Rond 06:30uur... (lekkere tijd zeg)

Betrof het apple.nl.grcontest.info domein...

ve
door verwijderd - Sep 19, 2012 om 09:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb gisteravond hetzelfde smsje ontvangen, alleen van een ander telefoonnummer (+16314646881) en ik werd gelinkt naar ook een iets andere website (http://www.apple.nl.grcontest.info).
Vond het gelijk al vreemd, en toen ik ging googlen kwam ik gelijk bij kassa uit.

ve
door verwijderd - Sep 19, 2012 om 10:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ik heb er vanmorgen ook een gekregen. +1(786) 8382156. Ikmvond het al meteen raar, de url en het woord 'beweren'....????? Ik vraag me af hoe ze aan de nummers komen, zal toch wel random zijn denk ik, op andere sites over dit onderwerp waren er mensen bij die een geheim nummer hadden toen ze het sms'je ontvingen .

Groetjes Evelien

ve
door verwijderd - Sep 19, 2012 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

vandaag komt het nummer van 17865569534 ,ik ook een winnaar ? hahahahaha maar vind het schandalig dat dit zomaar kan

ve
door verwijderd - Sep 19, 2012 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb eenzelfde sms bericht gekregen.

Het bericht komt van het nummer +1(786)556-9534

"Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.apple.nl.grcontest.info om uw prijs op te eisen. Je hebt 24 uur om te beweren."

Die laatste zin is natuurlijk gewoon slecht nederlands en waarschijnlijk via google translate vertaald.

Slechte zaak dat zoiets kan, wat de mensen achter deze smsjes ook maar willen bewerkstelligen.

ve
door verwijderd - Sep 20, 2012 om 01:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kreeg net om 10 voor 12 ook het smsje gefeliciteerd! en werd door google meteen naar kassa gestuurd! ik vraag me alleen af... wat gebeurt er als je naar die site gaat met je mobiel? is het een soort van fishing? en wat de hel betekent het woord "beweren"in deze zin? :P

ve
door verwijderd - Sep 20, 2012 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfde verhaal hier. SMSje gekregen van het nummer : +17868382156 met hetzelfde verhaal. Het is overduidelijk een scam en waarschijnlijk een virus (trojan meest voor de hand liggend).

Wie het is wil ik wel graag weten maar is niet van belang, wat mij meer uitmaakt is hoe deze mensen aan mijn nummer zijn gekomen. Random ? Of toch niet ? Welke provider gebruiken jullie ?

ve
door verwijderd - Sep 20, 2012 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

brianf schreef op donderdag 20 sep 2012, 12:29: Zelfde verhaal hier. SMSje gekregen van het nummer : +17868382156 met hetzelfde verhaal. Het is overduidelijk een scam en waarschijnlijk een virus (trojan meest voor de hand liggend).

Wie het is wil ik wel graag weten maar is niet van belang, wat mij meer uitmaakt is hoe deze mensen aan mijn nummer zijn gekomen. Random ? Of toch niet ? Welke provider gebruiken jullie ?

Ik zit bij Telfort

ve
door verwijderd - Sep 20, 2012 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ok dan is het heel onwaarschijnlijk dat het met providers te maken heeft. Ik zit zelf bij Hi. Denk toch dat de nummers random zijn.

Ik heb even wat lookups gedaan. Deze persoon heeft (volgens whois) de domeinnaam via een third party opgezet hierdoor blijft zijn persoonlijke informatie grotendeels geheim.

ve
door verwijderd - Sep 20, 2012 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mobiele nummers zijn hoogstwaarschijnlijk verkregen via gratis apps voor smartphones zoals bijvoorbeeld whatsapp. Hoeft uiteraard niet whatsapp te zijn.

ve
door verwijderd - Sep 20, 2012 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is inderdaad wel de meest logische manier om aan nummers te komen. Ik heb de via sms verstuurde website aangegeven bij de third party domain host/eigenaar. Ik hoop op een goede afhandeling

Ik zal in ieder geval deze vraag op Kassa blijven volgen. :)

ve
door verwijderd - Sep 20, 2012 om 23:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

22:53 kreeg ik het zelfde bericht binnen; Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar (http://www.apple.nl.grgiveaway.info) om uw prijs op te eisen. Je hebt 24 uur om te beweren.

Als ik die link klik word ik door ge-linked naar (http://mooisteprijzen.nl) daar vragen ze om je gegevens in te vullen..... :(

Enig idee hoe ze 1 aan mijn geheime nummer komen (van kpn)
En 2 is het een terug komend bericht en zo ja hoe dit te blokkeren?

Groeten.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 08:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.apple.nl.grgiveaway.info om uw prijs op te eisen. Je hebt 24 uur om te beweren.

Hmmm vreemd dat ze aan iedereen zijn nummer kunnen komen en dan dit vage sms'je sturen.
Is iedereen hier wel een iPhone gebruiker of word ie random gestuurd. Anders is natuurlijk redelijk makkelijk het lek aan te wijzen.

Voor de zekerheid ook maar niet geklikt..

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 11:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

jusuf schreef op donderdag 20 sep 2012, 14:02: Mobiele nummers zijn hoogstwaarschijnlijk verkregen via gratis apps voor smartphones zoals bijvoorbeeld whatsapp. Hoeft uiteraard niet whatsapp te zijn.

Ik zit met mijn telefoon nooit op internet, en heb ook nog nooit een app gedownload. Ik vul ook nooit mijn mobiele nummer in op internet als ik iets bestel....... dus misschien komt het toch bij de providers weg?

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

sasje150 schreef op vrijdag 21 sep 2012, 11:13:
jusuf schreef op donderdag 20 sep 2012, 14:02: Mobiele nummers zijn hoogstwaarschijnlijk verkregen via gratis apps voor smartphones zoals bijvoorbeeld whatsapp. Hoeft uiteraard niet whatsapp te zijn.

Ik zit met mijn telefoon nooit op internet, en heb ook nog nooit een app gedownload. Ik vul ook nooit mijn mobiele nummer in op internet als ik iets bestel....... dus misschien komt het toch bij de providers weg?

Ik zeg ook hoogstwaarschijnlijk. Er bestaan ook apps die je hele telefoonboek kunnen inzien. Dus iemand anders heeft een app geïnstalleerd en die geeft jouw nummer door....

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb om 17:30 uur (21-09-2012) hetzelfde smsje ontvangen, alleen van een ander telefoonnummer (+16314646881) en ik werd gelinkt naar ook een iets andere website (http://www.apple.nl.grgiveaway.info).
Vond het gelijk al vreemd, en toen ik ging googlen kwam ik gelijk bij kassa uit.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

jacqueline55

ook ik heb vanacht een smsje gekregen van apple,ook ik kon binnen 24uur reageren voor de iphone,
http://www.apple.nl.grgiveaway.info.heb ook voor de zekerheid niet geklikt je wwet het maar nooit toch
vind het heel vreemd

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 20:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

jusuf schreef op vrijdag 21 sep 2012, 17:41:
sasje150 schreef op vrijdag 21 sep 2012, 11:13:
jusuf schreef op donderdag 20 sep 2012, 14:02: Mobiele nummers zijn hoogstwaarschijnlijk verkregen via gratis apps voor smartphones zoals bijvoorbeeld whatsapp. Hoeft uiteraard niet whatsapp te zijn.

Ik zit met mijn telefoon nooit op internet, en heb ook nog nooit een app gedownload. Ik vul ook nooit mijn mobiele nummer in op internet als ik iets bestel....... dus misschien komt het toch bij de providers weg?

Ik zeg ook hoogstwaarschijnlijk. Er bestaan ook apps die je hele telefoonboek kunnen inzien. Dus iemand anders heeft een app geïnstalleerd en die geeft jouw nummer door....

Ja, daar had ik nog niet aan gedacht, maar zo zou het ook gegaan kunnen zijn....

ve
door verwijderd - Sep 22, 2012 om 03:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben zojuist, om 03:01 uur, winnaar van de dag geworden.
"Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.apple.nl.grgiveaway.info om uw prijs op te eisen. Je hebt 24 uur om te beweren."
Met als afzender 't nummer +17868382465.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2012 om 07:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ook ik ontving vanmorgen een smsje met de tekst dat ik in Nederland winnaar van de dag was. Ik vertrouwde het ook niet omdat het van het nummer + 18 kwam en ik nergens aan mee heb gedaan. Heb vanmorgen direct gegoogled en toen kwam ik hier bij jullie uit. Heb de sms al verwijderd.

Ook word ik al een paar weken een paar keer per dag gebeld door een onbekend nummer. Heeft iemand van jullie dit ook gehad of heeft dit er niets mee te maken?

ve
door verwijderd - Sep 22, 2012 om 08:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze ontvangen op een geheim nummer van ministerie van defensie dat pas een week in de lucht is en nergens gebruikt. Overduidelijk dat er random nummers gegenereerd worden.

Ik zou overigens iedereen adviseren niet naar het URI adres te gaan :)

ve
door verwijderd - Sep 22, 2012 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier nog iemand die het smsje heeft gekregen. Ik ben ook een aantal keer voor het smsje gebeld door zo'n zelfde nummer en 1 keer opgenomen.
Ik zit bij kpn en kreeg dit bericht:

Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.apple.nl.grgiveaway.info om uw prijs op te eisen. Je hebt 24 uur om te beweren.

Slechte zaak dat dit kan en ja, wat nu?

ve
door verwijderd - Sep 23, 2012 om 10:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb zo'n smsje ontvangen gisterenavond!

"Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.apple.nl.grgiveaway.info om uw prijs op te eisen. Je hebt 24 uur om te beweren" nr. +18608694171

Wat ik vreemd vond was
- sowieso gewoon het krijgen van de sms.
- Dat het apple betrof, want heb zelf nooit iets van apple aangeschaft of ergens aan mee gedaan.
- Hoe komen ze dan aan mijn nummer?
- "winnaar van Nederland"... Hmmm toen ging ik beseffen dat het dus waarschijnlijk een sms vanuit het buitenland verstuurd is, anders zeg je dat niet. Bovendien, als je werkelijk iets wint dan boeit het toch ook niet of je de enigste bent of niet.. Ze proberen het dus mooier te laten klinken door iets wat er eigenlijk niet toe doet.
- Toen ik de laatste zin las (3x) wist ik zeker dat het niet door een Nederlander getypt was!

Dan blijft wel de vraag... Wat proberen ze hier te doen? Je krijgt het bericht per sms en niet per e-mail, dus wat gebeurd er als je met je telefoon naar deze website gaat want dat is blijkbaar de bedoeling. Gelukkig heb ik eerst gegoogled en kwam toen meteen bij Kassa terecht en wist gelijk dat het fout zat.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2012 om 10:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allen,

Zaterdag 22 september om 23:46 kreeg ik ook een smsje.

Het telefoonnummer +18608694171?????

Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.apple.nl.grgiveaway.info om uw prijs op te eisen. Je hebt 24 uur om te beweren.

Zo'n appart raar smsje met die tekst om dat tijdstip.
Ben gelijk internet opgegaan om te kijken of er meer over bekend is, en zie hier... Ben niet de enige.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2012 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb vandaag ook zo'n sms gekregen en heb een mobiele telefoon waar je alleen mee kan bellen.
Mijn provider is t-mobile.

Als ik op mijn pc met Internet Explorer naar de website: http://www.apple.nl.grgiveaway.info ga bestaat deze niet. Heel vreemd allemaal...

ve
door verwijderd - Sep 24, 2012 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kreeg gisteravond om 21.50 ook een sms.
Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar apple.nl.grgiveaway.info om uw prijs op te eisen. Je hebt 24 uur om te beweren. Nummer afzender: +18042484522

Gelukkig even gegoogled, ga er toch nooit op in!

ve
door verwijderd - Sep 24, 2012 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als iedereeen nu zijn ontvangen sms'jes blijft melden wordt dit het langste topic ooit.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2012 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb er ook eentje gehad, ik dacht eerst de url maar eens googlen en al gauw viel mijn droom in duigen. Dus geen gratis iPhone :( . Nu heb ik voor de grap mijn mobiele nummer maar eens in google ingevuld en dan zie ik allemaal amerikaanse websites die per land lijsten met telefoon nummers aanbieden. En ja hoor die van mij staat daar ook tussen, op sommige sites zelfs met oude grove benadering van waar ik woon. Iemand enig idee hoe ze aan die nummers komen en hoe ze weten waar ik (ongeveer) woon? Ik heb zeker nergens mijn nummer ingevuld (google niet, facebook niet, enz).

ve
door verwijderd - Sep 24, 2012 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ooit zal je ergens wel eens je nummer opgegeven hebben aan iets of iemand om je te kunnen bereiken. Vanaf dat moment kan er van alles met je nummer gebeuren. Bedrijven verkopen deze informatie gewoon door. Zo komen ze ook bij benadering aan je adres. Ook kunnen vrienden kunnen jouw nummer op hun mobiel hebben staan. Met een open Wifi verbinding en wat handige software kan je dat ook inzien.
Er zijn zat manieren waarop jouw nummer openbaar wordt.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2012 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb dit sms bericht ontvangen. Weet alleen de URL en het telefoonnummer niet meer, aangezien ik het bericht heb verwijderd. Het is volgens mij niet zozeer afhankelijk van je provider, maar op de een of andere manier zijn ze achter je telefoonnummer gekomen. Of een andere optie is om een computerprogramma willekeurige sms-jes uit te laten sturen naar willekeurige telefoonnummers. Dan maakt het ook niet meer uit of je ooit ergens je nummer hebt achtergelaten of niet.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2012 om 20:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb vandaag overdag een SMS bericht gehad van nummer +18042484522 met daarin de volgende tekst:

' Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.apple.nl.grgiveaway.info om uw prijs op te eisen. Je hebt 24 uur om te beweren.

Heb dit op mijn werk geprobeerd en werd daar doorgelinkt naar http://mooisteprijzen.nl hier mijn gegevens ingevuld, maar gaf daar telkens aan dat alle velden met een * ingevuld moesten worden, dit terwijl ik alles heb ingevuld.

Thuis nogmaals geprobeerd, maar werd hier doorgelinkt naar de website easyformula4cash.

Ik begrijp niet goed dat er zomaar de naam van apple kan worden gebruikt.

Ik blijf graag op de hoogte van mogelijke gevaren door het bezoeken van deze sites. Ik vind ook dat er voor dit soort sites gewoon zware boetes moeten worden opgelegd.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2012 om 22:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

famdavelaar schreef op maandag 24 sep 2012, 20:52:
Ik begrijp niet goed dat er zomaar de naam van apple kan worden gebruikt.

Da's niet zo lastig: de eigenaar van de domeinnaam grgiveaway.info heeft gewoon een URL verzonnen met apple.nl erin. Kan iedereen doen.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2012 om 22:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

mmiertje schreef op dinsdag 11 sep 2012, 09:19: Ik heb vanmorgen ook een sms gekregen. En bij het intypen van het www adres, verscheen halverwege al een link naar Kassa. Hier meteen gekeken en ik weet genoeg! Wij hebben niet eens spullen van Apple in huis, dus hoe mijn gegevens daar nu weer terecht zijn gekomen is mij weer een groot raadsel.

Jouw gegevens zijn ook niet bij Apple terechtgekomen maar bij een bedrijf dat misbruik maakt van de naam Apple....

ve
door verwijderd - Sep 25, 2012 om 09:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

In mijn eerdere posting had ik het duidelijk uitgelegd.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2012 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

ook ik heb gister 24-9-2012 dat smsje gehad wel veel winnaars op 1 dag

had er ook een raar gevoel bij dat ik t smsje kreeg

ve
door verwijderd - Sep 25, 2012 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sindsdien word ik ook steeds gebeld door dit nummer: +49 6339 409420.
Hebben meer mensen hier last van?

ve
door verwijderd - Sep 25, 2012 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

iris30 schreef op dinsdag 25 sep 2012, 15:36: Sindsdien word ik ook steeds gebeld door dit nummer: +49 6339 409420.
Hebben meer mensen hier last van?

Ja.
Niet opnemen: het zijn oplichters.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2012 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oke maar ik heb 1 keer opgenomen en weer opgehangen, niet slim dat weet ik maar wat zouden ze kunnen doen als je opneemt? Niet dat ik het ga doen maar ik ben benieuwd wat ze zouden kunnen doen zeg maar.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2012 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Want als ik het nummer google waardoor ik wordt gebeld kom ik bij een duitse manege/bouwmarkt uit!
Erg vreemd.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2012 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

iris30 schreef op dinsdag 25 sep 2012, 16:17: Oke maar ik heb 1 keer opgenomen en weer opgehangen, niet slim dat weet ik maar wat zouden ze kunnen doen als je opneemt?

Even een horrormuziekje starten.

Dan kunnen ze met je praten!

Horrormuziek uit.

ve
door verwijderd - Sep 28, 2012 om 09:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

ook ik kreeg dit smsje alleen via een ander nr. +1(9813)504-2015
en een andere melding: Geficiteerd! u bent in Nederland winnaar van de dag! ga naar http://www.apple.nl.hrcontest.info om u prijs op te eisen en vul de code in: 7792

blijkbaar hebben ze veel verschillende telefoonnummers en wordt de tekst steeds weer aangepast om het zo geloofwaardig mogelijk over te laten komen.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2012 om 11:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze spammer maakt gebruik van registrar domainsbyproxy.com. Zie http://info.info/whois/hrcontest.info

Stuur massaal in je beste Engels een spam melding naar abuse@domainsbyproxy.com.

Zie ook https://www.domainsbyproxy.com/policy/ShowDoc.aspx?pageid=spam_dbp&isFilter=true

Via de registrar is de enige en de juiste manier om de spammer te benaderen.

Groeten Wned.nl

ve
door verwijderd - Sep 29, 2012 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

famdavelaar schreef op maandag 24 sep 2012, 20:52: Ook ik heb vandaag overdag een SMS bericht gehad van nummer +18042484522 met daarin de volgende tekst:

' Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.apple.nl.grgiveaway.info om uw prijs op te eisen. Je hebt 24 uur om te beweren.

Heb dit op mijn werk geprobeerd en werd daar doorgelinkt naar http://mooisteprijzen.nl hier mijn gegevens ingevuld, maar gaf daar telkens aan dat alle velden met een * ingevuld moesten worden, dit terwijl ik alles heb ingevuld.

Thuis nogmaals geprobeerd, maar werd hier doorgelinkt naar de website easyformula4cash.

Ik begrijp niet goed dat er zomaar de naam van apple kan worden gebruikt.

Ik blijf graag op de hoogte van mogelijke gevaren door het bezoeken van deze sites. Ik vind ook dat er voor dit soort sites gewoon zware boetes moeten worden opgelegd.
Wel naar die site gaan [fout 1] (op je werk nota bene) en je gegevens invullen [fout 2] en vervolgens vinden dat dit soort sites zware boetes moeten worden opgelegd? Wat dacht je van een stukje eigen verantwoordelijkheid? P.s. dat met dat sterretje zal wel een truukje zijn hè? Nu hebben ze alle door jou ingevulde gegevens, maar omdat het leek alsof je niet kon verzenden ga je niet zeuren over een of andere prijs. Jij bent dus de ideale doelgroep van dit soort oplichters.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2012 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

gister ook een sms gehad van nummer +8325811085
gefeliciteerd! u bent in nederland winnaar van de dag! Ga naar
http://www.apple.nl/hrcontest.info om uw prijs op te eisen en vul de code:7891

Ik heb een telefoon waar alleen gebeld of een sms mee gestuurd kan worden.
Heb er dan ook geen internet opzitten
Ik vraag me toch af hoe ze dan aan mijn nummer komen..
Alleen familie leden ( deze hebben ook geen internet op hun mobiele telefoon) hebben mijn nummer

ve
door verwijderd - Sep 29, 2012 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat nummer hebben ze van je buren gekregen.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vanochtend ( 1-10-2012 ) ook een SMS gekregen ::

Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.apple.nl.hrcontest.info om uw prijs op te eisen en vul de code: 7891

Ik heb de kreet "winnaar van de dag" ge-googeld en kwam kwam zodoende uit bij kassa.vara.nl.
Dank voor alle waarschuwingen !

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

ook ik kreeg vannacht een sms dat ik de winnaar van de dag was, wel knap als je nergens aan mee hebt gedaan ik moest naar aple.nl.hrcontest.info, uiteraard niet gedaan.
Het telefoonnummer was 0018135042015
Goh mijn code was ook 7891

ve
door verwijderd - Oct 4, 2012 om 09:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ziet ernaar uit dat ik de winnaar van 4 oktober ben. Ik vraag me nu stiekem wel af hoeveel mensen er op 1 dag winnaar zijn en wat er precies gebeurd mocht je wel de code invoeren.

Daarnaast wil ik ook graag weten waar ze mijn nummer vandaan hebben...

ps: telefoonnummer en code waren gelijk aan eerder genoemde nummers. Hier zou toch echt iets aan gedaan moeten worden.

ve
door verwijderd - Oct 4, 2012 om 14:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag ook de sms ontvangen.

ve
door verwijderd - Oct 4, 2012 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gaan we door tot de honderdste reactie?

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb een bericht ontvangen op 5 oktober 2012

Dit was het bericht:
Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar
http://www.apple.nl.ircontest.info om uw prijs op te eisen en vul de code: 7891

Mijn vraag, hoe komt het dat dit bedrijf/persoon aan onze mobiele nummers?

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 10:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfde bericht;

Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.apple.nl.irgiveaway.info om uw prijs op te eisen en vul de code: 7891

telefoonnummer: +17738272776

Verstuurd op
5 Oktober 2012
22:49

Als iemand erachter komt wie verantwoordelijk is voor deze spam-sms hoor ik het graag. Beste is om hun telefoonnummer en adres op een of andere manier te achterhalen.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 10:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

De betreffende informatie heb ik al eerder een keer geplaatst.

permaculture schreef op zaterdag 6 okt 2012, 10:25: Zelfde bericht;

Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.apple.nl.irgiveaway.info om uw prijs op te eisen en vul de code: 7891

telefoonnummer: +17738272776

Verstuurd op
5 Oktober 2012
22:49

Als iemand erachter komt wie verantwoordelijk is voor deze spam-sms hoor ik het graag. Beste is om hun telefoonnummer en adres op een of andere manier te achterhalen.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 10:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie: http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/winnaar-van-de-dag-via-gsm-bericht/cpagina/75/?vHash=c749c73j&tx_varakassalib%5Bquote%5D=838641&tx_varakassalib%5Bref%5D=tx_varakassalib_comments&tx_varakassalib%5Btodo%5D=submit&cHash=30605bb3ceecc8db126b6c778e6b2a40

permaculture schreef op zaterdag 6 okt 2012, 10:25: Zelfde bericht;

Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.apple.nl.irgiveaway.info om uw prijs op te eisen en vul de code: 7891

telefoonnummer: +17738272776

Verstuurd op
5 Oktober 2012
22:49

Als iemand erachter komt wie verantwoordelijk is voor deze spam-sms hoor ik het graag. Beste is om hun telefoonnummer en adres op een of andere manier te achterhalen.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 10:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ontving dezelfde SMS.
Op internet gezocht (reverse number lookup): dit telefoonnummer staat geregistreerd in Chicago (VS). Diverse dienstverleners in de VS leveren tegen betaling (ca. $10,=) de naam en het adres bij het nummer. Wellicht dat Kassa dit kan oppakken? Voor 10 dollar ons probleem aanpakken? Klinkt als een goeie deal.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

wned schreef op zaterdag 6 okt 2012, 10:26: De betreffende informatie heb ik al eerder een keer geplaatst.

Als je nu reclame voor jezelf probeert te maken doe dat dan goed. Het staat zo knullig. Een hostingprovider die niet eens in staat is de URL voor zijn website correct in zijn profiel te plaatsen.
Daar werf je toch geen klanten mee!

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 01:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag om 0:49 ook een SMS ontvangen van +17738272644 met als inhoud "Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.apple.nl.krcontest.info om uw prijs op te eisen en vul de code 7891"

Het bericht is ergerlijk door het tijdstip, en de overduidelijk frauduleuze inhoud.

Whois informatie voor krcontest.info geeft verder geen details. Het is geregistreerd via Domains By Proxy, LLC. Blijkbaar speciaal om te zorgen dat de echte aanbieder zich achter dit bedrijf kan verschuilen.

Mijn telefoon geeft verder aan dat het bericht is ontvangen via berichtencentrale (Short message service center, SMSC) +12063130028. Helaas kan ik zo snel geen lijst vinden van welke netwerkaanbieder deze SMSC is, hoewel de prefix lijkt te behoren tot T-Mobile USA.

Iemand gaf aan een reverse lookup op het telefoonnummer te kunnen doen. Hoe zou dat betrouwbaar kunnen? Ik heb het dan niet over Google search, maar of er een specifieke lookup service voor E.164-nummers ("telefoonnummers") bestaat.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

macfreek schreef op zondag 7 okt 2012, 01:45: Vandaag om 0:49 ook een SMS ontvangen van +17738272644 met als inhoud "Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.apple.nl.krcontest.info om uw prijs op te eisen en vul de code 7891"

Het bericht is ergerlijk door het tijdstip, en de overduidelijk frauduleuze inhoud.

Whois informatie voor krcontest.info geeft verder geen details. Het is geregistreerd via Domains By Proxy, LLC. Blijkbaar speciaal om te zorgen dat de echte aanbieder zich achter dit bedrijf kan verschuilen.

Mijn telefoon geeft verder aan dat het bericht is ontvangen via berichtencentrale (Short message service center, SMSC) +12063130028. Helaas kan ik zo snel geen lijst vinden van welke netwerkaanbieder deze SMSC is, hoewel de prefix lijkt te behoren tot T-Mobile USA.

Iemand gaf aan een reverse lookup op het telefoonnummer te kunnen doen. Hoe zou dat betrouwbaar kunnen? Ik heb het dan niet over Google search, maar of er een specifieke lookup service voor E.164-nummers ("telefoonnummers") bestaat.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 10:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

macfreek schreef op zondag 7 okt 2012, 01:45: Vandaag om 0:49 ook een SMS ontvangen van +17738272644 met als inhoud "Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.apple.nl.krcontest.info om uw prijs op te eisen en vul de code 7891"

Het bericht is ergerlijk door het tijdstip, en de overduidelijk frauduleuze inhoud.

Whois informatie voor krcontest.info geeft verder geen details. Het is geregistreerd via Domains By Proxy, LLC. Blijkbaar speciaal om te zorgen dat de echte aanbieder zich achter dit bedrijf kan verschuilen.

Mijn telefoon geeft verder aan dat het bericht is ontvangen via berichtencentrale (Short message service center, SMSC) +12063130028. Helaas kan ik zo snel geen lijst vinden van welke netwerkaanbieder deze SMSC is, hoewel de prefix lijkt te behoren tot T-Mobile USA.

Iemand gaf aan een reverse lookup op het telefoonnummer te kunnen doen. Hoe zou dat betrouwbaar kunnen? Ik heb het dan niet over Google search, maar of er een specifieke lookup service voor E.164-nummers ("telefoonnummers") bestaat.

Wederom als iemand weet hoe je uit kan zoeken welk persoon/bedrijf deze sms spam verstuurd, hoor ik het graag. Ideaal zou zijn het adres, telefoonnummer en de naam van eigenaar te vinden en het liefst zijn prive nummer.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 11:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

permaculture schreef op zondag 7 okt 2012, 10:48:

Wederom als iemand weet hoe je uit kan zoeken welk persoon/bedrijf deze sms spam verstuurd, hoor ik het graag. Ideaal zou zijn het adres, telefoonnummer en de naam van eigenaar te vinden en het liefst zijn prive nummer.

Ga je hem bezoeken in Nigeria dan?

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 11:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op zondag 7 okt 2012, 11:05:
permaculture schreef op zondag 7 okt 2012, 10:48:

Wederom als iemand weet hoe je uit kan zoeken welk persoon/bedrijf deze sms spam verstuurd, hoor ik het graag. Ideaal zou zijn het adres, telefoonnummer en de naam van eigenaar te vinden en het liefst zijn prive nummer.

Ga je hem bezoeken in Nigeria dan?

Mister Cynical

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb net ook zo een sms gehad. ik ben zo stom geweest om wel naar de site te gaan.

de sms zei het volgende; gefeliciteerd! u bent in nederland winnaar van de dag!
ga naar http:/www.apple.nl.krcontest.info om uw prijs op te eisen en vul code ... in.

dit deed ik dus.. en werd toen doorgelinkt en moest ik me aanmelden voor een veiling site genaamd Ziinga.com. dit deed ik.. ik dacht is net zoiets als bied&geniet of vakantieveilingen.

ik kwam op een site waar je mee kon bieden en dan was je welkomsgeschenk voor 5,20 euro cash 100,-. en je raad het nooit ik won de 100,-!! (ik vertrouwde het toen al niet) toen ik dus die 5,20 moest betalen en mn gegevens moest invullen zag ik een klein regeltje.

daar stond dat de eerste 7 dagen lidmaatschap gratis zijn maar na 7 dagen betaal je per maand een bedrag van +/- 60,- voor de lidmaatschap.

ik was woest!!! ik ben steeds terug gegaan naar vorige pagina. en heb verder alleen mijn emailadres ingevuld dus zit nergens aan vast maar wat een oplichters.

dit is een vies spelletje en die mensen moeten daar is even goed op de vingers getikt worden!!

hoop dat Kassa dit doet. er zijn zo te zien genoeg mensen die dit hebben meegemaakt.

heb het bedrijf ziinga ook even een boze email gestuurd!! wat denken ze nou. er zullen genoeg mensen zijn die dat regeltje niet hebben gelezen..

nog meer verhalen van ZIINGA???

groet ilonaa

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

permaculture schreef op zondag 7 okt 2012, 11:10:
winterman schreef op zondag 7 okt 2012, 11:05:
permaculture schreef op zondag 7 okt 2012, 10:48:

Wederom als iemand weet hoe je uit kan zoeken welk persoon/bedrijf deze sms spam verstuurd, hoor ik het graag. Ideaal zou zijn het adres, telefoonnummer en de naam van eigenaar te vinden en het liefst zijn prive nummer.

Ga je hem bezoeken in Nigeria dan?

Mister Cynical

Nee gewoon realistisch. Kijk maar even naar het laatste bericht betreffende ziinga.

Ziinga is eigendom van Flamingo Interest Ltd

Hier heb je een adres
Flamingo Intervest Ltd., OMC Chambers, P.O. Box 3152, Road Town, Tortola, British Virgin Islands.

Nu weet je wie ze zijn en wat ze doen.

Doe er maar iets aan.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

jorisw schreef op donderdag 4 okt 2012, 14:45: Gaan we door tot de honderdste reactie?

OT
Op naar de 200. ;-)

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hierboven staan allemaal rreacties van september.
Ik heb vandaag 7 oktober zo'n berichtje gekregen maar van telefoonnummer +17738272776.
En na www.apple.nl. staat niet frcontest.info maar krcontest.info

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, ik heb overbodig gereageerd. Nu ik gereageerd heb zie ik dat mijn reactie onder andere reacties van 7 oktober is gekomen met zelfde telefoonnummer en ook kr.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zondag, 16:34

Ik heb zo'n SMS'je niet gekregen, moet ik mij nu zorgen gaan maken?

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

@diumenge,

OT
Jazeker ... je behoort dus niet tot de 'gelukkigen' die 'winnaar van de dag' zijn. Zeker een buitenbeentje?
Wellicht gelukkig in de liefde? ;-)

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

kassandra schreef op zondag 7 okt 2012, 16:25: Sorry, ik heb overbodig gereageerd. Nu ik gereageerd heb zie ik dat mijn reactie onder andere reacties van 7 oktober is gekomen met zelfde telefoonnummer en ook kr.

Als je onder aan de 'reacties' gekeken had, dan kun je zien dat er (nu) 8 pagina's met 'antwoorden' zijn. Je hebt dus blijkbaar de andere pagina's niet gezien en niet doorgeklikt.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 22:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgende link geeft meer inzicht in website Zinga, Flamengo en gerelateerde bedrijven, wat ze doen, i.e. penny auctions.

"Penny auctions are not considered a "game" or "lottery" and thus its considered to be legal to operate the activity from Malta without obtaining a licence from the relevant authorities in the country Flamingo operates.

http://nio-inc.com/downloads/Nio_Equivalent_15-Nov-2011.pdf

Domain: ziinga.com
Registrar: Eurodns S.A.

Registrant:
Company: Flamingo Intervest Ltd.
Name: Nikdar Masih
Address: OMC Chambers, Road Town
City: Tortola
Country: VIRGIN ISLANDS, BRITISH
Postal Code: P.O. Box 3152

De grote man is Nikdar Masih, nu op zoek naar zijn prive telefoonnummer.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 22:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zondag 7 okt 2012, 17:15:
OT
Jazeker ... je behoort dus niet tot de 'gelukkigen' die 'winnaar van de dag' zijn. Zeker een buitenbeentje?
Wellicht gelukkig in de liefde? ;-)

@@,

Hallo, het wordt hier steeds meer een Discussie!
Is allemaal OT.
Laten we daar nu mee ophouden.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

permaculture schreef op zondag 7 okt 2012, 22:29:
De grote man is Nikdar Masih, nu op zoek naar zijn prive telefoonnummer.

Niet zo moeilijk. Naam invoeren in Google en bingo!

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 23:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Profiel:

Mogelijke foto van eigenaar Nikdar Masih op onderstaande link

https://pipl.com/search/?fn=Masih&ln=Nikdar&savef=1&floc=dk%7Cnone%7Cnone&aloc=&in=10

Actief in Dubai en Denemarken,
Bedrijf Flamego is in bezit van Contaza Holdings Ltd., Siva Holdings Ltd. en Viva Holdings Ld en is overgenomen door een video surveillence/security bedrijf NIO.
Auction Management in Malta doet Zinga's operations en dat wordt gerund door Micheal J. Zammit.

Nog steeds op zoek naar prive adres en tel.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 23:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Had je dit al gezien?

Het plaatsen van namen en/of persoonlijke informatie van derden (zoals privé- en/of emailadressen, namen, telefoonnummers) is niet toegestaan.
Persoonlijke gegevens geplaatst in Vraag & Beantwoord, zoals telefoonnumers of (e-mail)adressen worden zoveel mogelijk van de site geweerd o.m. omwille van de privacybescherming.

Dat geldt zelfs voor mogelijke oplichters.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2012 om 08:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb wel gereageert en ben naar de site gegaan en heb het 4-cijferige nummer ingetoetst, wat kan er dus nu gaan gebeuren??

ve
door verwijderd - Oct 8, 2012 om 09:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op zondag 7 okt 2012, 23:39: Had je dit al gezien?

Het plaatsen van namen en/of persoonlijke informatie van derden (zoals privé- en/of emailadressen, namen, telefoonnummers) is niet toegestaan.
Persoonlijke gegevens geplaatst in Vraag & Beantwoord, zoals telefoonnumers of (e-mail)adressen worden zoveel mogelijk van de site geweerd o.m. omwille van de privacybescherming.

Dat geldt zelfs voor mogelijke oplichters.

Dus niet even googlen.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2012 om 10:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

carlavpeet schreef op maandag 8 okt 2012, 08:30: Ik heb wel gereageert en ben naar de site gegaan en heb het 4-cijferige nummer ingetoetst, wat kan er dus nu gaan gebeuren??

Hangt af van wat je nog meer hebt ingevuld en eventuele malware die de site kan bevatten.

permaculture schreef op maandag 8 okt 2012, 09:11:
winterman schreef op zondag 7 okt 2012, 23:39: Had je dit al gezien?

Het plaatsen van namen en/of persoonlijke informatie van derden (zoals privé- en/of emailadressen, namen, telefoonnummers) is niet toegestaan.
Persoonlijke gegevens geplaatst in Vraag & Beantwoord, zoals telefoonnumers of (e-mail)adressen worden zoveel mogelijk van de site geweerd o.m. omwille van de privacybescherming.

Dat geldt zelfs voor mogelijke oplichters.

Dus niet even googlen.

Jawel hoor, je kan het alleen niet hier neerzetten.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2012 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

permaculture schreef op maandag 8 okt 2012, 09:11:
winterman schreef op zondag 7 okt 2012, 23:39: Had je dit al gezien?

Het plaatsen van namen en/of persoonlijke informatie van derden (zoals privé- en/of emailadressen, namen, telefoonnummers) is niet toegestaan.
Persoonlijke gegevens geplaatst in Vraag & Beantwoord, zoals telefoonnumers of (e-mail)adressen worden zoveel mogelijk van de site geweerd o.m. omwille van de privacybescherming.

Dat geldt zelfs voor mogelijke oplichters.

Dus niet even googlen.

Zie ook http://blog.iusmentis.com/2012/09/25/mag-je-details-van-oplichters-publiceren/

Googlen kàn wel, maar met publiceren zou ik voorzichtiger zijn. Hou er rekening mee dat er op Internet héél veel foute informatie staat. Ik hoor natuurlijk ook graag van anderen wie er achter deze spamruns zit, maar ik heb helemaal niets aan niet-verifieerbare informatie. Dus mocht je iets tegenkomen, dan graag in de vorm "de spamrun verwees op die-en-die dag naar die-en-die website, de whois informatie van whois.arin.net (oid) wees op die-en-die dag naar dit bedrijf. Zonder achtergrond informatie heb ik weinig aan een persoonsnaam, al was het alleen al omdat er meer hondjes zijn die Fikkie heten.

Freek

ve
door verwijderd - Oct 9, 2012 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

flori schreef op woensdag 5 sep 2012, 07:03: Kreeg vannacht een GSM bericht dat ik de winnaar van de dag in Nederland ben. Ik kan mijn prijs binnen 24 uur opeisen op een internetsite waar sony inverwerkt is. Maar het nummer begint met 00141.... Dat lijkt uit de USA te komen. Krijg een vaag gevoel dat hier iets niet klopt. Weet iemand hier meer over???

ve
door verwijderd - Oct 9, 2012 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

bibicooker schreef op dinsdag 9 okt 2012, 14:33:
flori schreef op woensdag 5 sep 2012, 07:03: Kreeg vannacht een GSM bericht dat ik de winnaar van de dag in Nederland ben. Ik kan mijn prijs binnen 24 uur opeisen op een internetsite waar sony inverwerkt is. Maar het nummer begint met 00141.... Dat lijkt uit de USA te komen. Krijg een vaag gevoel dat hier iets niet klopt. Weet iemand hier meer over???

?????

Welkom op de site.
Als je wilt reageren kun je fat in het veld 'Reageren' onder aan de vraag of gegeven antwoorden doen.
Als je eerst ergens op 'quote' klikt (hoeft niet) dan moet je je cursor aan het eind van de quote plaatsen en even op Enter drukken.
Daarna kun je je eigen reactie er onder typen.
Als je klaar bent klik je onder dit antwoordveld op Reageren.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Oct 10, 2012 om 00:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb deze mail van "Apple" ontvangen.

Ik heb wel gisteren bij mobiele nummer gebruikt bij Google om een account te verifiëren. Jullie ook?

ve
door verwijderd - Oct 10, 2012 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zo juist ook een SMS van deze lui gehad, vreemd want het nummer is aangemeld bij het bel mij-niet-register. Dat register kan dus omzeild door van uit het buitenland te bellen/SMS'en. Achteraf hebben we al langer last van ze, onze I.E. geeft bij het aanklikken van sommige links plotseling een pop-up welke verdacht veel lijkt op het inlog scherm van URL uit het ontvangen SMS'je.
We kunnen in elk geval spreken van spam maar mogelijk ook van Phissing. Immers je wordt onder valse voorwendselen (ik verwachte geen veilingsite) naar een site gelokt om daar je persoonlijke- en financiële gegevens te laten registreren. Vervolgens wordt er zonder verdere kennisgeving (b.v. bevestigingsmailtje bij het aangaan van een contract) "zomaar" (de voorwaarden zijn weggestopt onderaan de pagina en verder wordt nergens duidelijk vermeld dat je eerst een abonnement aangaat) abonnementsgeld geïncasseerd (zonder de abonnementhouder hiervan op de hoogte te stellen, waardoor men maanden kan doorgaan voordat de gedupeerde iets verneemt).
Phissing sites kun je rapporteren in Firefox onder menu Help, Webvervalsing rapporteren.... (I.E. heeft volgens mij een vergelijkbare optie). Indien het dan om malafide site gaat zet google deze naar onderzoek op zwart en kunnen anderen daar niet meer de dupe van worden.

ve
door verwijderd - Oct 10, 2012 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

h2s schreef op woensdag 10 okt 2012, 12:37: Ik heb zo juist ook een SMS van deze lui gehad, vreemd want het nummer is aangemeld bij het bel mij-niet-register. Dat register kan dus omzeild door van uit het buitenland te bellen/SMS'en. .

Of door het gewoon niet te raadplegen.

Ik zou mijn computer maar even scannen op malware.

ve
door verwijderd - Oct 10, 2012 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op woensdag 10 okt 2012, 12:48:
h2s schreef op woensdag 10 okt 2012, 12:37: Ik heb zo juist ook een SMS van deze lui gehad, vreemd want het nummer is aangemeld bij het bel mij-niet-register. Dat register kan dus omzeild door van uit het buitenland te bellen/SMS'en. .

Of door het gewoon niet te raadplegen.

Ik zou mijn computer maar even scannen op malware.

Doen geregeld maar deze vindt helaas niets

ve
door verwijderd - Oct 10, 2012 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op woensdag 10 okt 2012, 12:48:
h2s schreef op woensdag 10 okt 2012, 12:37: Ik heb zo juist ook een SMS van deze lui gehad, vreemd want het nummer is aangemeld bij het bel mij-niet-register. Dat register kan dus omzeild door van uit het buitenland te bellen/SMS'en. .

Of door het gewoon niet te raadplegen.

Ik zou mijn computer maar even scannen op malware.

Was even te snel, indien een bedrijf die in Nederland is gevestigd het bel-mij-niet register niet raadpleegt, kun je dit melden bij de OPTA. Met dit soort overtredingen krijgt men te maken met de categorie economische delicten m.a.w. staan flinke boetes op. Met sms spam van uit het buitenland kan men niets doen.

ve
door verwijderd - Oct 10, 2012 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou ik ook nog maar even een andere scanner pproberen, want die pop-ups horen niet.

ve
door verwijderd - Oct 10, 2012 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

h2s schreef op woensdag 10 okt 2012, 13:04:
Was even te snel, indien een bedrijf die in Nederland is gevestigd het bel-mij-niet register niet raadpleegt, kun je dit melden bij de OPTA. Met dit soort overtredingen krijgt men te maken met de categorie economische delicten m.a.w. staan flinke boetes op. Met sms spam van uit het buitenland kan men niets doen.

Volgens mij snap jij het niet helemaal. Het zijn oplichters. Denk je dat die zich druk maken om bel me niet registers en de Opta??? Of dat die zich in Nederland vestigen, zodat er een pakkans is?

ve
door verwijderd - Oct 10, 2012 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op woensdag 10 okt 2012, 13:22:
h2s schreef op woensdag 10 okt 2012, 13:04:
Was even te snel, indien een bedrijf die in Nederland is gevestigd het bel-mij-niet register niet raadpleegt, kun je dit melden bij de OPTA. Met dit soort overtredingen krijgt men te maken met de categorie economische delicten m.a.w. staan flinke boetes op. Met sms spam van uit het buitenland kan men niets doen.

Volgens mij snap jij het niet helemaal. Het zijn oplichters. Denk je dat die zich druk maken om bel me niet registers en de Opta??? Of dat die zich in Nederland vestigen, zodat er een pakkans is?

ve
door verwijderd - Oct 10, 2012 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op woensdag 10 okt 2012, 13:22:
h2s schreef op woensdag 10 okt 2012, 13:04:
Was even te snel, indien een bedrijf die in Nederland is gevestigd het bel-mij-niet register niet raadpleegt, kun je dit melden bij de OPTA. Met dit soort overtredingen krijgt men te maken met de categorie economische delicten m.a.w. staan flinke boetes op. Met sms spam van uit het buitenland kan men niets doen.

Volgens mij snap jij het niet helemaal. Het zijn oplichters. Denk je dat die zich druk maken om bel me niet registers en de Opta??? Of dat die zich in Nederland vestigen, zodat er een pakkans is?

Natuurlijk snap ik het, daarom heb ik ook in de eerste reactie ook alleen over uit het buitenland bellen gehad over het straffeloos te omzeilen van het register en natuurlijk staan ook de servers niet op Nederlands grondgebied anders kon de overheid er gelijk de stekker er uit trekken.
Om oplichters het iets moeilijker te maken en om te zorgen dat het wat meer moeite kost, moet je er voor te zorgen dat malafide sites op zwart gaan. Dit kun je niet zelf, tenzij je een hacker bent (en dan is het nog riskant), en moet je laaten doen, door te rapporteren aan google ea. Hoe meer we rapporteren des te groter de kans is dat de malafide URL's uit de lucht worden gehaald en spammen/phissing minder lucratief wordt. Geloof me, we staan maar aan het begin van hoop ellende wat spammen en vooral phissing betreft.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 06:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vandaag ook zo'n smsje gekregen ik ben zo stom geweest om er op te reageren.Ik heb alleen de code ingevuld en verder niks het zat me al een beetje dwars.Nu is mijn vraag dus of ik dit ook beter niet had kunnen doen. En zat ik dan ook fout?

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 11:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste kimmkawall,

Ik heb zelf zo'n vraag ook gesteld, maar krijg er niet echt antwoord op!!!
Zelf heb ik ook de code ingevult en hem wél weggestuurt, weet nu niet wat er kan gaan gebeuren....

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je krijgt er 'niet echt antwoord' op, omdat niemand precies weet wat er gebeurt als je wel de code invult en opstuurt. Jullie zijn straks ervaringsdeskundigen.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

carlavpeet schreef op donderdag 11 okt 2012, 11:16: Beste kimmkawall,

Ik heb zelf zo'n vraag ook gesteld, maar krijg er niet echt antwoord op!!!
Zelf heb ik ook de code ingevult en hem wél weggestuurt, weet nu niet wat er kan gaan gebeuren....

Heb je de site gecheckt op kleine letters? Grote kans dat je je hebt aangemeld voor een betaalde sms dienst. Die rekent inschrijfkosten, kosten voor je verzonden bericht en kosten voor berichten die zij sturen.

Kreeg de sms ook en was gelijk geintrigeerd door wat oplichters nu weer bedacht hebben. Ik kwam op dit artikel terecht: http://www.macworld.co.uk/ipad-iphone/news/?newsid=3375014

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vanmorgen wel meteen telefonische betalingen geblokkeerd dus dan ga ik nu een mail sturen in de hoop dat ik er van af ben

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

h2s schreef op woensdag 10 okt 2012, 14:15:
Natuurlijk snap ik het, daarom heb ik ook in de eerste reactie ook alleen over uit het buitenland bellen gehad over het straffeloos te omzeilen van het register en natuurlijk staan ook de servers niet op Nederlands grondgebied anders kon de overheid er gelijk de stekker er uit trekken.
Om oplichters het iets moeilijker te maken en om te zorgen dat het wat meer moeite kost, moet je er voor te zorgen dat malafide sites op zwart gaan. Dit kun je niet zelf, tenzij je een hacker bent (en dan is het nog riskant), en moet je laaten doen, door te rapporteren aan google ea. Hoe meer we rapporteren des te groter de kans is dat de malafide URL's uit de lucht worden gehaald en spammen/phissing minder lucratief wordt. Geloof me, we staan maar aan het begin van hoop ellende wat spammen en vooral phissing betreft.

Niet dus. De overheid kan niet zomaar even een server uit de lucht halen. Los daarvan bestaat er ook nog zo iets als bewijslast.
Die sites zullen nooit op zwart gaan en url's worden niet uit de lucht gehaald. Rapporteren aan Google is al helemaal nutteloos. Google is een zoekmachine, meer niet. Omdat jij er nu achter komt staan we niet aan het begin. Het is al jaren aan de gang en het zal nooit ophouden.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfde verhaal, eerst op internet gekeken, duidelijk geen apple verhaal maar rotzooi site. we kunnen ons netwerk en tel.nr's niet beschermen, oppassen dus.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2012 om 10:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.apple.nl.krcontest.info om uw prijs op te eisen en vul de code 7891"

dit bericht gekregen vanochtend van +19044850904

Eerst op internet het bericht opgezocht en toen kwam ik op deze site! Sms bericht meteen verwijdert

ve
door verwijderd - Oct 12, 2012 om 11:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelfs exact dezelfde code gekregen, 7891.

Maar wat ik vooral zou willen weten: is dit omdat mijn nummer ergens bekend is, of wordt gewoon naar alle mogelijke nummers iets gestuurd?

ve
door verwijderd - Oct 12, 2012 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

megafan schreef op vrijdag 12 okt 2012, 11:30: Ik heb zelfs exact dezelfde code gekregen, 7891.

Maar wat ik vooral zou willen weten: is dit omdat mijn nummer ergens bekend is, of wordt gewoon naar alle mogelijke nummers iets gestuurd?

Lees het hele draadje eens door zou ik zeggen.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2012 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb vandaag een sms bericht gekregen van de afzender: +14075802061 met het volgende bericht:

"Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.apple.nl.mrcontest.info om uw prijs op te eisen en vul de code: 7891.

De afzender heeft nu een ander telefoonnummer!! In het bericht is aangepast, nl.mrcontest en toegevoegd, het invullen van een code.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2012 om 22:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om een beeld te krijgen van de omvang van dit probleem zou ik U willen verzoeken om een reactie achter te laten op dit bericht zodat Kassa in een volgende uitzending aandacht kan besteden aan deze kwestie.

Ook mijn partner kreeg een sms met het berichtje van dagwinnaar... ik vertrouwde het niet en dus eerst even gaan zoeken. Bij deze mijn melding.
Het telefoonnummer wat gebruikt werd was +14075802324
en de site waar ik naar toe moest was: http://www.apple.nl.Irgiveaway.info

Ik vertrouwde het terrecht niet en mijn partner heeft inmiddels de sms verwijdert.

ve
door verwijderd - Oct 13, 2012 om 08:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

ook ik heb het smsje gekregen en helaas ben ik zo dom geweest om wel naar die site te gaan (had laatst ergens meegedaan om een iphone 5 te winnen weet alleen niet meer waar)en heb de code ingevoert en ben doorgestuurd naar ziinga.com

me daar geregistreerd en mijn naam en adres en telefoonnummer ingevoert
ik bleek een ipod shuffle 2g gewonnen te hebben
maar toen ik zag dat ik verzendkosten moest betalen had ik zoiets van nee dat doe ik niet en toen ik verder keek moest je je creditcard gegevens invoerenn nou deze heb ik niet en bankgegevens heb ik zowie zo niet ingevoert

meteen een mail gestuurd naar ziinga wat er was gebeurt en zij zeiden dat dit een veel voorkomend probleem was waar hun niks mee te maken hebben

ze hebben mijn account ook gedeactiveerd

nou hoop ik maar dat ik geen problemen ga krijgen

ve
door verwijderd - Oct 14, 2012 om 09:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ontving vandaag hetzelfde bericht: Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.apple.nl.mrcontest.info om uw prijs op te eisen en vul de code : 7891

Niet gedaan, maar wat gebeurt er als je het wel doet?

ve
door verwijderd - Oct 14, 2012 om 10:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

vanmij schreef op zondag 14 okt 2012, 09:30: Ontving vandaag hetzelfde bericht: Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.apple.nl.mrcontest.info om uw prijs op te eisen en vul de code : 7891

Niet gedaan, maar wat gebeurt er als je het wel doet?

Dan kom je uit op www.ziinga.com, dit is een soort van veilingsite waar je een lidmaatschap aangaat.

Dit is de url van de site waar je terechtkomt na het invullen van de code:
http://www.ziinga.com/partner/cpatank-97-nl/index.html?rt=1

Zolang je daar niets invult, is er niks aan de hand.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Oct 14, 2012 om 10:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is de NL versie: www.ziinga.com/nl

ve
door verwijderd - Oct 14, 2012 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben een winnaar.

Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! ga naar http://www.apple.nl.mrcontest.info om uw prijs op te eisen en vul de code: 7891
14 oktober 2012 1.50
van +15048643426

Een ander telefoonnummer dus als dat ik heb gezien bij de andere 'winnaars'
Ik heb het sms bericht nu verwijderd en er niets mee gedaan.
Raar bericht, nog nooit zoiets gekregen. Hoop het ook niet meer te krijgen. Troep.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2012 om 20:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook hier het hetzelfde bericht:

Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! ga naar http://www.apple.nl.mrcontest.info om uw prijs op te eisen en vul de code: 7891
14 oktober 2012 om 19,56 uur
van +15048643426

Uiteraard hier niks mee gedaan. Maar hoe komt deze flauwekul bij mij terecht?
Ik registreer me nooit bij mij vreemde site's enz.
Erg vreemd hoppelijk komt hier meer info over.

Gr Bas

ve
door verwijderd - Oct 15, 2012 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb 11 oktober het zelfde bericht ontvangen:

Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! ga naar http://www.apple.nl.lrgiveaway.info om uw prijs op te eisen en vul de code: 7891
11 Oktober 2012 om 20:36
van +14075802324

Vraag me ook af hoe ze aan mijn nummer zijn gekomen :S

ve
door verwijderd - Oct 15, 2012 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo allemaal,
Daarnet kreeg ik m ook:
Gefeliciteerd! U bent in Nederland de winaar van de dag!

Ga naar http://www.apple.nl.mrcontest.info om uw prijs op te eisen en vul de code 7891

van +14075802061

voor de stapel...
Groetjes Barbara

ve
door verwijderd - Oct 15, 2012 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kreeg vandaag om 15:19u ook zo'n bericht binnen van +1 (504) 864-3439:
'Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.apple.nl.mrgiveaway.info om uw prijs op te eisen en vul de code: 3482'

Dat doe ik uiteraard niet, maar meld het hier om de lijst met meldingen zo lang mogelijk te maken!

ve
door verwijderd - Oct 15, 2012 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om 15:26 uur ontving ik hetzelfde bericht als sjuudje.

Als je het bericht goed doorleest ontdek je een taalfout, nl.: vul de code 3482. Bij een gerenomeerd bedrijf als Apple wordt er gelet op taalfouten bij het versturen van o.a.: berichten.

Degene die hierachter zitten zijn waarschijnlijk uit op het overnemen van jouw computer of op het plunderen van jouw bankrekening.

ve
door verwijderd - Oct 15, 2012 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nieuws!

Ik heb geen SMS ontvangen!

Goed hè?

ve
door verwijderd - Oct 15, 2012 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op maandag 15 okt 2012, 16:27: Ik heb nieuws!

Ik heb geen SMS ontvangen!

Goed hè?

Je hebt ook geen garantie dat je hem zal krijgen. Geen garantie is precies in jouw straatje lijkt mij. Je weet wat te doen.

ve
door verwijderd - Oct 15, 2012 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op maandag 15 okt 2012, 16:28:
ikbenik schreef op maandag 15 okt 2012, 16:27: Ik heb nieuws!

Ik heb geen SMS ontvangen!

Goed hè?

Je hebt ook geen garantie dat je hem zal krijgen.

Klopt.

winterman schreef op maandag 15 okt 2012, 16:28: Geen garantie is precies in jouw straatje lijkt mij. Je weet wat te doen.

En dat slaat werkelijk nergens op.

ve
door verwijderd - Oct 16, 2012 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik kreeg er vandaag 1 dit was t bericht:

Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.sony.nl.mrgiveaway.info om uw prijs op te eisen en vul de code: 3482

Afzender: +1 (602) 810-5827

ve
door verwijderd - Oct 26, 2012 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u nergens aan mee heeft gedaan dan moet u zeker niet reageren, voor u het weet zit u vast aan een abonnement, of wordt er u veel geld afgetroggeld. Met een smoes als "geef nu uw gegevens door en win 1.000.000 euro" dan plunderen ze uw rekening of krijgt u ongewenste producten toegestuurd.

Wees ook voorzichtig met het bezoeken van de website, hier kunnen virussen op zijn geplaatst, als u dus op die website bent geweest scan uw pc dan extra met bv. Hitman Pro, deze kunt u 30 dagen gratis gebruiken en werkt als second opinion scanner ( erg handig ) of met Mbam ( of een andere scanner ).

Verwijder het sms'je en ga nergens op in, en ga ook niet meer naar de website.

Dat deze methode via e-mail wordt toegepast wist ik al wel, maar via sms had ik nog niet gehoord. De meest gebruikte e-mail is, dat ze schrijven dat ze een erfenis hebben gekregen van enkele miljoenen, en dat hun bankrekening is geblokkeerd, of ze dit op jouw bankrekening mogen storten, nadat jij je gegevens hebt gegeven. Meestal komen deze mails uit Nigeria, te herkennen aan gebrekkig Nederlands, vertaald met Google.

ve
door verwijderd - Oct 26, 2012 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al 5x gewonnen:-) Had al rijk kunnen zijn! Eindelijk pakt Kassa het op! Fijn weekend!

ve
door verwijderd - Oct 26, 2012 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb dit sms'je gehad en heb het direct verwijderd.
Ik vraag me af waarom niemand zich afvraagt hoe de mensen achter dit bericht aan onze telefoonnummers komen. Ik sta niet vermeld in de telefoongids, nummer is afgeschermd en ik geef mijn telefoonnummer ook aan niemand omdat ik er alleen maar mee bel en nooit op gebeld word. Daar zou ik dan wel eens duidelijkheid over willen hebben. Ik ben wel abonnee bij KPN. Is iedereen abonnee bij KPN of komt dit ook via andere providers binnen? Anders is het wel erg duidelijk wie er weer een telefoonlijst verkocht heeft aan een ander bedrijf.

ve
door verwijderd - Oct 26, 2012 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, hoe ze aan telefoonnummers komen???? Mijn provider is T-Mobile, op mijn werk kreeg iemand ook zo'n smsje en die heeft een prepaid, dus geen pijl op te trekken. Niet zo erg moeilijk: Gewoon een paar cijfertjes en grote kans dat je iemand aan de telefoon krijgt, toch????
Blij dat Kassa er een onderwerp aan wijdt, hoop dat we wat meer inzicht krijgen hoe het nu werkt???!!!

ve
door verwijderd - Oct 27, 2012 om 10:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil graag alle winnaars feliciteren met hun prijs van de dag. Een goede raad: leen alvast honderdduizend euro van uw buurman want uitbetaling kan nog wel even duren. Als uw buurman dat geld even niet heeft liggen, stap dan rustig naar de bank. Op vertoon van het sms-je in uw telefoon zullen ze u dat bedrag zeker willen voorschieten. Let wel op: ze kunnen zo maar op het idee komen u de rente in rekening te brengen.

ve
door verwijderd - Oct 27, 2012 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goh, nu kreeg Brecht ook al zo'n SMS'je. 's Kijken wat ze er straks over gaat zeggen in Kassa, zal vast wel heel slim zijn...

ve
door verwijderd - Dec 19, 2012 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

...tot nog toe 168 antwoorden...
ik lees ze niet om te zien of er zinnige antwoorden tussen staan, maar ik vertel vast niets nieuws als ik zeg: NOOIT OP REAGEREN!
Dit is al maanden zo niet, jaren aan de gang, heb het zelf ook gehad, provider maakt niet uit; het komt niet 'uit de U.S.A.' al lijkt dat zo, maar is via via computergestuurde en door computers bedachte nummers - er zal altijd wel een fiks aantal daarvan bestaan over de gehele globe - in afwachting van simplo's daar er op ingaan.
Kijk op internet en je ziet hoe men zich hier al tijden via allerlei fora over opwint.
Doel: vissen naar privé gegevens om vervolgens te proberen op te lichten! Bannen die hap!

ve
door verwijderd - Dec 19, 2012 om 19:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

tamayo! schreef op woensdag 19 dec 2012, 18:58: ...tot nog toe 168 antwoorden...
ik lees ze niet om te zien of er zinnige antwoorden tussen staan, maar ik vertel vast niets nieuws als ik zeg: NOOIT OP REAGEREN!
Dit is al maanden zo niet, jaren aan de gang, heb het zelf ook gehad, provider maakt niet uit; het komt niet 'uit de U.S.A.' al lijkt dat zo, maar is via via computergestuurde en door computers bedachte nummers - er zal altijd wel een fiks aantal daarvan bestaan over de gehele globe - in afwachting van simplo's daar er op ingaan.
Kijk op internet en je ziet hoe men zich hier al tijden via allerlei fora over opwint.
Doel: vissen naar privé gegevens om vervolgens te proberen op te lichten! Bannen die hap!
Inderdaad je vertelt niets nieuws, maar het topic is weer leuk omhoog gehaald.

ve
door verwijderd - Dec 14, 2013 om 07:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

als ik zo alles nog moet krijgen wat ik al gewonnen heb in de afgelopen 5 jaar,
dan zou ik nu 2 winkels kunnen beginnen en ik zou al multimilioniar geweest zijn.

kijk uit met dat soort dingen sommige zien er heel echt uit, waar zelfs de meest slimme en goed opgeleide mensen nog intrappen.

Maar het zijn stuk voor stuk allemaal oplichters.

Ik kreeg vooral veel geld prijzen via free lottery's enz. dan moet je contact opnemen, en je gegevens verstrekken, bij de western Union bank.

Deze bank bestaat wel, maar wordt helaas vaak door oplichters/criminelen juist voor dit soort doeleinden gebruikt.

Dus blijf heel goed opletten en geef nooit zomaar volledige informatie of paspoort/ID-kaart nummers af.

ve
door verwijderd - Dec 14, 2013 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zullen we doen marcelztm.

ve
door verwijderd - Dec 14, 2013 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

mmiertje schreef op dinsdag 11 sep 2012, 09:19: Ik heb vanmorgen ook een sms gekregen. En bij het intypen van het www adres, verscheen halverwege al een link naar Kassa. Hier meteen gekeken en ik weet genoeg! Wij hebben niet eens spullen van Apple in huis, dus hoe mijn gegevens daar nu weer terecht zijn gekomen is mij weer een groot raadsel.

Verbaast me niks.
Elke pornoboer kan aan jouw persoonsgegevens komen.
Internet is zo lek als een mandje.