kn
door knoetpuck Aug 27, 2014 om 17:48
Vakantie & reizen

Hotel wil boeking annuleren omdat volgens hun de prijs niet klopt

Ik heb een nacht in een hotel geboekt voor 20,- en deze is gelijk betaald. Na een week werd ik gebeld door de boekingssite dat het hotel een fout had gemaakt. Of ik 65,- wilde betalen ipv 20,-. Hier ben ik niet mee akkoord gegaan. Er werd mij verteld dat ze met het hotel gingen overleggen en dat het hotel kon besluiten de boeking te annuleren omdat er sprake was van een aannemelijke fout.
Natuurlijk heb ik h.e.e.a. Nagekeken en wat bleek op een andere site bieden ze een overnachting aan voor 30 P.p.p.n. inclusief ontbijt. Er komen dan nog wel boekingskosten (van die site ) bij van 12,50.
Als ik bij mijn reservering een ontbijt bij had bijgeboekt kostte dat 12,50 P.p.
Op de ANVR site staat dat een reisorganisatie een fout mag herstellen binnen 8 kantooruren (bij reizen binnen Europa). Daar zijn ze ruimschoots overheen. Het hotel is niet aangesloten bij de ANVR.
Ik heb de boekingssite bovenstaande informatie gemaild, maar nog geen reactie ontvangen.
Mijn vraag: heb ik nu wel of geen recht op de geboekte kamer van €20,-?
Is er hier sprake van een aannemelijke fout of is het verschil daarvoor te klein?
En na hoeveel tijd mag een organisatie hierop terugkomen?

870 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Aug 27, 2014 om 18:17
11569 Antwoorden / 51 Vragen
0

Als artikel X overduidelijk foutief geprijsd staat, kan de verkoper de verkoop niet door laten gaan/ontbinden. In geval van twijfel omdat het eventueel zou kunnen (speciale aanbieding prijs nivo) ligt dat anders.

mahadma
door mahadma - Aug 27, 2014 om 18:20
11569 Antwoorden / 51 Vragen
0

De laagst gevonden prijs door Ts is dus € 30 + 2 x € 12,50 = € 55,00 ipv € 20. Ergo, een duidelijke prijsfout, dus kan dit retour gedraaid worden. ANVR regels werken NIET voor niet aangesloten hotels, dus om de vraag te beantwoorden: Mijn vraag: heb ik nu wel of geen recht op de geboekte kamer van €20,-? Nee. Wel moet er op korte termijn terugbetaald worden.

kn
door knoetpuck - Aug 27, 2014 om 18:32
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor de reactie
Ter verduidelijking die 30,- pppn was inclusief ontbijt (die kosten komen er niet nog apart bij)
Ik heb geboekt zonder ontbijt, als ik met ontbijt had gedaan was er 2*12,50 bijgekomen.
Dan kom je op 22,50 pppn

kn
door knoetpuck - Sep 10, 2014 om 16:43
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Inmiddels zijn er een paar weken verstreken en ik heb geregeld heen en weer gemaild met de klantenservice van de website waar ik heb geboekt. Ik ben in het gelijk gesteld. De boeking gaat door voor de 20,- waarvoor ik heb geboekt.

tijger1
door tijger1 - Sep 10, 2014 om 16:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Mooi, bedankt voor het terugmelden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer