Termijn retour nike gympen
Ik heb eind februari voor mijn dochter Nike gympen gekocht in de JDsport zaak. Voor €133,- na enige weken kreeg zij verschrikkelijke blaren op haar hak van de schoenen. En heb ik pleisters gekocht. Omdat dit door bleef gaan enze inmiddels zelfs littekens op haar hakken heeft van de schoenen heb ik ze naaar de schoenmaker gebracht. Hij gaf aan dat waarschijnlijk de stof in de schoen achter dubbel zit en niet goed is in de schoen. Nu ben ik terug gegaan met de schoenen en de bon . De verkoopster gaf aan dat ik 3 maanden heb om met deze klacht terug te komen maar geen 4 maanden .ik vroeg waar kan ik dit dan in de verkoopvoorwaarden vinden? Nergens doen we overal zo in de stad? Waarop ik vroeg of zij ze dan naar Nike kunnen opsturen omdat ik ze immers bij hun gekocht heb. Nee dat moest ik ook maar zelf doen. Nu is mij niet duidelijk wanneer je nog met een product terug kunt gaan.Ik lees op een aantal site dat de termijn 6 maanden is. Kan ik nu een aangetekende brief sturen naar JDsports of wat is wijsheid in deze situatie.
De verkoopster zuigt e.e.a. uit haar duim. U hebt hiervoor niet slechts 3 maanden de tijd. U hebt recht op een deugdelijk product, zo simpel is het.
Ga terug met dit antwoord en indien men nog niet over de brug komt, kunt u de winkel middels een aangetekende brief in gebreke (laten) stellen en sommeren om alsnog binnen 14 dagen het probleem op te lossen door vervanging of reparatie.
En kondig in de ingebrekestelling ook aan: Bij gebreke daarvan ontbind ik reeds nu voor alsdan de overeenkomst, maak ik aanspraak op terugbetaling en zo nodig de wettelijke rente. En zo nodig zal ik rechtsmaatregelen laten nemen, waarvan de kosten ook op u verhaald worden.
Omdat het een consumentenkoop betreft (dus als u als particulier hebt gekocht) ligt de bewijslast de eerste zes maanden bovendien niet bij u, maar bij de verkoper.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Ik neem aan dat u bedoelt dat zij blaren op hasr hielen kreeg, maar als daar achter in de schoen iets niet goed zou zitten, zou dat niet pas na een paar weken gebeuren.
En dan door blijven dragen tot er zelfs littekens zijn? Aan beide voeten?
Maar als daar achterin de schoen iets niet goed zit, wat zulke gevolgen heeft, moet dat zo te zien zijn.
Zijn de schoenen iets te groot waardoor met lopen teveel wrijving tussen hak en schoen?
Inlegzooltje kan helpen.
Als de schoen niet goed is (zoals de schoenmaker dacht) dan kan je dat simpel controleren door het te vergelijken met een ander paar van hetzelfde type.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer