Do
door Doraf Feb 17, 2024 om 21:06
Vakantie & reizen

Transavia Kip-Ei - Discussie

Onlangs mijn reis met Transavia naar Spanje moeten annuleren i.v.m. longontsteking. Op grond van mijn annuleringsverzekering van Reisorganisatie Tui de betaalde reissom retour ontvangen, alleen Transavia weigert om de apart betaalde ruimbagage ( koffers; 135,00 euro) terug te betalen. De reden daarvan is ,dat ik de reis heb geannuleerd. Waar gaat dit over ? Ik heb inderdaad geannuleerd, maar wel op advies vanTransavia , omdat ik met een longontsteking ( besmettelijk) niet door Transavia vervoerd mag/kan worden. Wat is er eerder de kip of het ei ?
Voorts zijn zo klantonvriendelijk, dat ze mij niet meer te woord willen staan, omdat ikreeds twee maal om een compensatioe vergoeding heb verzocht.
Wie kan mij adviseren in dezen ? Hoor het graag.

3859 6 Rapporteer
sira
door sira - Feb 17, 2024 om 21:54
2344 Antwoorden / 24 Vragen

Wat staat er in de voorwaarden van de annuleringsverzekering? Ik neem aan dat u die heeft doorgenomen.

Overigens sluit ik nooit een reis- en/of annuleringsverzekering af bij een reisorganisatie, ik sluit dat af bij mijn eigen verzekering en dan eventueel een doorlopende verzekering. Mogelijk krijg ik dan ook nog wat korting, omdat er meer verzekeringen daar afgesloten zijn.

ne
door neodutchio - Feb 17, 2024 om 21:56
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Hebt u de koffers los geboekt bij Transavia, of is dit meebetaald met TUI? Als de koffers los staan van wat u bij TUI geboekt hebt, dan zal u een aparte annuleringsverzekering daarvoor moeten hebben.
Zo als ik het nu lees zijn het 2 aparte boekingen bij 2 organisaties. Bij TUI had u een juiste annuleringsverzekering, maar Transavia staat los daarvan.

mahadma
door mahadma - Feb 17, 2024 om 21:56
11543 Antwoorden / 51 Vragen

De reissom wordt u betaald, maar die koffers is een extra gegeven. De reis  heeft geboekt bij TUI, de koffers zijn via Transavia betaald.  En u zult die voorwaarden moeten opspitten.

Dat ze in uw woorden klantonvriendelijk zijn, (dat zijn ze al snel als u uw zin niet krijgt) , U kunt hooguit een schriftelijk/email vraag stellen waarom niet. En dan is het afwachten. Mogelijk bent u ook iets onvriendelijk geweest.

me
door meganega Feb 19, 2024 om 18:23
43 Antwoorden / Vragen

Niet zo generaliseren, de kwaliteit van de gemiddelde klantenservice in Nederland is bar slecht.

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/klantenservice-in-nederland-onder-de-maat

mahadma
door mahadma Feb 20, 2024 om 13:04
11543 Antwoorden / 51 Vragen

U doet voorkomen dat er als gemeengoed altijd slechte klanten services zijn. Soms heb je die ook, maar ook vaak hele goede. Zonder ideeen uit uw naam hier te trekken zou ik zeggen, ga eens neutraal het gesprek aan, wie weet wat er uit komt dan.

rj
door rjw Feb 21, 2024 om 21:15
3264 Antwoorden / 5 Vragen

@meganega: bij klantenserviceteams zit een dwarsdoorsnede van de Nederlanders. Dat verklaart veel....

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 17, 2024 om 23:26
2064 Antwoorden / Vragen

Die kosten zijn voor de annuleringsverzekering als je dekking hebt en als je geen dekking hebt is het rekening man.

Do
door Doraf - Feb 20, 2024 om 11:30
1 Antwoorden / 4 Vragen

Feit blijft, dat er betaald is voor het leveren van diensten en deze diensten niet zijn geleverd, dan is het toch ook niet kies om klanten de volle mep te laten betalen en dan hebben we het nog niet eens over de arrogantie ; "nu u reeds 2 maal om compensatie hebt verzocht, wordt er niet meer op uw correspondentie gereageerd" . Sorry; schoffterig vind ik dit.

ne
door neodutchio Feb 20, 2024 om 13:09
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Het is een feit dat er een overeenkomst ligt waarin beide partijen verplichtingen hebben. Zo lang niet bekend is dat er een annuleringsverzekering is Transavia is de overeenkomst zoals die is. Transavia wil de koffers vervoeren, maar de klant haakt af.

Iv
door Ivo W Feb 20, 2024 om 22:48
729 Antwoorden / Vragen

Je betaalt niet voor het leveren van diensten, maar voor het reserveren van de diensten waarna je recht hebt op levering.

Aangezien Transavia nog steeds gerust wil leveren, hoeven zij geen geld terug te betalen voor de gereserveerde diensten. Tenzij er in de algemene voorwaarden staat dat annuleren op basis van medische gronden recht geeft op terugbetaling.

Do
door Doraf Feb 21, 2024 om 18:19
1 Antwoorden / 4 Vragen

De klant haakt niet uit vrije wil af enerzijds door overmacht (ziekte) en anderzijds doordat Transavia hem niet wil vervoeren. Dat wil even stipuleren

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Feb 21, 2024 om 19:08
2064 Antwoorden / Vragen

Iedereen mag natuurlijk zijn eigen mening hebben maar hier geldt gewoon de wet en is het geen morele kwestie. Volgens de wet hoeft Transavia geen geld te retourneren en wie anders stipuleert/denkt moet vooral een kortgeding beginnen. Moreel heeft iedereen de mogelijkheid een annuleringsverzekering af te sluiten en wie dat niet doet of voor onvoldoende dekking betaalt maakt een keuze en moet dan niet gaan huilen als het dan tegenvalt.

Iv
door Ivo W Feb 21, 2024 om 20:10
729 Antwoorden / Vragen

De reden dat de klant afhaakt is totaal niet relevant.
De klant heeft een dienst gereserveerd en daarom moet er betaald worden. Als de klant geen risico had willen lopen, had de klant een annuleringsverzekering moeten afsluiten.

Persoonlijk vind ik annuleringsverzekeringen veel te duur en sluiten we die ook nooit af. Vakanties worden bij ons geboekt met geld wat we kunnen missen, dus we lopen geen financieel risico zonder annuleringsverzekering. Van het bedrag wat we iedere vakantie weer besparen kunnen we op onze bestemming toch mooi twee avonden uit eten.

rj
door rjw Feb 21, 2024 om 21:18
3264 Antwoorden / 5 Vragen

@doraf: overmacht is geen argument. Zonder annuleringsverzekering was ziekte geen reden geweest om geld terug te krijgen.