ir
door ireneneggers Jun 23, 2015 om 08:32
Vakantie & reizen

Termijn retour nike gympen

Ik heb eind februari voor mijn dochter Nike gympen gekocht in de JDsport zaak. Voor €133,- na enige weken kreeg zij verschrikkelijke blaren op haar hak van de schoenen. En heb ik pleisters gekocht. Omdat dit door bleef gaan enze inmiddels zelfs littekens op haar hakken heeft van de schoenen heb ik ze naaar de schoenmaker gebracht. Hij gaf aan dat waarschijnlijk de stof in de schoen achter dubbel zit en niet goed is in de schoen. Nu ben ik terug gegaan met de schoenen en de bon . De verkoopster gaf aan dat ik 3 maanden heb om met deze klacht terug te komen maar geen 4 maanden .ik vroeg waar kan ik dit dan in de verkoopvoorwaarden vinden? Nergens doen we overal zo in de stad? Waarop ik vroeg of zij ze dan naar Nike kunnen opsturen omdat ik ze immers bij hun gekocht heb. Nee dat moest ik ook maar zelf doen. Nu is mij niet duidelijk wanneer je nog met een product terug kunt gaan.Ik lees op een aantal site dat de termijn 6 maanden is. Kan ik nu een aangetekende brief sturen naar JDsports of wat is wijsheid in deze situatie.

764 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

uwjurist
door uwjurist - Jun 23, 2015 om 09:04
1043 Antwoorden / 0 Vragen
0

De verkoopster zuigt e.e.a. uit haar duim. U hebt hiervoor niet slechts 3 maanden de tijd. U hebt recht op een deugdelijk product, zo simpel is het.
Ga terug met dit antwoord en indien men nog niet over de brug komt, kunt u de winkel middels een aangetekende brief in gebreke (laten) stellen en sommeren om alsnog binnen 14 dagen het probleem op te lossen door vervanging of reparatie.
En kondig in de ingebrekestelling ook aan: Bij gebreke daarvan ontbind ik reeds nu voor alsdan de overeenkomst, maak ik aanspraak op terugbetaling en zo nodig de wettelijke rente. En zo nodig zal ik rechtsmaatregelen laten nemen, waarvan de kosten ook op u verhaald worden.
Omdat het een consumentenkoop betreft (dus als u als particulier hebt gekocht) ligt de bewijslast de eerste zes maanden bovendien niet bij u, maar bij de verkoper.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

tijger1
door tijger1 - Jun 23, 2015 om 09:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik neem aan dat u bedoelt dat zij blaren op hasr hielen kreeg, maar als daar achter in de schoen iets niet goed zou zitten, zou dat niet pas na een paar weken gebeuren.

En dan door blijven dragen tot er zelfs littekens zijn? Aan beide voeten?

Maar als daar achterin de schoen iets niet goed zit, wat zulke gevolgen heeft, moet dat zo te zien zijn.

ph
door philip36 - Jun 23, 2015 om 09:30
2275 Antwoorden / 4 Vragen
0

Zijn de schoenen iets te groot waardoor met lopen teveel wrijving tussen hak en schoen?
Inlegzooltje kan helpen.

pi
door pieterwolters - Jun 23, 2015 om 11:20
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als de schoen niet goed is (zoals de schoenmaker dacht) dan kan je dat simpel controleren door het te vergelijken met een ander paar van hetzelfde type.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer