ma
door markwestdorp Sep 29, 2005 om 16:01
Vakantie & reizen

Www.09090905.com?!

Geachte lezers,

Zojuist werd ik gebeld met de mededeling dat ik een gratis reis heb gewonnen. Mijn telefoonnummer was uit duizenden nummers geselecteerd, zo mocht ik tenminste vernemen van de sprekende computer aan de andere kant van de lijn.

De organisatie, waarvan ik verder geen naam weet, alleen de website: www.09090905.com, biedt mij de reis aan, omdat zij een overschot aan accomodaties heeft in Menorca, Mallorca, Griekenland en Turkije. Ik kan zelf kiezen waar ik heen wil. Ik moet alleen wel zelf de reis boeken en de vliegtickets komen ook voor mijn rekening.

Om alles geregeld te krijgen moet ik een envelop met daarin bijgesloten een gefrankeerde retourenvelop met mijn adres gegevens opsturen naar een adres in Engeland.

Alvorens dit te doen wil ik vragen of er meer mensen zijn die gebeld zijn, en misschien kan iemand mij vertellen en/of uitzoeken of dit bedrijf uberhaupt betrouwbaar is. Ik ben in ieder geval niet van plan om actie te ondernemen, immers: voor niets gaat de zon op! Ik vertrouw het niet!

In afwachting van ieders reactie, verblijf ik,

Met vriendelijke groet,

Mark Westdorp

613 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 29, 2005 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

De opgegeven links op de site werken niet !!!

Het emailadres dat gebruikt wordt is van hotmail !!!

Het forum ( dat ook niet werkt ) is een PHPBB forum !!!

Concludeer zelf, maar ik wist het wel !!!!

ve
door verwijderd - Sep 29, 2005 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi mark , Alleen een enveloppe terug sturen? dat valt mee er zijn namelijk van die figuren die vragen ook je rekening nummer ik denk dat dit een beginnertje is in de wereld van charlatans en oplichters niet op reageren dus !! Fred

ve
door verwijderd - Sep 29, 2005 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toen ik je vraag begon te lezen donderde ik bijna van mijn tak, gelukkig kon ik het opbrengen om verder te lezen en nu denk ik dat je heel wijs hebt gehandeld.

Zomaar een geldprijs winnen .... Wat moet je ermee?

Geld? .... De varkens lusten het niet eens.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2005 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Via internic de volgende gegevens (op wiens naam en bedrijf staat het 09nogwat.com adres geregistreerd)

   Domain Name: 09090905.COM
Registrar: TUCOWS INC.
Whois Server: whois.opensrs.net
Referral URL: http://domainhelp.tucows.com
Name Server: NS.MICROLITE1.COM
Name Server: NS2.MICROLITE1.COM
Status: REGISTRAR-LOCK
Updated Date: 05-sep-2005
Creation Date: 05-sep-2005

dit houdt in dat de zaaj via tucows is geregistreerd en het bedrijfje heirachter graag anoniem wil blijven. Ieder 'legaal' bedrijf laat hier zijn/haar gegevens neerzetten. Staat er neits of iets vaags, zoals hier, dan weet je genoeg.

Na verder zoeken kom ik op:

Whois info for, 09090905.com:

Registrant:
Karashino Ltd
136 Pearl Avenue
Atlantic Shores,

Barbados NW97LA
UK

Domain name: 09090905.COM

Administrative Contact:
Ltd, Microlite registrations@uk-cheapest.co.uk
145-157 St John Street
London,

EC1V 4PY
GB
+44.8704740237

Technical Contact:
Ltd, Microlite registrations@uk-cheapest.co.uk
145-157 St John Street
London,

EC1V 4PY
GB
+44.8704740237

Registration Service Provider:

Microlite Limited, customerservices@uk-cheapest.co.uk
+44.870-474-0237 (fax)
http://uk-cheapest.co.uk/support

Registrar of Record: TUCOWS, INC.

Record last updated on 05-Sep-2005.

Record expires on 05-Sep-2007.

Record created on 05-Sep-2005.

Oftewel een vaag bedrijfje dat het domein sinds 5 september in gebruik heeft, niet doen dus

ve
door verwijderd - Sep 29, 2005 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry voor het te lang doortikken ;-)

ve
door verwijderd - Sep 29, 2005 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oehoe doe toch voorzichtig!! het is herfst geworden en er komt storm. En je kent de spreuk: als in Oktober de wind waait door de bomen en de regen valt gestaag ,hou dan voor alle zekerheid je vleugeltjes omlaag fred

ve
door verwijderd - Sep 29, 2005 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Mark,

Nou bij mij werkt het forum wel. Er staan allemaal reacties op van consumenten, die gelijk zijn aan de uwe. Er is niemand die meld dat hij/zij ook echt een vakantievoucher heeft gekregen. Is alleen een "moderator" actief die alle mensen die hier negatief tegenover staan,  probeert om te praten.

De redactie van Tros Radar heeft een bericht geplaatst, waarin wordt vermeld dat het beter is niet met dergelijke instanties in zee te gaan. Klachten en bevindingen die Radar ontvangt over deze site nemen ze serieus en ze gaan kijken of deze gang van zaken wel mag. Daarnaast gaan ze ook kijken waar deze site vandaan komt.

Samengevat: NIET DOEN!! (maar dit wist uzelf ook al)

Groet Richard.

ve
door verwijderd - Oct 26, 2005 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

alsj e toch een reis wilt gaan boeken.doe het dan bij een reisbeurow daar weet je zeker dat het gewoon goed ziet.en als er problemen izjn kun je ibj hun terecht veel suc6

ve
door verwijderd - Nov 12, 2005 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Mark, niet aan beginnen. Nu is het nog een lege envelop, straks wordt het het doorgeven van een rekeningnummer. Er bestaat niet zoiets als een overschot aan accommodaties die "gratis" aangeboden worden. Wat er precies achter zit is niet geheel duidelijk maar dat je de boot in gaat is absoluut een feit! Zeker als je de reis eerste zelf moet boeken en de tickets ook zelf moet betalen.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2005 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mark heeft zo langzamerhand wel begrepen wat de beste methode is om dit probleem te omzeilen.

Derhalve dus een oud draadje?

Groet , Jochem Jofel