ti
door tientje Apr 2, 2006 om 11:07
Vakantie & reizen

Hoe kom ik erachter wanneer die lage vliegtarieven gelden?

Ik kom op de diverse websites spetterende aanbiedingen tegen waarbij je
voor verbazend lage tarieven een vlucht kunt boeken. Bij o.a. KLM,
Waarheenwaarvoor, Worldticketcenter, ATP en Vliegtarieven.nl vind ik
meestal de "vanaf"-prijzen. Ik heb al diverse keren geprobeerd om tegen
zo'n laag tarief iets te boeken, alleen vind ik NOOIT de datum waarop
deze prijzen gelden, wat ik ook probeer! Het heeft me al veel tijd
gekost en elke keer loop ik hier weer tegen aan. Mijn vraag is dus: Hoe
kom ik erachter wanneer deze (lage) tarieven gelden?

773 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 2, 2006 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet het gevraagde antwoord maar toch: binnekort worden luchtvaartmaatschappijen verplicht om tde werkelijke tarieven te noemen dus incl. heffingen (zoals brandstof en veiligheid).

De praktijk leert momenteel dat er wel lage basisprijzen zijn maar je bij het werkelijk boeken toch veel hoger uitkomt, ook door luchthavenbelasting en de al genoemde heffingen.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag tientje,

Deze lage vanaf-tarieven zijn vaak de eerste paar stoelen die verkocht worden op vlucht X op een datum nog ver in de toekomst. Als je probeert te boeken op een vlucht van volgende week betaal je sowieso de hoofdprijs.

Doorgaans zijn de goedkoopste stoelen altijd beperkt beschikbaar en nauwelijks te vinden helaas. Dit alles volgens het principe: Wie het eerst komt, het eerst maalt.

Het is voor de consument echter inderdaad ondoenlijk om juist die vluchten te vinden waar nog stoelen beschikbaar zijn tegen die 'advertentie'-prijs.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Tientje, Als u gebruik wilt maken van de lage tarieven ,stel uw reisbureau hiervan op de hoogte.Elke dag komen via internet deze aanbiedingen binnen is er ietsvoor u bij krijgt, u een telefoontje.U moet er wel rekening mee houden binnen 48 soms 24 uur inpakken en weg wezen .Zo werkt dat wie het eerst komt .. etca.fred