ha
door hanskip May 16, 2015 om 17:43
Computers & telefonie

XS4ALL maakt bellen 228% duurder

Geen vraag, maar een suggestie voor uw uitzendingen. XS4ALL verhoogt per 1 juli 2015 het tarief voor bellen naar vaste nummers binnen Nederland van € 0,0305 naar € 0,10 per minuut. Een verhoging van 228%. Motivatie: “..... om ons aanbod eenvoudiger en overzichtelijker te maken”. Kassa!

Met vriendelijke groet,

Hans Kip.

2305 17 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 16, 2015 om 17:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hanskip,

.....Geen vraag, maar een suggestie voor uw uitzendingen......
Voor contact met de redactie: klik onderaan deze pagina onder Algemeen op 'Contact met Kassa'.

Overigens kun je dit ook melden als Prijspakker. (kan ook links onderaan).

Met vr.gr.

ha
door hanskip - May 16, 2015 om 17:58
5 Antwoorden / 2 Vragen

Dank voor de tip, ik ben voor het eerst op deze site.

Cookies
door Cookies - May 16, 2015 om 18:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Misschien wordt het eens tijd de vaste telefoon eruit te gooien?

Cookies
door Cookies - May 16, 2015 om 18:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=hanskip schreef op zaterdag 16 mei 2015, 17:58]Dank voor de tip, ik ben voor het eerst op deze site.

Doet de redactie toch niks mee. Alleen klachten over Ziggo vind Kassa interessant.

ha
door hanskip - May 16, 2015 om 18:17
5 Antwoorden / 2 Vragen

waarom zou ik dat doen zolang het veel goedkoper is dan mobiel bellen?

edrick3
door edrick3 - May 16, 2015 om 18:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=hanskip schreef op zaterdag 16 mei 2015, 18:17]waarom zou ik dat doen zolang het veel goedkoper is dan mobiel bellen?

Mijn idee! ;-)

aurora1
door aurora1 - May 16, 2015 om 18:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik bel prepaid mobiel voor 10ct/minuut naar mobiel en vast zonder starttarief....én dus zonder abonnementskosten....

valerius-2
door valerius-2 - May 16, 2015 om 19:57
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zijn een onderdeel van KPN, en daar mee de profiteur van de opbrengsten.

Cookies
door Cookies - May 16, 2015 om 23:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=hanskip schreef op zaterdag 16 mei 2015, 18:17]waarom zou ik dat doen zolang het veel goedkoper is dan mobiel bellen?

Dat ligt er maar aan of je veel of weinig belt. En wat voor mobiel abo je hebt. Vast bellen is echt niet in alle gevallen goedkoper. Maar goed, was maar een suggestie.

akkerdistel
door akkerdistel - May 18, 2015 om 19:24
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=hanskip schreef op zaterdag 16 mei 2015, 18:17]waarom zou ik dat doen zolang het veel goedkoper is dan mobiel bellen?
Wat betaal je aan abonnementskosten, voor de vaste telefoon, bij XS4all?

ha
door hanskip - May 18, 2015 om 19:44
5 Antwoorden / 2 Vragen

€ 5,- per maand

akkerdistel
door akkerdistel - May 18, 2015 om 20:13
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=hanskip schreef op maandag 18 mei 2015, 19:44]€ 5,- per maand
Daar alleen al kun je 45 euro per jaar mee besparen. Opdat je voor het absurde bedrag van 1 euro 25 per maand al vaste telefonie (al is dat een oxymoron) hebt.
Daarnaast hoeft bellen naar vast niets te kosten en mobiel voor maximaal 3 cent (vanaf 1/4 cent) per minuut.

Het grootste nadeel hiervan is, dat je er een heel klein beetje moeite voor moet doen ;-).

ha
door hanskip - May 18, 2015 om 20:24
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ik weet dat XS niet de goedkoopste is. Maar de verschillen zijn doorgaans niet zo heel groot, en XS is zeker voor mac gebruikers de beste provider. Overigens ben ik € 1,25 per maand nog nooit tegengekomen. Welke provider is dat?

rw
door rweust - May 22, 2015 om 23:00
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het nu al voor elkaar, bleek heel eenvoudig Je maakt een prepaid voip account aan via bv. cheapconnect, budgetphone, o.i.d. met een neiuw telefoonnummer, wat je direct online toegewezen krijgt. Deze stel je in in de Fritzbox van XS4ALL door een nieuw nummer met een onbekende provider toe te voegen (de registrar is de server b.v. sip.cheapconnect.net), de rest spreekt voor zich.

Je stelt de bestaande nummers (ik heb er twee) op de bijbehorende poorten naar de telefoontoestellen, zo in dat ze als outgoing dit nieuwe nummer gebruiken, en voila, je belt prepaid voor EUR 0,0238 per minuut, zonder starttarief naar vaste telefoons en voor EUR 0,05 per minuut naar mobiel. Met EUR 20,- prepaid tegoed kan ik weer een aantal maanden vooruit.

Ik kan het tweede nummer van XS4ALL nu al opzeggen, scheelt weer EUR 5,- per maand) en dan nog een nummer nemen van cheapconnect en hierop mijn oude nummer porteren. Een nummer kost daar EUR 8,95 per jaar (dat zijn nog eens prijzen) en porteren kost éénmalig EUR 5,-.

Het enige wat ik nog niet opgelost heb is dat het display van degene die gebeld wordt nu het nieuwe prepaid nummer laat zien, blijkt verdomd lastig uit te schakelen. Maar goed dit hoeft geen groot probleem te zijn, je kunt hier ook gewoon op gebeld worden. De Fritzbox kan zo ingesteld worden dat hij meer nummers naar hetzelfde telefoontoestel doorsluist.

XS4All kan wat mij betreft naar zijn hoge belkosten fluiten.

Robert.

ha
door hanskip - May 22, 2015 om 23:14
5 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is inderdaad supergoedkoop, dank voor de tip. Maar wat voor de een "heel eenvoudig" is is voor een digibeet als ik heel ingewikkeld. Ik heb je antwoord opgeslagen, misschien kom ik iemand tegen die me kan helpen om dit uit te voeren.

HK.

aurora1
door aurora1 - May 23, 2015 om 02:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Met verwijzing naar ..... @akkerdistel.... lees eens klik hier.

akkerdistel
door akkerdistel - May 23, 2015 om 07:20
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Oeps vergeten om nog te antwoorden hier. Persoonlijk zou ik kiezen voor BudgetPhone, kost 1 euro 25 per maand. Omdat je hiermee tegelijkertijd op verschillende apparaten online kan en mag zijn.

En echt heel simpel te gebruiken vanaf jouw mobiele telefoon (via wifi), deze app jouw telefoonnummer, server (sip1.budgetphone.nl) en wachtwoord invullen, meer is het niet. Kun je later altijd alsnog eventueel een voip-telefoon o.i.d. kopen.
Meer info zie de link bij aurora1.