ma
door marco026 Nov 28, 2015 om 19:52
Voeding & gezondheid

Zorgverzekeraar

wat zijn de regels van een zorgverzekeraar

1493 10 Rapporteer

getty
door getty - Nov 28, 2015 om 20:08
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wat bedoelt u precies met regels? Dit is niet echt duidelijk zo.

mahadma
door mahadma - Nov 28, 2015 om 20:30
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Tegen betaling van premie een ziektekostenverzekering aan de cliënten leveren.

ja
door janf43 - Nov 28, 2015 om 21:04
733 Antwoorden / 0 Vragen

Daar is de politiek jaren mee bezig geweest. Er is eigenlijk niemand die er nog iets van snapt. Het wordt alleen ieder jaar ingewikkelder en duurder...

pi
door pieterwolters - Nov 28, 2015 om 22:21
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Zo ingewikkeld is het toch niet: je hebt een basisverzekering die overal hetzelfde is en waarvoor de overheid bepaalt wat er in zit. Kan je gewoon nalezen. Daarbovenop kan je 1 of meerdere aanvullende verzekeringen afsluiten waarbij je ook gewoon kunt lezen wat er wel en niet inzit.

In de meeste andere landen die ik ken is het veel ingewikkelder (en vaak ook duurder). Ik had pas eens gekeken wat ik in Duitsland zou moeten betalen voor de krankenkasse. In mijn geval zou dat ruim 350 euro per maand zijn en daar zaten sommige basisdingen nog niet bij.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 29, 2015 om 01:25
7840 Antwoorden / 95 Vragen

DAt is normaal alles doen wat de basisverz. er van eist en bij aanvullende verz. wat daar is op gegeven waar u recht op heeft zo gauw al zij dat niet doen kan u aan de bel trekken om te eisen waar u recht op heeft volgende voorwaarden waar onder de aanvullende verz zijn af gesloten.

ma
door marco026 - Nov 29, 2015 om 08:00
7 Antwoorden / 1 Vragen

ik bedoelde in het wetboek niet die van de zorgverzekeraars zelf

ho
door hopetobehelping - Nov 29, 2015 om 08:04
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste marco026,

in de volgende link vind u de zorgverzekeringswet, klik hier.
Hoofdstuk 4 gaat over de zorgverzekeraars.
Hoop dat deze wet het antwoord geeft waar u naar op zoek bent.

ma
door marco026 - Nov 29, 2015 om 11:39
7 Antwoorden / 1 Vragen

mis nog een wet uit 2014 zorgverzekeraar is een non-profit verenging dus zijn ze allemaal malafide bedrijven wat ze lappen de wet aan hun laars

stacey
door stacey - Nov 29, 2015 om 16:03
10352 Antwoorden / 12 Vragen

---Zorgverzekeraars zijn toch non-profit?
De meeste zorgverzekeraars hebben inderdaad geen winstoogmerk. Zij zijn geen bedrijven met aandeelhouders, maar onderdeel van coöperaties. Volgens minister Schippers van Volksgezondheid zit 98% van de verzekerden in Nederland bij verzekeraars zonder winstoogmerk.
Deze coöperaties, of verzekeraars zonder winstoogmerk, mogen wel winst maken. Dit kan worden geïnvesteerd in de zorg, leiden tot premieverlaging of worden ingezet als financiële buffer. Dat betekent dat een deel van de winst op de bank wordt gezet om financiële tegenvallers te kunnen opvangen. De Nederlandsche Bank (DNB) stelt eisen aan de hoogte van deze buffer--

ma
door marco026 - Nov 30, 2015 om 19:51
7 Antwoorden / 1 Vragen

en wie zijn de eigenaren van de zorgverzekeraars?