Extra bagagekosten bij transavia
Wij hebben in oktober 2013 bij Freesun een 15-daags all-in vliegreis naar Turkije geboekt. Nu krijgen wij de reisbescheiden vandaag en hierin staat dat wij per persoon per enkele reis 20 euro moeten betalen voor onze ruimbagage (20kg). Terwijl hierover niks bekend was tijdens de boeking en hierop is later ook niet teruggekomen. Moeten wij gewoon deze kosten betalen of kunnen we ergens op terugvallen aangezien we al in oktober 2013 geboekt hebben? Graag hoor ik van u. Met vr.gr. Astrid
KLIK. Op zich zou u niet de nieuwe prijs, gezien de tijd van boeking, moeten betalen, echter, als er staan "regels voor de zomer", denk dat u dan een 'ezel' tegenkomt, m.a.w. dat zal moeilijk worden te gaan argumenteren. Maar bekijk de link eens, misschien vind u er nog een regeltje voor boekingen in 2013.
[quote=tenormin schreef op vrijdag 18 jul 2014, 22:35]KLIK. Op zich zou u niet de nieuwe prijs, gezien de tijd van boeking, moeten betalen, echter, als er staan "regels voor de zomer", denk dat u dan een 'ezel' tegenkomt, m.a.w. dat zal moeilijk worden te gaan argumenteren. Maar bekijk de link eens, misschien vind u er nog een regeltje voor boekingen in 2013.
Die link betreft wel vanaf 1 april 2014.
Had u al eens de algemene voorwaarden van Freesun doorgelezen zoals bijv. het e.e.a. omtrent de reissom?
Dit staat ook in de voorwaarden.
"c. In afwijking van het sub a. en b. bepaalde en uitsluitend in geval van onvoorzienbare,
? verhogingen van verschuldigde belastingen of heffingen, of
? extreme verhoging van de vervoerskosten
kan Freesun.nl / C en F Travel B.V. tot 6 wken voor de dag van vertrek de reissom verhogen."
Als Transavia kosten voor de bagage in rekening brengt berekent Freesun die door aan de reiziger.
De nieuwe tarieven gelden voor vluchten na 1 april 2014. Staat dus los van de boekingsdatum. De tarieven verschillen per vliegmaatschappij maar € 20,- per persoon is behoorlijk aan de hoge kant.
Transavia rekent € 8,- per enkele reis en de Turkse charters € 5,- enkele reis.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer