ta
door tammeb Apr 19, 2014 om 00:52
Computers & telefonie

YouTube en Google+ onlosmakelijk?

Ik had een YouTube-kanaal met door mij geplaatste muziekfilmpjes. Plotseling en zonder waarschuwing zijn al die filmpjes verdwenen. Waarschijnlijk is dat gebeurd toen ik mijn Google+ profiel verwijderde omdat ik daar heel veel hinder van ondervond.
Kan ik weer een eigen YouTube-kanaal aanmaken zónder dat ik automatisch weer een Google+ profiel krijg?
Chrome is mijn browser en ik heb een e-mailadres bij Gmail.

701 4 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Apr 19, 2014 om 02:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nieuwe YouTube-kanalen en Google+

Als je een nieuw YouTube-kanaal maakt, wordt het gekoppeld aan een Google+ profiel of een Google+ pagina.

Een YouTube-kanaal dat is gekoppeld aan Google+ heeft een gemeenschappelijke Google-identiteit, die toegang geeft tot nieuwe, betere functies voor kanalen.
De meeste YouTube-kanalen gebruiken nu al één Google-identiteit en profiteren van de functies die we hebben ontwikkeld. Daarom ondersteunen we niet langer nieuwe YouTube-kanalen zonder Google+.
Zoals altijd bepaal je zelf hoe je openbaar gezien wordt wanneer je een nieuw YouTube-kanaal maakt. Je kunt je volledige eigen naam gebruiken of een andere kiezen, bijvoorbeeld een merknaam.

Opmerking: omdat ze zijn gekoppeld, heeft het verwijderen van je Google+ pagina of profiel ook impact op je YouTube-kanaal.

Meer informatie KLIK

ta
door tammeb - Apr 19, 2014 om 10:05
5 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 19 apr 2014, 02:05]Nieuwe YouTube-kanalen en Google+

Als je een nieuw YouTube-kanaal maakt, wordt het gekoppeld aan een Google+ profiel of een Google+ pagina.

Een YouTube-kanaal dat is gekoppeld aan Google+ heeft een gemeenschappelijke Google-identiteit, die toegang geeft tot nieuwe, betere functies voor kanalen.
De meeste YouTube-kanalen gebruiken nu al één Google-identiteit en profiteren van de functies die we hebben ontwikkeld. Daarom ondersteunen we niet langer nieuwe YouTube-kanalen zonder Google+.
Zoals altijd bepaal je zelf hoe je openbaar gezien wordt wanneer je een nieuw YouTube-kanaal maakt. Je kunt je volledige eigen naam gebruiken of een andere kiezen, bijvoorbeeld een merknaam.

Opmerking: omdat ze zijn gekoppeld, heeft het verwijderen van je Google+ pagina of profiel ook impact op je YouTube-kanaal.

Meer informatie KLIK

Ik heb Google+ niet voor niets verwijderd, ik vond het een verschrikking en had voortdurend problemen met mijn Gmail e.d. Het gaat me niet om welke namen ik voor het kanaal kan gebruiken, maar dat ik weiger Google+ op mijn computer te installeren.
Ik vind het een slechte zaak indien dergelijke koppelverkoop dus blijkbaar onontkoombaar is.
Enige oplossing is een andere browser en een andere e-mail nemen zodat Google+ daar niet hinderlijk doorheen kan fietsen?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 19, 2014 om 15:38
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Wat voor een problemen had je dan met Gmail? Je hoeft niets te installeren voor G+, wel moet je in de gaten houden wat allemaal automatisch gedeeld wordt op jouw profiel, waar dus geen beginnen aan is. Omdat simpelweg het overzicht ontbreekt.

Je kunt natuurlijk gewoon 'n tweede mailadres aanmaken en dat gebruiken voor YouTube. Houdt wel bovenstaande in de gaten.
Aan de andere kant kun je dan wel weer een leuk centje aan YT verdienen.

Zelf snap ik dit soort wijzigingen niet, het is enkel gebruikers irriteren. Klacht indienen of contact met ze opnemen gaat dan weer niet. Dat is dus blijkbaar niet voor niets.

gompy2
door gompy2 - Apr 20, 2014 om 16:44
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tammeb schreef op zaterdag 19 apr 2014, 10:05]
Ik heb Google+ niet voor niets verwijderd, ik vond het een verschrikking en had voortdurend problemen met mijn Gmail e.d. Het gaat me niet om welke namen ik voor het kanaal kan gebruiken, maar dat ik weiger Google+ op mijn computer te installeren.
Ik vind het een slechte zaak indien dergelijke koppelverkoop dus blijkbaar onontkoombaar is.
Enige oplossing is een andere browser en een andere e-mail nemen zodat Google+ daar niet hinderlijk doorheen kan fietsen?
Welke koppelverkoop, welke koop sowieso?
Je hebt niets gekocht, je maakt gewoon gratis gebruik van iets, dus het is slikken of stikken, en inderdaad Google+ weg, alles weg, zo klinkt dat liedje daar, of je het een slechte zaak vind of niet.
Maarrrr, als je je een beetje verdiept in de materie dan kun je uitvinden dat je die Google+, en nog veel meer meldingen en andere toestanden kunt uit zetten of in andere gevallen kunt minimaliseren, kijk eens bij de diverse tandwieltjes..
Ik heb 5 accounts bij Gmail, ik maak gebruik van de 15 gig gratis opslag bij Google-Drive, ik heb een aantal video's op Youtube staan en bij mij fietst er niets doorheen...