ekiem
door ekiem Feb 7, 2024 om 19:52
Vakantie & reizen

Huur reis Apneu apparaat

Goedenavond allemaal,
Mijn vraag gaat om het volgende. Ik heb overal gekeken om erachter te komen waar je reis apneu apparaat kunt huren. In dit geval gaat het om een reis naar Indonesie en het meenemen van het "gewone apparaat ", vind ik toch wel een gedoe. Op de site van de Apneu vereniging word ik niet echt wijzer en ik weet ook niet of het echt mogelijk is om dit soort apparatuur te huren.
Ik heb gezien dat de reis uitvoering veel kleiner en compacter is maar dat je deze zelf moet betalen. Logisch maar ik zou dan liever eerst horen over de ervaringen van anderen en dan toch eentje huren.

Alle ideeen en adviezen zijn welkom, Ekiem

2807 12 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Feb 7, 2024 om 19:58
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Wat zeggen de dokters, artsen en specialisten? Die zullen toch wel weten hoe en wat. Vraag uw huisarts.

sira
door sira - Feb 7, 2024 om 20:04
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Neem eens contact op met https://apneuvereniging.nl/

Misschien zijn er leden die wel ervaring hebben en waar zij u mee in contact kunnen brengen.

ekiem
door ekiem - Feb 7, 2024 om 20:39
676 Antwoorden / 100 Vragen

Bedankt voor jullie reacties.
Longarts, neuroloog en osas verpleegkundige zeggen dat je apneau apparatuur gewoon mee kan nemen op vacantie. Is een medisch hulpmiddel en kan gewoon mee in de handbagage.

Bij de apneau vereniging moet je eerst lid worden eer je nadere info kunt krijgen via hun patiënten portaal.

Het gaat bij mij om het huren van zo'n reis apparaat.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 7, 2024 om 21:09
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien staat   hier   iets voor u tussen.

br
door bravehenk - Feb 7, 2024 om 21:59
206 Antwoorden / 0 Vragen

Op facebook is een apneu forum kan je gewoon aanmelden zonder lidmaatschap
Daar is dit soort vragen al meermaals voor gekomen.Als je er een kan huren moet die wel goed ingesteld worden en moet je hopen dat je masker compatibel is.
Ik heb een resmed 10 zo groot is ie niet zit in een handige draagtas.Mag mee als extra baggage maar in vliegtuig vaak niet te gebruiken je zal dus waarschijnlijk zonder apparaat moeten slapen

Bron apneu vereniging

Gebruik tijdens de vlucht

Bij een lange vlucht kan het zijn dat u het apparaat in het vliegtuig wilt gebruiken, vooral omdat u anders gebroken aankomt. In dit geval is het wel te adviseren om contact op te nemen met de medische dienst van de luchtvaartmaatschappij en te vragen naar een plaats met een beschikbare stroomvoorziening of om toestemming te vragen een cpap met batterijen te gebruiken. De luchtvaartmaatschappij kan u ook vertellen of er misschien een omvormer nodig is om van 100-240 wisselspanning (AC) naar 12 volt gelijkspanning (DC) te gaan. Uw leverancier kan voor een geschikte omvormer zorgen.

ekiem
door ekiem - Feb 7, 2024 om 22:23
676 Antwoorden / 100 Vragen

Bedankt voor jullie reacties.
Ik zal eens kijken naar dat Facebook groep, mischien kom ik daar meer te weten.
Heb nu een restmed van Vivisol en is inderdaad minder groot en zwaar dan eerst verwachte. Heb begrepen dat dit reis apparaten nog geen kilo wegen.
Vandaar dus mijn interesse in eventueel huren van zo'n ding

ge
door gerardus1953 - Feb 9, 2024 om 13:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik reisde 5 tot 6 x per jaar voor mijn werk naar China en nam mijn apneuapparaat altijd mee in mijn handbagage, het is iets meer gesjouw,  maar je had verder geen gedoe.
Mijn advies aan u, heeft u ruimte over in uw koffer,  pak het apparaat goed in in uw kleding.
Prettige reis naar Indonesië.
Gr. Alex

1paul
door 1paul - Feb 9, 2024 om 14:01
3153 Antwoorden / 0 Vragen

neem je vertrouwde apparaat mee, deze werkt goed, ben je aan gewend en mag mee als handbagage!!

misschien wel even een verloopstekkertje aanschaffen voor het betreffende land..

an
door annemariejeanne - Feb 9, 2024 om 19:26
3 Antwoorden / Vragen

Ik heb altijd mijn eigen apparaat meegenomen.Het is op mij afgesteld.Bij een vreemd apparaat loop je de kans dat  de instellingen anders zijn.Vraag dit na of er problemen mee kunnen optreden.

ekiem
door ekiem - Feb 9, 2024 om 19:51
676 Antwoorden / 100 Vragen

Bedankt voor jullie reacties.

Het is mischien inderdaad een goed idee om het eigen apparaat mee te nemen. Zit nu nog in de "probeer "fase van wennen en uitproberen.
Maar ja, vacantie was al geboekt en dan zit je toch met allerlei onzekerheden.

D.van Geel
door D.van Geel - Feb 9, 2024 om 20:31
3 Antwoorden / Vragen

Gewoon eigen apparaat meenemen. Ik heb ook een Resmed 10 en neem hem altijd goed verpakt in een rugzak mee inclusief reservemasker en slang. Wel altijd mee in de cabine en niet in het ruim van het vliegtuig. Niet vergeten om het douaneverklaring formulier van het apparaat mee te nemen.

do
door downie - Feb 12, 2024 om 10:38
5 Antwoorden / 8 Vragen

U heeft niet goed gezocht op de site van de ApneuVereniging. Als je als zoekopdracht ‘vakantie’  of ‘reiscpap’ intypt kom je o.a. op deze pagina: https://apneuvereniging.nl/op-vakantie-met-apneu/
Ik hoop dat je inmiddels genoeg hebt aan de ideeen en adviezen van andere lezers maar wellicht is dit een mooie aanvulling.

Fijne dag en succes met zoeken.