br
door brui0929 Apr 18, 2015 om 12:59
Vakantie & reizen

Dolfijnvakanties

Ik heb bij Dolfijnvakanties informatie gevraagd om naar Berlijn te gaan en kreeg een brief voor een gesprek over de aanvraag. Deze organisatie organiseerd vakanties voor mensen met een beperking. Tijdens het gesprek vertel ik dat ik niet wil boeken en de medewerker doet dit toch. Nu wil dolfijn vakanties dat ik toch ga bealen voor iets wat ik niet wil . Ik kreeg de formulieren op 31 maart 2015 thuis gestuurd en heb binnen een week laten weten dat ik ervan afzie dit heb ik telefonisch gedaan voor 7 april 2015 en heb niets terug gestuurd. Wat kan ik doen om de betaling tegen te gaan?

1786 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ho
door hopetobehelping - Apr 18, 2015 om 13:19
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste brui0929,

heeft u ergens uw handtekening onder gezet ?

Als u niet geboekt heeft dan kan men toch niet verwachten van u dat u gaat betalen.
Dan zou men mijn gegevens (als men die kende) ook wel kunnen invoeren en mij vervolgens een rekening sturen.

edrick3
door edrick3 - Apr 18, 2015 om 13:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo brui0929,

.....Tijdens het gesprek vertel ik dat ik niet wil boeken en de medewerker doet dit toch. .....
Maar daar ben je toch zelf bij? Heb je een handtekening gezet?
Je hebt de bevestiging dus schriftelijk thuisgestuurd gekregen.
Je hebt telefonisch laten weten dat je er van afziet maar daar heb je geen bevestiging van.
Reizen vallen trouwens niet onder de zaken die je binnen 14 dagen kunt annuleren.

Bij welke producten krijg ik geen bedenktijd?

Koopt u een van de volgende producten op afstand? Dan krijgt u geen bedenktijd:

reizen, vervoer, logies of andere vormen van vrijetijdsbesteding.
tijdsgebonden producten, zoals losse tijdschriften of kranten; Let op: sluit u een abonnement af op een tijdschrift of krant? Dan hebt u wel bedenktijd.
producten die u speciaal laat maken, bijvoorbeeld een maatpak, drukwerk, een fotoalbum of sieraden naar uw eigen ontwerp.
producten die snel kunnen bederven, zoals eten of bloemen.
(Bron:Consuwijzer)

Ben dus bang dat je - als je wilt annuleren - annuleringskosten moet gaan betalen.

De belangrijkste vraag is nu dus: ben je een overeenkomst aangegaan???

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Apr 18, 2015 om 13:23
11571 Antwoorden / 51 Vragen
0

Inderdaad is de hamvraag: "Heeft u iets getekend?" en zo ja, wat?

Als u niets getekend heeft, jammer en helaas voor de verkoper, no cigar!

br
door brui0929 - Apr 18, 2015 om 13:53
636 Antwoorden / 10 Vragen
0

Nee, ik heb niets getekend

mahadma
door mahadma - Apr 18, 2015 om 14:10
11571 Antwoorden / 51 Vragen
0

Nee, ik heb niets getekend

oké, niets getekend, geen bewijs dat u een overeenkomst bent aangegaan.

Dus, wie eist, bewijst. Geen bewijs= Geen geld!

Mogelijk dat de verkoper een valse handtekening heeft gezet, om zijn provisie te vergroten.

Vraag per telefoon of mail de getekende overeenkomst maar eens op!



edrick3
door edrick3 - Apr 18, 2015 om 18:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@brui0929,

...... Wat kan ik doen om de betaling tegen te gaan?.....
In ieder geval contact opnemen en om opheldering vragen. Niet op z'n beloop laten.

Met vr.gr.

ekiem
door ekiem - Apr 18, 2015 om 20:14
676 Antwoorden / 100 Vragen
0

Bij geen bewijs ( handtekening ) gewoon niet betalen. U heeft toch geen rekening nummer doorgegeven.
Het komt mij trouwens allemaal erg intimiderend over, persoonlijk zou ik een klacht indienen.

Ekiem

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden

Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk     Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer

re
reuben748 - May 20, 2024 om 15:19
Huishouden & energie

Koken op gas of inductie

Dear forum members,

A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible). 
Intellectually I  should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an ... Lees meer

petra gerritse
petra gerritse - May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau. Lees meer