a.
door a.woud Jul 22, 2014 om 11:38
Vakantie & reizen

Annuleren deel vliegreis

Ik heb bij Vliegwinkel 4 tickets geboekt: Amsterdam - Lissabon, de volgende dag Lissabon - Horta (Azoren), een week later Horta - Lissabon, volgende dag Lissabon - Amsterdam. Twee hotelovernachtingen heb ik zelf geregeld. Ik wil de vluchten heen en retour Horta annuleren. Er is mij gezegd dat dan ook de retourvlucht naar Amsterdam komt te vervallen. Er moet een nieuwe vlucht geboekt worden, wat allerlei extra kosten met zich meebrengt (annuleringkosten en een nieuwe boeking).
Simpel gedacht: er komt een stoel vrij naar de Azoren. De reeds gereserveerde stoel terug naar Amsterdam blijft gewoon staan. Dit zou niet mogelijk zijn.
Is een oplossing mogelijk?

2459 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Jul 22, 2014 om 11:50
11569 Antwoorden / 51 Vragen
0

Als het geheel in één pakket geboekt is, zou dit m.i. een reden kunnen zijn voor het probleem.
Simpel denken zoals wij mensen doen is vaak niet zo omdat er pakketten en regels bestaan.

edrick3
door edrick3 - Jul 22, 2014 om 11:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo a.woud,

Het ligt vaak aan het soort ticket of er al dan niet geannuleerd kan worden.

Uit de Algemene Voorwaarden van vliegticket.nl:

Artikel 8 - Wijziging of annulering door de Opdrachtgever

A. Het wijzigen of annuleren van een Vliegticket

Na boeking is een Vliegticket in beginsel definitief geboekt en kan niet meer gewijzigd (naams-, tijds-, datum- en/of bestemmingswijziging) of geannuleerd worden. Er zijn echter uitzonderingen waarbij wijziging of annulering wel mogelijk is. Als u wilt wijzigen of annuleren kunt u bij de klantenservice van Vliegwinkel.nl informatie opvragen over de mogelijkheden en voorwaarden.
Indien het mogelijk is uw Vliegticket te wijzigen of te annuleren dan dient u er rekening mee te houden dat hier altijd kosten aan verbonden zijn. Dit betreft de annulerings- en/of wijzigingskosten die de luchtvaartmaatschappij in rekening brengt. De kosten van de wijziging en/of annulering zijn afhankelijk van de voorwaarden van de gekozen luchtvaartmaatschappij en de voorwaarden van het gekozen Vliegticket. Vliegwinkel.nl wijst u erop dat de kosten voor wijziging en/of annulering kunnen oplopen tot 100% de prijs van het Vliegticket. In sommige gevallen kunnen deze kosten zelf hoger zijn indien de eerder geboekte tariefsklasse niet meer beschikbaar is. Ook de administratiekosten die Vliegwinkel.nl berekent om de annulering en/of wijziging uit te voeren komen in dat geval voor uw rekening. U dient rekening te houden dat voor het behandelen van een annulering en/of wijziging door Vliegwinkel.nl per Vliegticket € 50 administratiekosten in rekening wordt gebracht indien het ticket annuleerbaar of wijzigbaar is.

Met vr.gr.

ekiem
door ekiem - Jul 22, 2014 om 15:01
676 Antwoorden / 100 Vragen
0

Waar een wil is, is een weg....... Maar zo eenvoudig ligt het vaak niet. Er is natuurlijk altijd een oplossing mogelijk maar ik denk dat dit, in dit specifieke geval geld gaat kosten.

Ekiem

alfatrion
door alfatrion - Jul 22, 2014 om 16:38
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het lijkt er op dat Vliegwinkel Amsterdam - Lissabon en terug als retour heeft afgenomen met diens leverancier. En dat zij voor annulering kosten in rekening brengen.

tijger1
door tijger1 - Jul 22, 2014 om 17:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dit is al vaker aan de orde geweest, dat als men niet gebruikt maakt van een deel van de vlucht, de rest ook niet meer geldt.

U zult een gecombineerd ticket hebben voor Amsterdam/Lissabon/Horta en terug. Niet twee aparte tickets.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer