ke
door kees25 Aug 1, 2009 om 12:20
Vakantie & reizen

Reis annuleren

Een paar weken geleden heb ik samen met een reisgenoot via internet een reis geboekt. Nu is er plots  voor mij een zeer verdrietige reden waardoor we de reis niet willen laten doorgaan (of eventueel willen uitstellen). We hebben de reis nog niet betaald. Ik heb een annuleringsverzekering, mijn reisgenoot niet.
De reisorganisatie wil niet nagaan wat hun werkelijke onkosten zijn geweest, en geeft aan conform de regels de helft van de reiskosten in rekening te brengen als we deze week annuleren.

1) Wat zijn onze rechten?

2) Hoe beperken we het financiele verlies?

3) Moet de reisorganisatie akkoord gaan met uitstel van de reis of de keuze voor een andere, kortere reis?

4) Wat zijn consequenties als we niet betalen?

5) Mag de reisorganisatie meer dan de werkelijk gemaakte kosten in rekening brengen?

Hartelijk dank alvast voor uw antwoorden




514 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Aug 1, 2009 om 12:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo,


1. Zie de voorwaarden van de annuleringsverzekering en de voorwaarden van de reisorganisatie.


2. Als de reden voor het annuleren ermeld staat in de annuleringsvoorwaarden kunt u de gemaakte kosten claimen. Valt het niet onder de ann.verz. dan bent u gebonden aan de voorwaarden van de reisorg. en dient u 50% (?) te betalen.


3. Nee


4. Waarschijnlijk zal het reisbureau tot invordering overgaa en bent u meer kosten kwijt. Ik zou het er niet op laten aankomen.


5. Ze houden zich aan de Algemene Voorwaarden die in de overeenkomst staan. Voor u is het trouwens moeilijk om de werkelijke kosten in te schatten; die zijn hoger dan alleen administratiekosten.


Met vr.gr.

stacey
door stacey - Aug 1, 2009 om 12:46
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Hoi,


--1) Wat zijn onze rechten? ---


Annuleren kan niet zomaar, is Geen recht, veelal ben je dan gewoon je geld kwijt....... Koop=koop zeg maar.


Heb je een annuleringsverzekering dan is het afhankelijk van de voorwaarden of je geld vergoed krijgt van de annulering en hoeveel.


Heb je geen annuleringsverzekering dan heb je dus echt pech en ben je  je geld kwijt......


--3) Moet de reisorganisatie akkoord gaan met uitstel van de reis of de keuze voor een andere, kortere reis?  ---    NEE


--4) Wat zijn consequenties als we niet betalen?--


Dan betaal je straks 2x of meer zoveel via een incassoburo als je pech hebt...


--5) Mag de reisorganisatie meer dan de werkelijk gemaakte kosten in rekening brengen? --


Wat bedoel je daar precies mee ?  Het is Gehele reis/bedrag en wellicht annulerings/administratiekosten wat je zult moeten betalen.



 


 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer